گروه : اخبار مهم » عمومی
ساعت : ۱۳:۴۱
شناسه : 16779
تاریخ : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
آریایی:«آماری از خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت انجام نشده است.» آریایی:«آماری از خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت انجام نشده است.»

مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: هنوز برآوردی از خسارت وارده براثر آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت انجام نگرفته اما به زودی توسط مدیرکل منابع طبیعی و با استفاده از GPS آمار دقیقی را هم به کشور و به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

2015-08-06_020903به گزارش“کانون سبحان”؛، رضا آریایی دقایقی پیش در جلسه ستاد بحران استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: ما هیچ گونه بحث سیستم اطفاء حریق هوایی در سطح کشور نداریم از این رو با پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جنگل‌های کشور یک فروند بالگرد از طریق وزارت دفاع برای خاموش کردن تنه‌های آتشی درختان بلوط شهرستان کوهدشت اعزام شده که امیدواریم این عملیات با موفقیت انجام گیرد.

این مسئول یادآور شد: متوسط اطفاء حریق در سطح کشور سازمان جنگل‌هاست ما نیز طی این دو روز مکاتباتی با این سازمان داشته‌ایم و توانسته‌ایم این فروند بالگرد را برای استان لرستان مجوز بگیریم تا بتواند 40 هزار لیتر آب را به مناطق آتش گرفته شهرستان کوهدشت حمل کند.

این مسئول یادآور شد: مسئولیت فرماندهی حوادث در هر شهرستان با فرماندار آن شهرستان است و شهرستان کوهدشت توانسته با دعوت عمومی از مردم و به ویژه با کمک سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، نیروهای دولتی و غیره این آتش‌سوزی را تا حدودی مهار کند.

آریایی عنوان کرد: این آتش‌سوزی از خط‌ الراس مناطق شروع شده و به خط القرع رسیده است و در آمارهای به دست آمده آتش‌سوزی جنگل های کوهدشت عمدی بوده و در مدت زمان کوتاهی در چند نقطه گسترش یافته است.

مدیرکل ستاد بحران لرستان خاطرنشان کرد: با استفاده از GPS مقدار تخریب جنگل‌های کوهدشت به دست آمده و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

آریایی افزود: منطقه آتش‌گرفته در شهرستان کوهدشت بسیار صعب‌العبور بوده به همین خاطر دیرتر از مناطق دیگر مهار شد.

وی از تمام نیروهای مردمی و غیر مردمی خواست دبه‌های کوچک آب را با خود حمل کرده تا بتوانند در خاموش کردن آتش مفید واقع شوند.

آریایی تصریح کرد: جا دارد از تمام نیروها به ویژه بسیج و سپاه و سایر نیروها تقدیر و تشکر کرد که در خاموش کردن این آتش‌سوزی نقش موثری داشته‌اند.

وی از رسانه‌ها خواست آمار و ارقام را به صورت واقعی بیان کنند.