گروه : اخبار مهم » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۹:۵۵
شناسه : 16904
تاریخ : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
فرماندار کوهدشت:«مهمترین رسالتی که خبرنگاران بردوش دارند فرهنگ سازی است.»/«آتش سوزی جنگل های کوهدشت عمدی بود»/«در 15 ساعت آتش سوزی را مهار کردیم»/«من از شورای شهر گله مندم» فرماندار کوهدشت:«مهمترین رسالتی که خبرنگاران بردوش دارند فرهنگ سازی است.»/«آتش سوزی جنگل های کوهدشت عمدی بود»/«در 15 ساعت آتش سوزی را مهار کردیم»/«من از شورای شهر گله مندم»

به گزارش اختصاصی ” کانون سبحان “ طی مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت از خبرنگاران رسانه های کوهدشت تقدیر به عمل آمد. محمدی فرماندار کوهدشت ضمن گرامی داشت این روز و تبریک به خبرنگاران گفت:مهمترین رسالتی که خبرنگاران بردوش دارند فرهنگ سازی است. وی گفت: جامعه ای که اطلاع رسانی آن به […]

2015-08-08_114138

به گزارش اختصاصی ” کانون سبحان “ طی مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت از خبرنگاران رسانه های کوهدشت تقدیر به عمل آمد.

محمدی فرماندار کوهدشت ضمن گرامی داشت این روز و تبریک به خبرنگاران گفت:مهمترین رسالتی که خبرنگاران بردوش دارند فرهنگ سازی است.

وی گفت: جامعه ای که اطلاع رسانی آن به موقع در جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی باشد این جامعه پیروز است. و این اطلاع رسانی ها بایستی بر مبنای صداقت و شهامت بر مبنای واقعیت ها صورت گیرد.

وی اشاره ای به منش نقادانه برخی رسانه ها داشتند و افزودند: اگر رسانه ای نقدش منصفانه باشد،سازنده است.

خبر نگار نسبت به خبر بایستی امانت دار باشد به این گونه که دخل و تصرف بی جایی در خبر ایجاد نکند و آن را تغییر ندهد. وی گفت: هرچه خبر اصیل تر و درست تر باد قطعا مخاطب بیشتری دارد.

فرماندار کوهدشت در ادامه افزود: ما در موضوعی نیاز به بسیج افکار عمومی ،در راستای منافع ملی داریم که این مهم ،تاحدودی بر دوش رسانه هاست.

محمدی در ادامه گفت: یکی دیگر از رسالت های خبرنگاران این است که«کاری کنند که جامعه به سمت بی قانونی نروند».

2015-08-08_113743

محمدی فرماندار کوهدشت در ادامه اشاره ای به بحث هسته ای کشور داشتند و بیان داشتند:«در بحث هسته ای بزرگترین پیروزی نصیب ملت ایران شد»

وی ادامه داد: در دنیایی که بر علیه ما این همه قطعنامه صادر کردند و حاضر نبودند قبول کنند که انرژی هسته ای حق مسلم ماست ،امروز آن ها امدند و پشیمان شدند و حق مسلم ما را به رسمیت شمردند.

محمدی ضمن اشاره به انتخابات پیشرو گفت: در هر دوره ای مهمترین موضوع انتخابات است. وی گفت: همه افرادی که ظرفیتی در خود می بینند طبق قانون اساسی می توانند کاندیدا شوند .

ایشان گفتند: انتخابات از حقوق اجتماعی یک جامعه است،یعنی حقی که از ابتدایی ترین انسان روی زمین بوجود آمد.

فرماندار کوهدشت با بیان این که در جامعه مدنی مردم در هر قشری، با هم در تعاملند گفت: ما بایستی در کنار مفهوم جامعه باشیم نه این که منافع جامعه مان را به خطر دچار کنیم.

وی اشاره ای به تبلیغات کاندیداها داشت وگفت: اگر کاندیدی تبلیغات خود را قبل از وقت قانونی خود انجا م دهد این یک جرم محسوب می شود.

محمدی در ادامه گفت: در جلسه ای بودیم شخصی گفت،فلانی فرماندار کوهدشت هستند خداوند در انتخابات به دادش برسد ، بنده هم در خطاب به ایشان گفتم: اتفاقا ما راحت ترین انتخابات را در کوهدشت داریم.

وی گفت: ما موظف هستیم که زمینه ی امانتداری رای مردم و امنیت کاندیداهای انتخابات را فراهم سازیم. ایشان ادامه دادند : بنده این عقیده را دارم که اگر منتقدم رای بیاورد بدحال نمی شوم.

2015-08-08_120704

عزت جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کوهدشت نیز ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: یکی از رسالتی که خبرنگاران بردوش دارند فرهنگ سازی و انتقال مشکلات بین مردم و مسئولین است. ونیز مطالبات مردم و نظرات مسئولین را در راستای حل آن مشکلات اطلاع رسانی کنند.

در ادامه فرماندار پاسخگوی سوال خبرنگاران شدند که خلاصه آن را در زیر مطرح می کنیم.

***توضیحی در موردمهار آتش سوزی جنگل های کوهدشت بفرمایید.

 بنده در جلسه ای شرکت داشتم که با من تماس گرفتند و خود را به محل حادثه رساندم،و بلافاصله با مسئولین مرتبط در استان تماس گرفته و خواهان تجهیزات شدیم ، این آتش سوزی را بحمد الله همراه با مردم و انجمن آوای اردیبهشت و بسیج و مدیران شهرستان بعد از 15 ساعت مهار نمودیم. به طوری که پس از آن اجازه پیشروی آتش را ندادیم البته همینک نیز بسیاری از تنه های نیم سوز هستند که باشکستن و غلط خوردت از کوه امکان بوجود آمدن آتش را فراهم کمی کنند که در راستای منع این امر نیز در حال کار در آنجا هستیم. البته لازم به ذکر است بنده کسی نیستم که به کسی بگویم برود و خودم نروم ،نه بنده هم رفتم شاید بهتر بگم از خیلی از مردم هم زودتر آن جا بودیم. میزان خسارت وارده بین 10 تا 15 درصد بوده است.

فرماندار کوهدشت ضمن انتقاداتی گفتند: برخی رسانه ها در مورد این حادثه بزرگنمایی زیادی نمودند. اداره منابع طبیعی چندتا تا بیل هم برای خاموش کردن آتش نداشت . هواپیما هم برای هر ساعت 5 میلیون هزینه می خواست .

****جهت رفع چاله چوله های شهر چه اقدامی صورت می گیرد؟

من معتقد نیستم در وظایف شورا شرکت کنم ولی این بدان معنا نیست که از آن ها گله مند نباشم. بنده به شهردار قبلی آقای جافری گفتم که به کوهدشت نیاید،زیرا انگیزه کار کردن ندارند،ولی پول دارد زیرا عده ای هستند که هنوز عوارضات خود را نپرداخته اند ،شهردار آمد به ایشان گفتم به حاشیه ها نپردا ز،نروید که کیا کار می کنند و کیا نمی کنند . من به سرپرستی جدید تبریک می گویم کارهای خوبی انجام می دهند،من معتقدم شهردار شهرستان باید کوهدشتی باشد و شهر و پرسنل را بشناسد .

اشاره به دو ناحیه شدن کوهدشت:

کار خوبی که دکتر جافری انجام داد همین بود که شهرداری را به دوناحیه تقسیم کرد زیرا با این کار بار مسئولیت را کمتر می شود.

***اشاراتی در مورد جمع آوری زباله های شهر و کشت گیاهان آب دوست بفرمایید؟

کوهدشت شبانه 120 تن زباله دارد ،گاهی اوقات یک بسیج عمومی برای جمع آوری این ها داریم. در مورد کشت گیاهان آب دوست بایستی گفت باتوجه به دشت قرمز بود کوهدشت این شهشر دیگر نمی تواند این نوع کشت را داشته باشد.

***شایعات توهین آمیزی در مورد برخی سایت های خبری شده که در قبال درحج اخبر مربوط به اتش سوزی فرمانداری به آنان پول داده است لطفا شفاف پاسخ دهید؟

خیر این طور نیست.

***وضعیت سد معشوره چه گونه است؟

سد معشوره که یک سد سیلابی است هم اکنون تعطیل است اما 20 میلیون بودجه هفته پیش گذاشته اند در این راستا امیدواریم زودتر عملیاتی شود. زیرا کوهدشت از بی آبی در حال هلاک شدن است و باید آب های جاری به کوهدشت منتقل شود.

***وضعیت بیمارستان جدید و پتروشیمی کوهدشت؟

بیمارستان 215 تخت خوابی قرار است در کوهدشت درست شود چند نقطه برای احداث این بیمارستان را بازدید کردیم اما بهترین مکان به نظر من کوهدشت به سمت زانوگه است که توازن دو سمت کوهدشت نیز حفظ می شود.

در مورد تمام کارها تمام شده فقط مانده مقداری ازهزینه زمین آن.