گروه : اخبار مهم » دبیرخانه کانون مساجد لرستان » عمومی » فرهنگی و هنری » کانون مساجد
ساعت : ۱۷:۳۱
شناسه : 17089
تاریخ : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
مرتضی طاهریان:«ما نباید بنای دخالت در فعالیت کانون‌ها را داشته باشیم.»/«آمادگی حمایت بیشتر از کانون های مساجد لرستان را داریم» مرتضی طاهریان:«ما نباید بنای دخالت در فعالیت کانون‌ها را داشته باشیم.»/«آمادگی حمایت بیشتر از کانون های مساجد لرستان را داریم»

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: در کانون‌های مساجد باید از تمام ظرفیت‌ها برای آشنایی جوانان و نوجوانان با وجود پیامبر اکرم(ص)استفاده شود.

2015-08-13_055748به گزارش“کانون سبحان”؛ ، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در جلسه ستاد اوقات فراغت طرح آسمانی‌ها که پنج‌شنبه، 22 مردادماه جاری در خرم‌آباد، برگزار شد، گفت: ما نباید بنای دخالت در فعالیت کانون‌ها را داشته باشیم.
وی، ادامه داد: کانون‌ها اقتضای خاص خود را دارند، همان‌گونه که بار اصلی اداره مسجد با نمازگزاران بوده و محور امام جماعت و هیئت امناست و بسیج، کانون و نمازگزاران کارهای مسجد را انجام می‌دهند.
طاهریان، با بیان این‌که دلیل این‌که مساجد در فراز و نشیب‌های مالی لطمه نمی‌بینند این است که مساجد ما مردمی اداره می‌شوند، عنوان کرد: این مساجد از ظرفیت‌ها و داشته‌های خود استفاده می‌کنند، به‌عنوان مثال اگر یک جوانی در مسجد فعالیت دارد که در زمینه نرم‌افزار دانش دارد از او برای برگزاری کلاس کامپیوتر استفاده می‌کنند.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به این‌که ما در زمینه اوقات فراغت به اندازه امکانات و بضاعت خود؛ نقش حمایتی خود را داریم، تصریح کرد: براساس قابلیت، ظرفیت و فعالیت‌های مسجد نقش حمایتی و نظارتی خود را ایفا می‌کنیم و گاهی اوقات نیز نقش هدایتی داریم.
وی، با بیان این‌که به فرموده امام خمینی(ره) مسجد مدیر دارد و مدیر آن امام جماعت است، خاطرنشان کرد: در استان‌های مختلف وظیفه ما متفاوت است.
طاهریان، با اشاره به این‌که ستاد کانون‌های مساجد کشور برای هر استان به نسبت تعداد کانون‌هایی که دارد، حداقل اعتباری را فراهم می‌کند، ادامه داد: در این راستا دبیرخانه‌هایی که فعالیت بهتر و بیشتری داشته باشند حمایت بیشتری از آن‌ها صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان را جز دبیرخانه‌هایی دانست که در حوزه فرهنگی و هنری با جدیت و قوت جلو رفته‌اند، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم که حمایت‌های بیشتری را از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان داشته باشیم.
وی، با اشاره به درخواست‌هایی مبنی بر برگزاری اردو، عنوان کرد: به محض برگشت به تهران این موضوع را به جریان می‌اندازم.
طاهریان، با اشاره به اولویت‌بندی مباحث کانون‌ها، افزود: اولویت ما موضوع پیامبر اعظم(ص) بود که انتظار داشتیم در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام شود به‌عنوان مثال اگر مسابقه کتاب‌خوانی برگزار شد با تهیه کتابی از سیره و روش پیامبر اکرم(ص) باشد.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به این‌که ما باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم که جوانان و نوجوانان ما بیشتر با وجود پیامبر اکرم(ص) آشنا شوند، تصریح کرد: به‌عنوان مسلمان از ما بیشتر انتظار می‌رود که با سیره و روش پیامبر اکرم(ص) آشنا باشیم.
وی، با اشاره به بحث مبلغین در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، عنوان کرد: استان لرستان تنها یک مبلغ در این زمینه داشته است.

ایکنا