گروه : شهدا
ساعت : ۱۰:۳۴
شناسه : 17120
تاریخ : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
سردار سلیمانی:دفاع مقدس جزو استثنایی ترین حوادث دنیاست./جامعه ای بدون ایثار،در آن نورانیت و روشنایی وجود ندارد. سردار سلیمانی:دفاع مقدس جزو استثنایی ترین حوادث دنیاست./جامعه ای بدون ایثار،در آن نورانیت و روشنایی وجود ندارد.

به گزارش“کانون سبحان”؛، سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای استان کرمان که امشب در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: از هر سلک و طیف و شاخصه فرهنگی که باشید، حتما تایید می کنید جامعه بدون ایثار یک جامعه بدون حیات و حرارت است. وی افزود: […]

2015-08-13_230112به گزارش“کانون سبحان”؛، سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای استان کرمان که امشب در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: از هر سلک و طیف و شاخصه فرهنگی که باشید، حتما تایید می کنید جامعه بدون ایثار یک جامعه بدون حیات و حرارت است.

وی افزود: جامعه ای که در آن ایثار وجود نداشته باشد در آن نورانیت و روشنایی وجود ندارد.

سرلشکر قاسم سلیمانی تصریح کرد: ایثار فقط در سطوح جان دادن و جان باختن نیست، بلکه ایثار در تمام سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا و ارزش پیدا می کند و به یک جامعه معنا و مهم حقیقی و اصالت می بخشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: در جنگ، اداره عمومی جنگ – منهای کارهای تخصصی مثل خرید تسلیحات و همچنین مدیریت کلان جنگ- تقریبا بیش از 90 درصد توسط مردم اداره می شد.

وی با اشاره به دفاع مقدس ادامه داد: این جنگ جزو استثنایی ترین حوادث دنیاست.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هرگز نمی توانم حرکت عظیمی مردمی را فراموش کنم، تاکید کرد: در همه جای کشور هدایای عظیم مردمی به سمت جبهه راه می افتاد.

سرلشکر سلیمانی یادآور شد: جامعه ای که ایثار در سطوح گوناگون آن حاکم شود، این جامعه پیروز و بالنده است و با هیچ تهدید و تهاجمی شکست نمی خورد.

وی گفت: آنچه که فکر تهاجم را در فکر دشمنان محو کرد، همین چهره ماندگاری بود که از مردم ما به جای مانده است.

سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم از کرمان بدون توجه به سیستان و بلوچستان و هرمزگان نام ببرم؛ چون لشکر ثارالله که به نوعی نهاد سلحشوری خطه شرق کشور ماست، اجتماعی از جوانان و مردان این سه استان است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: در دوران دفاع مقدس از 13 عملیات مهمی که در حال انجام بود لشکر 41 ثارالله کرمان در عملیات‌های کربلای 5، خیبر، بدر و والفجر 10 به زیبایی تمام و با نهایت تلاش و انرژی خود توانستند رشادت‌ و دلیری‌های بی‌نظیری از خود به جای گذارند و استان کرمان در مقابله با دشمن به صورت پیشتاز عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: همه اعضای بدن نقش بسیار مهم و ضروری دارند و جامعه ایرانی هم مانند بدن انسانی است که همه اعضای آن جزء لاینکف و با اهمیت کشور می‌باشند و کرمان هم به عنوان یکی از بخش‌های اساسی جامعه ایرانی است که کمتر به دلیری و سلحشوری آن‌ها پرداخته شده است.

سردار سلیمانی گفت: در زمان جنگ تحمیلی جمعیت کرمان قریب یک میلیون و 600 هزار نفر بود که 45 درصد از این جمعیت را قشر خواهران و 15 درصد آن را جوانان و نوجوانان زیر 14 سال و پیران بالای 70 سال تشکیل می‌دادند و می‌توان گفت قریب 60 درصد از این جمعیت توانایی حضور در صحنه جنگ را نداشتند.

وی ادامه داد: در این شرایط حدود 120 هزار نفر از استان کرمان روانه جنگ شدند و قریب 26 هزار نفر ایثارگر می‌باشند که عدد بسیار قابل توجهی است و شهیدان، جانبازان و ایثارگران کرمانی نمونه بارزی از نمایش اقتدار یک ملت  می‌باشد.

انتهای پیام/