گروه : یادداشت
ساعت : ۷:۰۸
شناسه : 17300
تاریخ : ۰۱ شهریور ۱۳۹۴
مرد پولادین/ اسماعیل جمیاری مرد پولادین/ اسماعیل جمیاری

نظام الهی، اسلامی ما مرهون مبارزه و ایثار مردانِ مردی است که به تاَسی از پیر و مراد خود و از همان سالهای اولیه تحت زعامت ورهبری امام (ره) با مجاهدتهای بی وقفه خود بر حکومت طاغوت ستم شاهی چیره شده و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند. از جمله چهره های انقلابی […]

نظام الهی، اسلامی ما مرهون مبارزه و ایثار مردانِ مردی است که به تاَسی از پیر و مراد خود و از همان سالهای اولیه تحت زعامت ورهبری امام (ره) با مجاهدتهای بی وقفه خود بر حکومت طاغوت ستم شاهی چیره شده و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند.
از جمله چهره های انقلابی که در قبل از انقلاب بخاطر مجاهدتهای بی وقفه خود بر علیه رژیم منحوس پهلوی بارها و بارها دستگیر و زندانی شده و سالیان زیادی را در زندانهای طاغوتی شاه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت ولی هیچگاه از آرمان و اهداف مقدس خود دست نکشید، شهید سعید سید اسدالله لاجوردی(ره) است که بعلت مقاومت بی نظیر خود و از سوی ساواک مرد پولادین زندانها لقب گرفت، ایشان پس از تحمل سالها زندان و شکنجه در سال 1356 از زندان آزاد و با همراهی شهید صادق امانی و شهید مهدی عراقی و جمعی دیگر از دوستان خود جمعیت موتلفه را تشکیل که نقش ارزنده و تاثیر گذار این گروه در نشر و انعکاس دیدگاههای امام(ره) و ترویج اهداف و نهایتا پیشبرد نهضت انقلابی بر کسی پوشیده نیست.
شهید لاجوردی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ نیز نقش فعالی ایفا كرد و با توجه به شناخت عمیق خود از جریانات سیاسی كشور، در سمت دادستانی انقلاب قرار گرفت و در برخورد با جریانات فكری و سیاسی ضدانقلاب وظیفه‌ی سنگینی پذیرفت. وی به تعقیب و خنثی‌كردن توطئه‌های گروهك‌های معاند سیاسی، به‌ویژه گروهك فرقان و منافقین پرداخت و در این زمینه ایشان عهده‌دار حفظ و حراست از نظام نوپای جمهوری اسلامی‌ شد و توانست گروهك‌های منافقین و فرقان را از بین ببرد. مقارن با پایان جنگ تحمیلی، لاجوردی به ریاست سازمان زندان‌های كشور منصوب شد و با توجه به شرایط دشوار زمانی و مشكلات عدیده‌ای كه پس از جنگ گریبانگیر جامعه‌ای ایران شده بود، توانست هم در عرصه‌ی تربیت و بازپروری مجرمین و هم در عرصه‌ی مدیریت سازمان زندان‌ها به توفیقات زیادی دست پیدا كند. وی در سال1376 از ریاست سازمان زندان‌ها، و اقدامات تأمینی تربیتی كشور استعفا داد و بار دیگر به حجره‌ی كوچكش در بازار تهران بازگشت. شهید لاجوردی در اول شهریور 1377 و در حالی که هیچگونه سمت سازمانی نداشت، در محل کار خود توسط دو نفر از اعضای منافقین کوردل به شهادت رسید .
پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بعد از شهادت این مرد بزرگ نشان از عظمت این شهید عزیز و روح بلند آن دارد.
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
من المؤمنین رجال صدقوا ما جاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا
شهادت سید بزرگوار و مجاهد فی سبیل‌الله مرحوم آقای حاج سید اسدالله لاجوردی که از چهره‌های منور انقلاب و پیشروان جهاد فی سبیل‌الله بود بار دیگر ارج و قدرِ سربازان دیرین اسلام و مبارزان سختکوش راه آزادی را در خاطره‌ها زنده ساخت. منافقان کوردل و خیانت‌پیشه با این جنایت عمق کینه‌ی خود را نسبت به یاران صادق امام امت و خدمتگزاران حقیقی مردم آشکار کردند و چهره‌ی منفور خود را تیره‌تر و منفورتر ساختند. این شهید عزیز در تمام دوران مبارزات اسلامی به اخلاص و صبر و مقاومت و روشن‌بینی شناخته شده بود. در راه خدا بلاهای بزرگ را به جان میخرید و در میدانهای سخت حاضر بود. پس از پیروزی انقلاب در همه‌ی مسؤولیتهایی که در راه خدمتگزاری به مردم و کشور به او محول شد با قدرت و ایثار و بدور از اغراض و مطامع مادی ادای وظیفه کرد و هیچگاه خستگی به خود راه نداد. شهادت در راه خدا اجر بزرگی است که خدای شاکر علیم به این انسان مؤمن و بااخلاص مرحمت فرمود. خداوند روح مطهر او را با اجداد طیبین و طاهرینش محشور فرماید.
این‌جانب شهادت این برادر ارجمند را به خانواده‌ی گرامی و دوستان همرزم و همسنگرش و به همه‌ی ملت ایران تبریک و تسلیت عرض میکنم .
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته/ سید علی خامنه ای 2/6/77