گروه : عمومی » یادداشت
ساعت : ۱۱:۳۰
شناسه : 17550
تاریخ : ۰۲ مهر ۱۳۹۴
«جوابی به گفتار یارانه ای دکتر پزشکیان» «جوابی به گفتار یارانه ای دکتر پزشکیان»

“کانون سبحان”؛/حجت الاسلام و المسلمین محمدی وفایی: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر پزشکیان، مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی با خبرآنلاین با اشاره به هفته دفاع مقدس و روحیه ایثارگری رزمندگان در آن دوره حماسی فرموده اند: «کسانی که در آن زمان، توانستند انقلاب را حفظ کنند، به فکر مردم، انقلاب و اعتقاد و باورشان بودند و […]

2015-07-11_010912“کانون سبحان”؛/حجت الاسلام و المسلمین محمدی وفایی:

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر پزشکیان، مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی با خبرآنلاین با اشاره به هفته دفاع مقدس و روحیه ایثارگری رزمندگان در آن دوره حماسی فرموده اند:

«کسانی که در آن زمان، توانستند انقلاب را حفظ کنند، به فکر مردم، انقلاب و اعتقاد و باورشان بودند و دنبال پُست و اسم و نشان نبودند و نگاه مادی نداشتند. کسانی که به جبهه می‌رفتند نه تنها پول نمی‌گرفتند بلکه پول خودشان را هم خرج جبهه می‌کردند و کار و کاسبی خود را برای رفتن به میدان نبرد تعطیل می‌کردند. اما امروز چند نفر را در کشور پیدا می‌کنید که بگوید یارانه ۴۵ هزارتومانی را نمی خواهد؟ با وجود اینکه ما برای پرداخت آن مشکل داریم و برخی از دریافت کنندگان آن نیز مشکل مالی ندارند! بنابراین روحیه آن دوران با روحیه ای که الان داریم، قابل قیاس نیست»

دکتر جان ! بنده که طلبه ام و حسابی هم در میان مردمم و صمیمی با همین مردم سخن می گویم و درد دلهای آنها را می شنوم در این مورد به چند نکته اشاره می کنند:

یکم :

با آمدن هدفمندی یارانه ها ، هزینه های زندگی بسیار بالا رفته است.پول بنزین و گاز . برق و …اصلا قابل مقایسه با قبل از هدفمندی نیست.

اکنون که برخی از مسولین از مصیبت عظمای پرداخت یارانه ها می گویند چرا از آن همه مبلغی که از راه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به خزانه دولت واریز می شود هیچ سخنی نمی گویند؟!

چرا طوری از پرداخت یارانه ها سخن می گویند که گویی قیمت هیچ چیزی را بالا نبرده اند؟! بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها خود دولت بسیاری ازخدماتش را گران کرده است و همچنان گران می فروشد مثلا ثبت احوال در مقابل فقط یک برگ کپی (تاییدیه شماره ملی)پنج هزارتومان دریافت می کند ! دولت امتیاز کنتور آب و برق و… بسیار گران کرده است . مدارس دولتی برای ثبت نام بچه ها پول دریافت می کنند.تیز هوشان قم برای یک دانش آموز کلاس هفتم نزدیک به یک میلیون تومان دریافت می کند! و…

ای پول شدی سرور عالم

دلداده تو عالم و آدم

با داشتنت خرّم و خرسند

دل شاد و دو لبها همه لبخند

عشرتکده هر جا که تو باشی

غم هست به دل گر تو نباشی

گر باشی تو با ما همه خوبند

چون بنده ای دوّار به دورند

چون که تو نباشی به سر جیب

چایی ندهند مفت و نه یک سیب

همین مردم می گویند ای کاش دولت قیمت ها را به قبل از هدفمندی برگردانند ما ،نه تنها یارانه نمی گیرم ، ماهی ۵۰هزارتومان هم به خزانه دولت واریز می کنیم.

ای دل چو حقیقت جهان هست مجاز

چندین چه بری خواری ازین رنج دراز

تن را به قضا سپار و با درد بساز

کاین رفته قلم ز بهر تو ناید باز

کاش دولتیان محترم به مردم بگویند هرچند از جیب شما مبالغ فراوانی به جیب هدفمندی واریز می شود ولی چون نیاز کشور بیش از این است ، خواهشمندیم از گرفتن یارانه اجتناب کنید.

دوم:

بعضی ها می گویند: در آن هشت سال دفاع مقدس قبل از هر کسی فرماندهان به فکر گرفتن حقوق نبودند و رفته بودند فقط ایثار کنند.اکنون برخی از مسولین با این که حقوق های بالا می گیرند از گرفتن یارانه نیز انصراف نمی دهند! گاه در صدا و سیما نیز از گرفتن یارانه ، سخن می گویند! با این وصف چگونه از مردمی که آن حقوق ها را نمی گیرند و در هر روز پول به کیسه هدفمندی یارانه ها می ریزند، انتظار دارند از گرفتن یارانه انصراف دهند؟!

بنابراین توصیه می شود در این که چه تعداد از مسولین یارانه نمی گیرند شفاف سازی صورت گیرد.

سوم:

برخی از مردم می گویند بسیاری از مسولین کشور در صرف بودجه های بیت المال اهل قناعت نیستند بعضی ها به وظیفه ی خود عمل نمی کنند از اینرو در کشور فسادهای اقتصادی رخ می دهد .

آنان می گویند اگر دولتیان و…برنامه های خود را بر پاسداری از قانون و به اندازه و به موقع خرج کردن بیت المال متمر کز کنند و از سفرها و سمینارهای غیر ضرور و…اجتناب کنند هر گز به قطع شدن یارانه نیازی ندارند.

اگر هم در کشور اسراف و اختلاس و …وجود داشته باشد با نگرفتن یارانه ها مشکل کشور حل نخواهد شد.بلکه اسراف و …بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

چهارم:

برخی از همین مردم می گویند حاج آقا ! می دانی فلان مسولین دارای چه فیش حقوقی و مزایایی هستند ؟ از چه ماشین هایی استفاده می کنند و… ؟! چرا به جای قطع یارانه کمی از حقوق و مزایایی فلان حقوق بگیران کم نمی کنند؟!

به یقین در این مورد نیز باید شفاف سازی صورت گیرد تا برخی از شایعات جان دهند و زمینه ی ایثارگری اقتصادی نیز فراهم گردد.

پنجم:

برخی ها هم می گویند اگر ما این یارانه ها را نگیریم ، دولتیان آن را صرف موسیقی و فوتبال و …می کنند .پس بهتر این است یارانه را بگیریم و خود صرف فقیر و فقرا کنیم.

به یقین اگر اطمینان داده شود که پول انصراف دهندگان یارانه صرف کدامین کار خیر خواهد شد و نگرفتن این یارانه همانند این است که لقمه ای را از شخصی سیر بگیری و به فردی بسیار گرسنه بدهی ،بسپاری از قطع شدن یارانه ناراحت نمی شوند و گاه دواطلبانه امضای قطع آن را به اجرا می گذارند.

ششم:

هر چند یافتن و گسترش دادن روحیات ایثارگری آن هشت شال دفاع مقدس بسی سخت است ولی همین افرادی که از یارانه نمی گذرند ، برای دفاع از وطن و اسلام و نظام ، حاضرند از هرچیزی بگذرند. آنان اگر از یارانه نمی گذرند چون می گویند راههای به دست اوردن یارانه ۴۵ هزاری، برای دولتیان بسیار است و…

هفتم:

بنده نیز معتقدم همگان باید از کشور و نظام حمایت کنیم و بخشی از این حمایت اقتصادی خواهد بود .کسانی که قوت زندگیشان تامین می شود ، باید به دنبال بهانه نگردند و از گرفتن یارانه خودداری کنند.
البته دولت محترم نیزدر خدمات رسانی باید بیش از این به فکر ملت باشد