گروه : یادداشت
ساعت : ۱۰:۳۷
شناسه : 17882
تاریخ : ۰۹ مهر ۱۳۹۴
«فاجعه ی منا و یزیدی سیرت بودن وهابیان» «فاجعه ی منا و یزیدی سیرت بودن وهابیان»

سرویس یادداشت و مقاله “کانون سبحان” حجت الاسلام محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد در دین اسلام مهر و محبت و دلسوزی نسبت به دیگر مسلمانان یک اصل بدیهی است.اگر مهمان خدا هم باشند باید سنگ تمام گذاشت و از هیچ کمکی دریغ نکرد. مهربانى و عطوفت پيامبر(ص) تا آنجا گسترش داشت كه […]

2015-01-12_143307سرویس یادداشت و مقاله “کانون سبحان” حجت الاسلام محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد
در دین اسلام مهر و محبت و دلسوزی نسبت به دیگر مسلمانان یک اصل بدیهی است.اگر مهمان خدا هم باشند باید سنگ تمام گذاشت و از هیچ کمکی دریغ نکرد.
مهربانى و عطوفت پيامبر(ص) تا آنجا گسترش داشت كه به حيوانات بى‏ زبان هم رسيده بود. وى به حيوانات مهربانى مى‏ كرد و سفارش مى‏ فرمود كه با آنها مهربانى كنند.
امام علی (ع) فرموده اند : پیامبر عزیز اسلام گربه ای را تشنه دید ، وضویش را قطع کرد و بعد از آن که گربه را سیراب کرد وضو گرفت .
وهابیت که فقط خود را مسلمان می دانند چگونه حاجیان کوی دوست و العطش آنها را دیدند و کمک طلب کردن آنها را بارها و بارها شنیدند، اما هیچ کمکی نکردند؟! نه تنها کمک نکردند بلکه گاه جانشان را گرفتند!
شاهدان می گویند آن وهابیان تنها کاری که کردن این بود که می خندیدند و زنده و مرده را در هم آمیختند و به سردخانه منتقل کردند!
آن رسول الهی به گربه ی تشنه آب داد ، وهابیان که از سنت و احادیث پیامبر می گویند چگونه به مهمانان خدا ی متعال نه تنها آب ندادند بلکه نفسشان را گرفتند !
خاتم رسولان الهی(ص) فرموده اند : «هر مسلمانى كه درختى بكارد و يا زراعتى كشت نمايد و پرنده، يا انسان ويا حيوانات از آن بهره‏مند شوند، صدقه به شمار مى‏آيد.»
امیر مومنان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مهمان دخترش ام کلثوم بود، درباره مرغابی خانه به دخترش فرمود: «دخترم، موجودی را که دربند کرده ایی زبانی ندارد تا هر گاه تشنه یا گرسنه شد نیاز خویش را بیان کند، پس خوراک و آبش را به موقع تامین کن یا آن را رها کن تا از گیاهان صحرا بخورد.
همچنین از رسول خدا پرسیدند آیا نیکی کردن به حیوانات پاداش دارد؟ فرمود: آری برای خنک کردن هر جگر تشنه پاداشی است.
امام صادق (ع) فرمود: «زنی بدین سبب گرفتار عذاب الهی شد که گربه ایی را بست تا از تشنگی جان داد.
از نظر فقهی هم اگر حیوانی تشنه در معرض مرگ است و آب به اندازه ایی نیست که انسان هم حیوان را سیراب را کند و هم وضو بگیرد، حکم فقهی می گوید در برخی موارد باید حیوان را سیراب کند، و به جای وضو تیمم کند.
وقتی اسلام عزیز این همه از مهر ورزی و محبت داشتن حتی نسبت به حیوانات و درختان سخن می گوید آن وهابیان شاهد و ناظر فاجعه ی منی چرا آن همه شمر و یزیدی شدند؟!
لطفا چند نکته ذیل را مطالعه کنید تا دریابید پیروان محمدبن عبدالوهاب چگونه یزیدی سیرت بودن خود را به اثبات رساندند:
جناب میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) می گوید:
یکی از مجروحین که خود پزشک بوده تعریف کرده که پلیس سعودی هنگامی‌که متوجه شده این مجروح، ایرانی است، پایش را با پوتین روی خرخره این عزیز گذاشته است تا این بنده خدا از نفس بیفتد و بمیرد.
او می گوید بر اساس آمار عربستان امسال دو میلیون حاجی برای حج آمدند. حقیر سال ۹۱ را نیز درک کردم حدود ۴ میلیون بود. غرض من از طرح این نکته این است که قطعاً مدیریت ۲ میلیون زائر مشقتی ندارد و جز رژیم آل سعود هیچ‌کس در این اتفاق تلخ مقصر نیست.
بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند! سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدندشک نکنید که بخش زیادی از مجروحین به دلیل تشنگی و به دلیل کم‌توانی از دنیا رفتند و اگر به‌موقع به حجاج امدادرسانی می‌شد، خیلی از این افراد زنده می‌ماندند. به نیروهای ایرانی هم به‌هیچ‌وجه اجازه امدادرسانی داده نمی‌شد!
او گفته است یک روحانی از کاروان اهل سنت در مجروحین هست که گفته من نیمه‌جان بودم، اما من را گذاشتند داخل این کاورهای نگهداری حمل میت و زیپش را کشیدند، یکی از این‌ها گفت که این زنده است اما دیگری گفته که این شخص ایرانی است رهایش کن تا بمیرد. تا بالاخره خدا کمک کرده و نجات پیدا کرده است.
نکته دردناک دیگر که من شاهد بودم این بود که اگر اغراق نکنم به ازای هر جنازه روی زمین شاید سه نیروی سعودی آنجا ایستاده بود. می‌خندیدند، با هم راه می‌رفتند، شوخی می‌کردند و سیگار می‌کشیدند و انگار که این بدن‌های روی زمین افتاده انسان نیستند!»
علاوه براین وهابیان که خوارجی بیش نیستند بعد از فاجعه ی منی نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه حاجیان و اموات را مورد اهانت خود قرار دادند:
مفتی از وهابیان گفت «کسانی که در منی فوت کردند چون قوانین عربستان را رعایت نکردند مرگشان خودکشی است»
دیگری گفت عربستان هیچ تقصیری ندارد! ما مسول حماقت دیگران نیستیم!
آن یکی گفت قضا و قدر الهی بوده است و از توان حکومت عربستان خارج بود.
مفتی دیگری از عربستان گفت :«منی سرزمین مقدسی است هر کسی دوست دارد در این سرزمین بمیرد و به همین دلیل حاجیان خود را زیر دست و پا انداختند!