گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان » ورزشی
ساعت : ۱۵:۰۹
شناسه : 17963
تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۴
حضور رسمی«طالب نعمت پور» در اردو تیم ملی بعد از پایان محرومیتش حضور رسمی«طالب نعمت پور» در اردو تیم ملی بعد از پایان محرومیتش

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران گفت: طالب نعمت پور یکی از کشتی گیران بزرگ ایران است و به طور قطع بعد از پایان محرومیتش به صورت رسمی به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.

2015-10-03_043312به گزارش “کانون سبحان”؛ محمد بناگفت: بسیار علاقه داشتم که نعمت پور به صورت رسمی در این چند ماهی که به پایان محرومیت وی باقیمانده به اردوی تیم ملی می آمد اما به دلیل قوانین بین المللی این کار مقدور نیست چرا که موجب محرومیت فدراسیون کشتی می شود.
وی اظهار داشت: در نظر دارم در این رابطه صحبتی با رییس فدراسیون و شورای فنی تیم های ملی داشته باشم که نعمت پور، غیر رسمی در اردوها حضور یابد و در کنار سایر ملی پوشان تمرین کند تا پس از پایان محرومیتش با سایر ملی پوشان فاصله زیادی نداشته باشد.
طالب نعمت پور در رقابت های کشتی فرنگی سال 2013 بوداپست مجارستان قهرمان شد اما در جام جهانی تهران در همان سال به دلیل دوپینگ به مدت دو سال از میادین ورزشی محروم شد.
بنا تصریح کرد: هر قدر نفرات خوب در تیم ملی داشته باشیم رقابت بیشتر و این امر به آمادگی ملی پوشان در بازیهای المپیک 2016 ریو کمک خواهد کرد.
وی در خصوص اعلام فدراسیون کشتی مبنی بر معاف شدن 10 فرنگی کار از حضور در لیگ برتر کشتی گفت: در رابطه با این موضوع باید اردوی تیم ملی در 12 مهر ماه تشکیل شود تا ملی پوشان را از نزدیک ببینم و شرایط آنان سنجیده شود و بعد در این رابطه نظر بدهم.
وی ادامه داد: این موضوع قبل از حضور من مطرح شده است، اما فرنگی کارانی که از نظر کم کردن وزن برایشان مشکلی ایجاد نمی شوند، به نظر می رسد می توانند در لیگ شرکت کنند چرا که جز مسابقات لیگ هیچ منابع مالی و درآمدی ندارند.
به گزارش کانون سبحان وی ادامه داد: البته برای برخی ملی پوشان به خصوص در وزن هایی که هنوز سهمیه المپیک گرفته نشده امکان دارد لطماتی از بابت وزن کم کردن ملی پوشان با توجه به در پیش بودن رقابت های آسیایی، متحمل شوند که همه این موارد بازمی گردد به آغاز تمرینات تیم ملی و بررسی شرایط آنان که بعد از آن در این خصوص اظهار نظر خواهد شد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص ارزیابی خود از حریفان ملی پوشان ایران در پیکارهای قهرمانی جهان در لاس وگاس آمریکا گفت: موفقیت تیم ملی بستگی به حرکت خودمان دارد و بسیاری از حریفان اصلی ملی پوشان در لاس وگاس حضور داشتند و برای کشتی گیران شناخته شده بودند و در سالهای گذشته نیز با آنها رقابت داشتند و رده سنی بزرگسالان مانند جوانان و نوجوانان نیست که همه ساله نفرات تغییر کند.
بنا ادامه داد: برای مثال سلجوق جبی از کشور ترکیه که امسال در وزن 80 کیلوگرم مدال طلا گرفت 37 سال سن دارد و از سال 2005 در بوداپست مجارستان حضور داشته و با کشتی گیران ما نیز مبارزه کرده و یا سایر نفرات مطرح وزن های 66 یا 59 نیز به همین صورت است اما مهمترین اصلی که باید برای خودمان برای موفقیت در المپیک در نظر بگیریم افزایش آمادگی جسمانی و روحی و روانی است تا بتوانیم در سه جبهه داوری، کشتی و مسایل حاشیه ای پیروز شویم.
دارنده مدال نقره وزن 68 کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی سال 1983 در کیف ادامه داد: هر چند زمان بسیار کم داریم اما باید هر چه سریعتر بهم ریختگی که وجود دارد را نظم داده و ملی پوشان را از نظر ذهنی آماده کنیم چرا که با قابلیت ها و ظرفیت موجودی که در کشتی فرنگی داریم و با آمادگی ملی پوشان ، حریفان باید از ما ترس و واهمه داشته باشند.
وی در پاسخ به این سووال که آیا برنامه ای برای دفاع و کنترل کردن کشتی از سوی فرنگی کاران که از نقاط ضعف ملی پوشان در آمریکا بود، دارد؟ تصریح کرد: کشتی 6 دقیقه است و تا زمانی که سوت داور قطع نشده، مبارزه ادامه دارد و برای همین اصرار دارم که ملی پوشان باید ابتدا از نظر ذهنی آماده باشند چرا که یک کشتی گیر با ضربان قلب 200 نیز در وسط تشک باید هوشیار باشد تا بتواند در موقعیت حساس از تنگناها و فشار کشتی خارج شود.
محمد بنا بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان 35 فرنگی کار را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.
اردوی تیم ملی از 12 مهر ماه در خانه کشتی شماره یک تهران آغاز می شود.
منبع:ایرنا

انتهای پیام /*

کانون سبحان ؛ برای این پهلوان جهان گوهدشت آرزوی سربلندی و موفقیت دارد.