گروه : خرم آباد » دبیرخانه کانون مساجد لرستان » عمومی » کانون مساجد » لرستان
ساعت : ۱۰:۴۲
شناسه : 17985
تاریخ : ۱۲ مهر ۱۳۹۴
جشنواره کشوری امام المتقین (علیه السلام) تا 8دی 94 تمدید شد. جشنواره کشوری امام المتقین (علیه السلام) تا 8دی 94 تمدید شد.

مهلت شرکت در جشنواره سراسری امام المتقین(علیه السلام) در استان لرستان تمدید شد.

2015-03-14_121153

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان و مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره امام المتقین (علیه السلام) امروز(9 مهر) در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره امام المتقین علیه السلام به لطف الهی و با حمایت ستادعالی کانونهای  فرهنگی هنری مساجد کشور و توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان برای سال سوم برگزار می شود.

وی، از تمدید برگزاری این جشنواره سراسری خبرداد و افزود: این جشنواره که بنا بود 10 مهر ماه برگزار شود، به تاریخ (8دی) امسال موکول شده است.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به محورهای جشنواره، اظهار داشت: ترویج معارف ناب علوی در حوزه های اعتقادی و عملی، آشنایی مخاطبین به ویژه نسل جوان با فضائل ومناقب امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام)، توصیه های امام علی ( علیه السلام) بر همدلی و همزبانی، شاخصه‌ هاي اقتصاد مقاومتی در نهج البلاغه نهج البلاغه و شناخت ابعاد سبک زندگی اسلامی از نهج البلاغه از جمله محورهای این جشنواره است.

وی ابراز کرد: نشرمعارف علوی در فضای مجازی، زمینه سازی مناسب جهت اندیشیدن در مفاهیم والای کتاب بسیار ارزشمند نهج البلاغه، خطبه غدیر و زیارت امین الله که از حیث سند بسیار معتبر و مورد تأکید می باشد،  شناخت بیشتر وعمیق تر حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) و بسترسازی برای جوانان جهت پذیرش امام علی علیه السلام به عنوان یک الگوی انسان کامل از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان، با اشاره به بخش های جشنواره، ادامه داد: قرائت زیارت امین الله درمساجد و مسابقه وبلاگ نویسی از جمله بخش های این جشنواره ملی است.

وی، خاطرنشان کرد: قرائت زیارت امین الله در ایام منتسب به امام المتقین حضرت علی (علیه السلام) شامل ولادت و شهادت آن حضرت و عید سعید غدیر، به خصوص روزهای یکشنبه روز زیارتی حضرت علی(علیه السلام) در سطح مساجد و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشوربرگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی، ابراز کرد: کانون هایی که مراسم زیارت امین ا… را به صورت هفتگی برگزار می نمایند  عدد11091 را به همراه نام مسجد،کانون و استان و کانونهایی که فقط به صورت مناسبتی و در ایام ویژه امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام مراسم پرفیض زیارت امین ا… را برگزار می نمایند عدد 110563 را به همراه نام مسجد،کانون واستان به سامانه 10008940661 ارسال نمایند و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره ثبت نام نمایند.

وی، با اشاره به بخش وبلاگ نویسی این جشنواره، تاکید کرد: علاقمندان به فعالیت در فضای مجازی و صاحبان ایده و خلاقیت در این عرصه می توانند ارادت خود را به ساحت ملکوتی مولای متقیان علی علیه السلام با درج مطالبی نشان دهند.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: رعایت شرایط وضوابط ذیل جهت کسب امتیاز برای هر وبلاگی ضروری می باشد.

وی، با اشاره به شرایط وضوابط اختصاصی بخش وبلاگ نویسی، تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه می توانند آدرس وبلاگ خود را به نشانی پست الکترونیکی جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام موسوی، بیان کرد: هر شرکت کننده می تواند فقط یک وبلاگ با حداقل 12 پست ارسال نماید.

وی، اذعان داشت: شرکت کنندگان می توانند از تمام قالب‌های رایج نوشته های وبلاگی از قبیل دل نوشته‌ها، خاطرات، یادداشت روزانه، مقاله، قطعات ادبی، شعر، عکس، حدیث و … را به طور مجزا استفاده کنند.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: داشتن شمارشگر بازدیدکنندگان برای وبلاگ ها، درج مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات ،شماره تماس) در پست الکترونیکی ارسالی الزامی است.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره، امام المتقین(علیه السلام)، افزود:  آثاری که دارای شرایط مسابقه می باشند، انتخاب و از بین آنها آثار برتر توسط هئیت داوران تعیین می شوند.

وی، با بیان اینکه   تولیدی بودن آثار دارای امتیاز ویژه استف خاطرنشان کرد: چنانچه آثار ارسالی متعلق به نویسنده نیست، منبع آن ذکر شودد.

حجت الاسلام موسوی،  افزود: علاقمندان می توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره های 33206010  و33207326 – 066    تماس حاصل نمايند.

گفتنی است، پست الکترونیکی جشنواره:         lorestan@emamolmotaghin.irlorestan@emamolmotaghin.ir

پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره: www.emamolmotaghin.ir و www.javananemasajed.ir است.

منبع:شبستان