گروه : علمی و پزشکی
ساعت : ۱۱:۰۶
شناسه : 17996
تاریخ : ۱۲ مهر ۱۳۹۴
آیا می دانید چه استان‌هایی دارای سطح سواد خوب هستند؟ آیا می دانید چه استان‌هایی دارای سطح سواد خوب هستند؟

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اعلام استان‌های دارای سطح سواد خوب گفت: هر فردی که باسواد شود به حسابش مبلغ ۱۳۵ هزار تومان واریز می‌شود.

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزیبه گزارش “کانون سبحان”؛ علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به سیاست‌های تشویقی برای سوادآموزی، اظهار داشت: سوادآموزی برای شهروندان ایرانی و اتباع خارجی رایگان است.

وی افزود: دولت تصمیم گرفته است علاوه بر خدمات رایگان سوادآموزی، هر فردی که باسواد شود به حسابش مبلغ 135 هزار تومان واریز شود و علاوه بر آن اگر فردی در خانواده خود باسواد شده شود در سال 1394 می‌توانیم 670 هزار تومان به حساب آن فرد واریز کنیم که این عدد برای سال آینده با 15 درصد رشد مواجه خواهد شد.

باقرزاده با اشاره به تمرکز بیسوادی در برخی از استان‌های کشور، گفت: متأسفانه استان‌هایی که از آنها به عنوان محروم و کمتر توسعه یافته یاد می‌شود کانون تجمع بیسوادان و کم‌سوادان است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان جنوبی و لرستان در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته هستند و وضعیت سواد آنها رضایت بخش نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص استان‌هایی که سطح سواد آنها قابل قبول است، اظهار کرد: تهران، استان تهران، مازندران، البرز، اصفهان، یزد و سمنان جزو استان‌هایی هستند که درصد باسوادی آنها بالاست.