گروه : بین الملل
ساعت : ۱:۴۷
شناسه : 18319
تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۴
ابوبکر البغدادی به بیمارستان منتقل شد. ابوبکر البغدادی به بیمارستان منتقل شد.

ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در وضعیت بین مرگ و زندگی قرار دارد.

3669962_594به گزارش“کانون سبحان”؛ به نقل از رویترز، منابع پزشکی و شاهدان اعلام کردند بسیاری از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش روز یکشنبه در حمله به کاروان آنها در غرب بغداد به هلاکت رسیدند، اما ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه در میان کشته شده ها نیست.
ارتش عراق پیشتر اعلام کرده بود حمله هوایی علیه کاروانی انجام داده است که سرکرده داعش در آن حضور داشته است.
در این بیانه آمده است: نیروی هوایی ارتش عراق کاروان ابوبکر بغدادی، سرکرده تروریست های داعش را که برای شرکت در نشست فرماندهان این گروه به سمت کرابله در حرکت بود، بمباران کرد.
اطلاعات رسیده حاکی است که ابوبکر بغدادی در عملیات روز یکشنبه از ناحیه سر مجروح شده و اکنون در وضعیت بین مرگ و زندگی قرار دارد.
ستاد رسانه جنگ عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق از سوی نیروی هوایی ارتش انجام شد.
با این حال پس از مدتی خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی و شاهدان عراقی تاکید کرد که در حمله به کاروان داعشی ها، شماری از سرکردگان این گروه کشته شدند، ولی ابوبکر بغدادی جزء کشته شدگان نیست.
ابوبکر بغدادی در مارس گذشته (اسفند-فروردین گذشته) نیز در جریان حملات هوایی به مقر او در استان انبار به شدت مجروح شد، به صورتیکه پس از آن گروه داعش فردی به نام ابو العلاء العفری را به صورت موقت سرکرده این گروه اعلام کرد.
درپی این حمله، 25 نفر از اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.
گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان