گروه : عمومی » لرستان
ساعت : ۱۰:۵۸
شناسه : 18540
تاریخ : ۲۶ مهر ۱۳۹۴
الهیار ملکشاهی:دانشگاه پیام نور کوهدشت بزرگ ترین دانشگاه در شهرستان می باشد. الهیار ملکشاهی:دانشگاه پیام نور کوهدشت بزرگ ترین دانشگاه در شهرستان می باشد.

الهیار ملکشاهی:دانشگاه پیام نور کوهدشت بزرگ ترین دانشگاه در شهرستان می باشد.

الهيار ملکشاهي کانون سبحان - Copyبه گزارش “کانون سبحان”؛ مراسم جشن دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نور کوهدشت با حضور نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه و فرماندار و ومسئولین ادارات شهرستان و کارکنان و اساتید ودانشجویان در محل سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کوهدشت در این مراسم نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی ابتدا در مورد پیدایش علم گفت:آدمی تمایل دارد که هرچه را ممکن است بداند و بفهمد، زیرا کنجکاو زاده شده است. کنجکاوی انسان از کنجکاوی هر موجود زنده دیگر کاملتر و پایدارتر است. رضایت آدمی در فرو نشاندن این کنجکاوی ، همراه با توانایی او در به خاطر آوردن ، استدلال کردن و ارتباط دادن ، به پیدایش فرهنگ کامل ، و از جمله علم منجر شده است. بنابراین می توان گفت که از همان زمانی که انسان ، پای به این جهان گذاشته است، علم نیز به وجود آمده و با رشد فکری بشر ، علم تکامل یافته است. معلومات انسان ، وقتی که در مسایل روزانه به کار روند، می توانند در لباسی که فرد میپوشد، خانه ای که در آن زندگی می کند، تاثیر کنند. روشهای مسافرت ، تفریحات ، آموزش و پرورش ، اعتقادات مذهبی ، قضاوتهای اخلاقی و حتی بقای ملی انسان به این معلومات بستگی دارد. اما باید توجه داشته باشیم که وظیفه خود علم به وجود آوردن کاربردهای آن نیست. علم مشتمل بر اصول و قوانین است. پزشکی و روشهای آن مرغوب کردن دانه های نباتی ، تلفن ، رادیو،موشکها ، و بطور خلاصه چیزهایی که مستقل از این اصول و قوانین تکمیل می شوند، علم نیستند، بلکه محصولات مهندسی یا انقلاب و تکنولوژی

دکتر ملکشاهی گفت:البته منظور آن نیست که گفته شود کاربردهای علم اهمیتی ندارند. واقع امر آن است که این کاربردها دنیای ما را عمیقاً تغییر دادهاند، بطوری که در بسیاری از موارد نمی توان بدون آنها زندگی خود را ، آن گونه که امروزه می گذرانیم، ادامه دهیم. علم و انقلاب تکنولوژیک هردو بخش بزرگی از کوشش های فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی ملتها را در بر گرفته است، بطوریکه درک نکردن هر یک از آنها می تواند پیامدهای خنده آور یا حتی خطرناک به دنبال داشته باشد. اما برای بسیاری از مردم تفاوت میان هدف های علم و انقلاب تکنولوژیک روشن نیست.وی گفت: اگر بگوییم که علم و آدمی همیشه شادمانه باهم زیسته‌اند، کلام درستی است. ولی حقیقت امر این است که هر دو فقط در آغاز کار با دشواری روبه رو بودند. تا زمانی که علم قیاس باقی مانده بود، فلسفه طبیعی می‌توانست جزیی از فرهنگ عمومی هر تحصیلکرده باشد. ولی علم استقرایی کاری عظیم بود که به مشاهده و یادگیری و تحلیل نیاز داشت، و دیگر بازی آماتورها نبود. پیچیدگی علم در هر دهه افزونتر می‌شد. در طول قرون بعد از نیوتن هنوز ممکن بود که شخصی با استعداد بتواند از همه فرضیه های علمی آگاهی پیدا کند، اما در سال 1800 این کار غیر علمی بود. نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر وتشکر از رئیس و کارکنان و اساتید ودانشجویان دانشگاه پیام نور کوهدشت افزود: دانشگاه پیام نور ، دانشگاه مادر کوهدشت است . که دارای بیشترین دانشجو در سطح شهرستان بوده و توانسته است عدالت آموزشی را در جامع مطرح کند .وی گفت:جایگاه و شان دانشگاه تا بدانجاست که هیچ مقام قضایی و نظامی بدون اجازه و دستور ریاست دانشگاه حق ورود به دانشگاه را ندارد .

خبر علی رستمی/روابط عمومی دانشگاه پیام نور کوهدشت