گروه : اخبار مهم » بین الملل
ساعت : ۲۳:۴۵
شناسه : 18569
تاریخ : ۲۶ مهر ۱۳۹۴
«دستور لغو تحریم ها صادر شد»/ اوباما: تا جان کری تایید نکند تحریم‌ها لغو نخواهند شد/ اتحادیه اروپا: منتظر تایید آژانس می‌مانیم/ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران پروتکل الحاقی را بصورت مشروط اجرا می‌کند. «دستور لغو تحریم ها صادر شد»/ اوباما: تا جان کری تایید نکند تحریم‌ها لغو نخواهند شد/ اتحادیه اروپا: منتظر تایید آژانس می‌مانیم/ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران پروتکل الحاقی را بصورت مشروط اجرا می‌کند.

آژانس انرژی اتمی در آستانه روز پذیرش برجام اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

163712_172به گزارش سرویس بین الملل “کانون سبحان”– آژانس انرژی اتمی در آستانه روز پذیرش برجام اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

در اطلاعیه جدید آژانس آمده است:

“دبیر کل آزانس بین المللی انرژی اتمی توسط جمهوری اسلامی ایران اطلاع یافته است که از روز اجرای برجام این پروتکول الحاقی را به صورت موقت بر اساس توافقنامه پادمان اجرا خواهد کرد و در انتظار توصیب آن در مجلس خواهد بود و ایران کد اصلاحی 3.1 و ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را به طور کامل اجرا خواهد کرد”.

گفتنی است براساس برجام، روز اجرا، زمانی است که در آن، همزمان با گزارش آژانس مبنی بر راستی آزمایی اجرای تدابیر مرتبط با هسته‌ای ایران به نحو مندرج در بخش‌های ۱۴.۱ تا ۱۴.۱۲ پیوست ۵، اتحادیه اروپایی و ایالات متحده به ترتیب اقدامات مشروحه در بخشهای ۱۵ و ۱۶ پیوست ۵ را انجام داده و منطبق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، اقدامات شرح داده شده در بخش ۱۷ پیوست ۵ در سطح سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

بر همین اساس   باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، با اعلام بیانیه ای دستور لغو تحریم ها علیه ایران و آغاز تعهدات این کشور در راستای برجام را ابلاغ کرد.

براساس این بیانیه، تا زمانی که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تایید نکند ایران به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است، تحریم ها لغو نخواهند شد.

همچنین اتحادیه اروپا با صدور بینایه ای دستور لغو تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران را صادر کرد.

خبرگزاری میزان

انتهای پیام/