گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۶:۳۲
شناسه : 18972
تاریخ : ۰۶ آبان ۱۳۹۴
حجت الاسلام سبحانی: طراوت و تازگی قرآن در هر زمان یکی از معجزات قرآن کریم می باشد. حجت الاسلام سبحانی: طراوت و تازگی قرآن در هر زمان یکی از معجزات قرآن کریم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در مراسم سوگواری وعزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در هیئت انصار الحسین(علیه السلام) شهرستان کوهدشت که به مناسب دهه دوم محرم 1394 برگزار شده بود با بیان این که طراوت و تازگی قرآن در هر زمان یکی از معجزات قرآن کریم می باشد ،گفت: ما مسلمان حداقل روزی ده مرتبه سوره حمد را می خوانیم ،در حالی که از خواندین این آیات خسته نمی شویم و همیشه طراوت خود را دارد.

تصاویر مراسم عزاداری «شب دوم هیئت انصارالحسین (ع) کوهدشت» در محرم 94 (3)به گزارش “کانون سبحان” حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در مراسم سوگواری وعزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در  هیئت انصار الحسین(علیه السلام) شهرستان کوهدشت  که به مناسب دهه دوم محرم  1394 برگزار شده بود با بیان این که طراوت و تازگی قرآن  در هر زمان یکی از معجزات قرآن کریم می باشد ،گفت: ما مسلمان حداقل روزی ده مرتبه سوره حمد را می خوانیم ،در حالی که از خواندین این آیات خسته نمی شویم و همیشه طراوت خود را دارد.

وی با اشاره به شأن نزول برخی آیات قرآن اظهار داشت: گاهی برخی شأن نزول ها  در مورد آیات  فقط مختص به آن مورد خاص نیست، بلکه مربوط به مصداق هایی در تمام زمان ها می باشد.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه افزود:  در عین حال برخی از آیات قرآن ویژه یک قشر خاص می باشد  و بردیگران حمل نمی شود.مانند: آیه تطهیر که مختص به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) می باشد.

حجت الاسلام سبحانی در ادامه به بیان آیه  119 سوره توبه پرداخت و گفت:  آیه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ »«ای کسانی که ايمان آورده ايد ، از خدا بترسيد و با راستگويان باشيد» این آیه خطاب به عموم دارد قشر خاصی رو در نظر ندارد،مربوط به همه مومنین است.

وی در ادامه اظهار داشت:  آیه فرموده است «….كُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ »، معنای مع آورده است فرموده است، با صادقین باشید. و این خطاب به تمام دوران ها و زمان هاست ؛ پس بایستی در هر دوره ای صادقین باشند ،اولا این صادقین یک قشر خاصی است یک تعداد محدودی است که خداوند خطاب می کند با این ها باشید.

وی ادامه داد: این همراهی قطعا همراهی فیزیکی نیست،منظور از مع الصادقین یعنی این که مطیع صادقین باشید بدون هیچ قید و شرطی! ما از این چه می فهمیم ؟می فهمیم که صادقین ویژگی شان این است که بایستی اشتباه نکنند ومعصوم باشند، و به این خاطر است که خداوند تبارک و تعالی بدون قید و شرط فرموده از این ها اطاعت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی ضمن بیان اینکه در برخی جاها خداوند خطاب به اطاعت باقید نیز فرمود: ما داریم که خداوند فرموده اند مطیع پدر و مادر باشید اما در جایی دیگر قید زده و فرموده : اگر پدر مادر شما را امر کردند به کاری که خلاف شرع مقدس اسلام است؛ فَلاَ  تُطِعْهُمَآ  *  فرموده اطاعت نکنید، نفرموده است که شما دربست در اختیار خداوند باشید.ولی در ای آیه «….كُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ » خطاب به مومنان می فرماید دربست و بدون قید مطیع صادقین باشید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پس صادقین باید معصوم باشند که خداوند دستور داده که مطیعش باشیم، ولی گر کسی که احتمال خطا در او هست ، چه طور دربست مطیعش باشیم که خطا می کند،  واین نشان دهنده این است که این صادقین باید یک نشانه ای از معصوم بودن داشته باشند و هم چنین بایستی در هر زمانی حضور داشته باشند . و این فقط  با عقیده شیعه سازگار است که معتقد است: همیشه زمین باید از حجت خداخالی نباشد.

مدیر حوزه علمیه کوهدشت در ادامه تصریح کرد: الان صادقین زمان ما چه کسانی هستند؟« أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ » این را می رساند که اطاعت ها از یک جنس اند بدون قید و شرط؛اطاعت از اولی الامر همان اطاعت رسوا الله و در نهایت اطاعت از خداست.

وی ضمن اشاره به این عقیده اهل تسنن که  می گویند کسانی که حکومت دارند آنان اولی الامرند ،اظهار داشت: کسانی که با هزار حیله و کشتار حکومت را بدست بگیرند و  کسانی که  در این زمان با اوباما جام شراب به هم می زنند آیا می شود اولی الامر مردم باشند؟ آیت الله مروجی (ره) در این راستا نیز داستان را نقل نموده اند این بود که ،متوکل عباسی عادت به شرب خمر داشت ،وی وسط کاخش یک حوضی از شراب را درست کرده بود  و لخت مادر زاد می افتاد درون حوض؛ آیا می شود به اینچنین شخصی گفت أُوْلِي الأَمْرِ؟ آیا اطاعت از این اشخاص هم سنگ اطاعت از پیامبر است؟ کدام عقلی هست که این مسئله راقبول  کند لکن اصلا عقلا نمی شود.

حجت الاسلام سبحانی  ضمن اینکه  باید از معصوم اطاعت کرد و خاطر جمع شویم که اشتباه نمی کند گفت: آمد خدمت امام صادق(علیه السلام)،امام فرمود: برو داخل تنور . چون می دانست امام اشتباه نمی کند و دلش قرص است امامش خطا نمی کند وارد تنور شد و سالم نیز بیرون آمد.  ولی اگه کسی باشد باشد که دارای خطا و اشتباه است و این دستور را بدهد آن شخص نمی پذیرد،چون دارای خطا است.

مدیر حوزه علیمه کوهدشت در پایان ضمن بیان این که الان نیز صادق مطلق و بدون شرط امام زمان (عج)است اظهار داشت: خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مروجی(ره) که می فرمود: آدم شش دُنگ دنیا یک نفر است و ان نیز وجو مقدس حضرت ولی عصر (عج) می باشد، بعضی یک دُنگ برخی دو دنگشان کم  و برخی سه دُنگشان کم است ،ادم شش دُنگ فقط امام زمان(عج) است.