گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۳:۴۴
شناسه : 19076
تاریخ : ۰۷ آبان ۱۳۹۴
الهیار ملکشاهی:امکانات محلی کوهدشت پاسخگوی سیل‌های این‌چنینی نیست./مرکز استان برای کمک گرفتن فاصله زیادی دارد. الهیار ملکشاهی:امکانات محلی کوهدشت پاسخگوی سیل‌های این‌چنینی نیست./مرکز استان برای کمک گرفتن فاصله زیادی دارد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: به علت وجود جاری شدن سیل در شهرستان کوهدشت خسارات زیادی به بخش‌های مختلف از جمله احشام، باغات، زمین‌های زراعی، زیرساخت‌های پروژه‌های عمرانی و… وارد شده است.

2015-04-11_104943به گزارش “کانون سبحان”؛ الهیار ملک‌شاهی دقایقی پیش در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم به دنبال خشک‌سالی‌های چند سال گذشته از بارندگی‌های اخیر خوشحال شدند اما این بارندگی‌ها در شهرستان کوهدشت به علت جاری شدن سیل منجر به کشته شدن سه عضو یک خانواده و خسارات فراوانی به زیرساخـت‌های این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: میزان بارندگی در این شهرستان به حدی بود که باعث جاری شدن سیل در رودخانه داخل شهر کوهدشت شد و همین امر باعث شد که رودخانه طغیان کند و سه نفر عضو یک خانواده بر اثر آن کشته شوند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رودخانه داخل شهرستان کوهدشت ظرفیت اینگونه سیل‌ها را نداشته زیرا حوزه آبریز این رودخانه وسیع است و در گذشته مسئولان نتوانسته‌اند آب‌بندهای مناسبی را در بالادست این رودخانه انجام دهند تا دچار اینگونه مشکلات نباشیم.

تصاویر سیل کوهدشت لرستان (12)

ملک‌شاهی یادآور شد: امکانات محلی در این شهرستان برای مقابله با اینگونه حوادث به اندازه کافی وجود ندارد و اگر بخواهیم از مرکز استان کمک بگیریم تا شهرستان کوهدشت فاصله زیادی است و منجر به خسارات فراوانی می‌شود، از این‌رو انتظار ما از ستاد بحران کشور و استان این است که امکانات بیشتری را در اختیار شهرستان‌ها قرار دهند تا در اینگونه مواقع بتوانند از خسارات بیشتر جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: بر اثر سیل در شهرستان کوهدشت خسارات زیادی به مردم، احشام، منازل مسکونی، روستاها، باغ‌ها و… وارد شده و از صبح تاکنون پیگیری این حادثه از طریق ستاد بحران کشور و استان لرستان هستیم که استان لرستان خود در شهرستان کوهدشت حضور دارد و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است.