گروه : عمومی » لرستان
ساعت : ۰:۰۴
شناسه : 19080
تاریخ : ۰۸ آبان ۱۳۹۴
فرداجمعه،آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده  کوهدشت در سیل/ برآورد خسارات تا روز یکشنبه فرداجمعه،آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده کوهدشت در سیل/ برآورد خسارات تا روز یکشنبه

به گزارش “کانون سبحان”؛ محمد اصلانی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو  با ایرنا افزود: ادارات جهادکشاورزی ، راه وشهرسازی و بنیاد مسکن مکلف شده اند علاوه بر شروع بازسازی مناطق آسیب دیده تا 48 ساعت آینده نسبت به ارزیابی خسارت وارده به این شهرستان اقدام کنند. براساس برآورد اولیه سیل حدود 150میلیارد ریال خسارت به […]

تصاویر سیل کوهدشت لرستان (3)

به گزارش “کانون سبحان”؛ محمد اصلانی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو  با ایرنا افزود: ادارات جهادکشاورزی ، راه وشهرسازی و بنیاد مسکن مکلف شده اند علاوه بر شروع بازسازی مناطق آسیب دیده تا 48 ساعت آینده نسبت به ارزیابی خسارت وارده به این شهرستان اقدام کنند.
براساس برآورد اولیه سیل حدود 150میلیارد ریال خسارت به راههای ارتباطی و شبکه های برق و آب و زمین های کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
استاندار لرستان در پی وقوع سیل در شهرستان کوهدشت دستور داده بودند تا 10میلیارد ریال در اختیار دستگاههای امداد رسان این شهرستان قرار گیرد.
هوشنگ بازوند که به همراه معاونین عمرانی وسیاسی امنیتی خود و مدیران عضو ستاد بحران استان لرستان به شهرستان کوهدشت سفر کرده بود در جلسه فوق العاده ستاد بحران این شهرستان معاون عمرانی استانداری را مامور کمیته ای کرد که علت وقوع سیل را بررسی کنند.
هم اکنون راه ارتباطی 65 روستای شهرستان کوهدشت با مرکز شهرستان و بخشها بدلیل وقوع سیل قطع شده است.
جاری شدن سیل همچنین موجب قطع شبکه آبرسانی 50 روستای شهرستان کوهدشت شد.
همچنین شبکه برق رسانی 60 روستای این شهرستان نیز براثر جاری شدن سیل قطع شده که قطع برق موجب قطع آب نیز شده است.
در بارندگی های امروز در شهرستان کوهدشت یک خانواده سه نفره نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش “کانون سبحان”مدیر کل مدیریت بحران لرستان: همچنین در جریان این سیلاب دهها کیلومتر راه روستایی، دهها دهانه پل بزرگ و کوچک، تاسیسات زیربنایی، شبکه انتقال آب و برق تخریب شد.

آریایی همچنین از خسارت به معابر شهری و روستایی، اراضی کشاورزی، باغی و تلف شدن صدها راس دام این استان خبر داد.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیران کل تا روز یکشنبه برآورد دقیق خسارات وارده را به حوزه مدیریت بحران استان اعلام خواهند کرد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: بارش ها در استان همچنان تا اواخر وقت فردا جمعه ادامه خواهد داشت.