گروه : خرم آباد » عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۵:۰۲
شناسه : 19140
تاریخ : ۰۸ آبان ۱۳۹۴
عیار پدافند غیر عامل در حوادث کوهدشت ! عیار پدافند غیر عامل در حوادث کوهدشت !

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/حجت الاسلامسید صادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد شخصی الاغش را گم کرد چهار روز از گم شدن الاغش گذشت و گفت خدا را شکر خودم هم سوارش نبودم و گرنه اکنون چهار روز بود که گم شده بودم! آتشی به جان جنگلهای کوهدشت افتاد دل خوش […]

تصاویر مغزه های میدان امام(ره) کوهدشت صبح روز بعد سیل (3)سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/حجت الاسلامسید صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد
شخصی الاغش را گم کرد چهار روز از گم شدن الاغش گذشت و گفت خدا را شکر خودم هم سوارش نبودم و گرنه اکنون چهار روز بود که گم شده بودم!
آتشی به جان جنگلهای کوهدشت افتاد دل خوش از آن بودیم که ادرات و سازمان های مربوطه به میدان خواهند آمد و بلای جان آن آتش بی رحم خواهند شد اما ساعت ها و بلکه شب ها هم گذشت اقدامی متناسب با آن آتش سوزی دیده نشد ! گویا برخی از مسولین با ادرات و سازمان هایشان گم شده بودند!
مردم پاک دل و دلسوز هم می گفتند مگر فلسفه این همه اداره و سازمان چیست؟سازمان و اداره ای که نتواند بالگردی را از تهران و یا استان های هم جوار به کوهدشت بیاورد چگونه می تواند برای شهروندانش آرامش و اطمینان خاطر ایجاد کند؟!
راستی اگر برخی از مسولین چون فرماندار محترم و نیروهای مردمی و بسیجیان جان برکف دلسوزانه آتش خاموش نمی کردند ، کی و چگونه آن آتش بلوط سوز خاموش می شد؟!
شخصی از نابینایی پرسید که خداوند حکیم چیزی را بی فایدهنیافریده است، کوری تو چه فایده ای داشته است؟!
آن نابینا گفت: حکمت نابینایی من آن است که صورت مردمانی چون تو را نبینم!
حال حکمت این سیل در ایام پدافند غیرعامل چیست؟
در سیل کوهدشت استاندار محترم لرستان در اسرع وقت خویشتن را به کوهدشت رساند شهردار جدید کوهدشت لباس خدمت پوشید و به تکاپو افتاد .امام جمعه و فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و…در محل حادثه و سیل حاضر شدند ولی با این همه در صحنه بودن سه نفر جان باختند.
یکی از پیام های سیل این است برگزاری سمینارها و حضور مسولین به تنهایی مصونیت بخش نیست.امکانات شهرستان بسیار ناچیز است.با این امکانات ناچیز همیشه اراده و قدرت حوادث ، بیش از قدرت ادارات و پدافند غیر عامل است.

تصاویر سیل کوهدشت لرستان (10)
این سیل و تلفاتش می گوید: آنچه بیش از هر چیزی ارزشمند است ،این است هرکسی و هر خانواده ای خود باید اقدامات لازم و پیشگرانه را برای رسیدن به امنیت و ساحل نجات انجام دهد.بنابراین اگر ساختمان ها در مسیر سیل ساخته شوند هیچ مسولی نمی تواند به ساکنان آن منازل تضمینی دهد که جان و مالشان در امنیت خواهد بود.
اگر ساختمان ها استحکام لازم را نداشته باشند با زلزله ای متوسط ، بسیاری از شهروندان برزخی می شوند و کاربرد مسولین امر فقط در بیرون کشیدن اجساد خلاصه خواهد داشت.
پیام بعدی این سیل آن است ای مردم بیش از این به قدرت خدای توانا توجه داشته باشیم . مرحوم شیخ جعفر شوشتری از وعاظ معروف دوران قاجار فرمودند: ای مردم! یکصد بیست و چهار هزار پیغمبر آمدند شما را دعوت کردند که به خدا شرک نورزید. من شما را دعوت می‏کنم که بیایید در کارهایتان کمی خدا را شریک بگیرید!
رسول‌خدا (ص) فرمودند : قحطي و خشکسالي جز به سبب نافرماني از خدا بر قومي چيره نمی شود. امام باقر(ع) فرمود : باران هيچ سالي از سال ديگر کمتر نيست، هرگاه قومي به گناهان روی بیاورند،باراني را که خداوند در آن سال برايشان مقدر کرده به سوي ديگران و به سوي بيابان‌ها و درياها و کوه‌ها برمی گرداند. (كنز العمال: ج ۷ ص ۸۳۳ ح ۲۱۵۹۳ . من لايحضره الفقيه: ج ۱ ص ۵۲۵ ح ۱۴۹۳