گروه : نماز جمعه » نماز جمعه رومشکان
ساعت : ۱۹:۳۰
شناسه : 1925
تاریخ : ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
حجت الاسلام موسوی: مدیریت آموزش و پرورش رومشکان توجه بیشتری به دانش آموزان یتیم داشته باشد/ آمریکا چون نتوانست با جنگ اسلام را نابود کند،داعش را درست کرده است.

نماز جمعه  این هفته نماز جمعه شهرستان رومشگان به امامت  حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی مسئول دفتر سیاستگزاری ائمه جمعه استان لرستان برگزار شد. به گزارش “کانون سبحان“ حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان رومشگان بعد از دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به آغاز […]

نماز جمعه  این هفته نماز جمعه شهرستان رومشگان به امامت  حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی مسئول دفتر سیاستگزاری ائمه جمعه استان لرستان برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی: مدیریت آموزش و پرورش رومشکان توجه بیشتری به دانش آمزان یتیم داشته باشد/ آمریکا چون نتوانست با جنگ اسلام را نابود کند،داعش را درست کرده است.به گزارشکانون سبحان حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان رومشگان بعد از دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس اظهار کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رومشکان  توجه داشته باشد که در بین دانش آموزان کسانی هستند که یتیم بوده و نیاز به توجه بیشتری دارند که انشاالله شما خدمت به آنها را نه تنها وظیفه خود بلکه سعادتی برای نزدیک شدن به خدا بدانید و به آنان توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشید.

 

خطبه اول

 

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ « حجرات/13»

 

اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است.

 

بعضی از انسانها می گویند ما فلانی هستیم، فرزند فلانی هستیم، از دودمان فلان هستیم، با فلان مسؤل ارتباط داریم. افتخار می کند که مثلاً جزء فلان طایفه یا گروه است و یا رییس فلان جا است.افتخار می کند که فرزند فلان است. یا مثل ما سادات ، سیدی بگوید من فرزتد رسول خدا هست و فرزند امامان. در جواب این موارد خداوند جملات زیبایی دارد

 

« اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است.»

 

بنابراین باید دانست که بهترین مردمان در نزد خداوند کسانی هستند که تقوا دارند و اهل پرهیزگاری می باشند.و تقوا ملاک فضلیلت و برتری است از هر گروه و طایفه و قبیله که باشد. تقوا هم یعنی انجام واجبات و ترک محرمات .

 

امام رضا (ع) یک برادری داشتند به نام زید که همیشه و در همه محافل می گفت: من فرزند رسول خدایم . من فرزند علی مرتضایم . من فرزند موسی بن جعفر هستم.امام رضا (ع) به او فرمودند: ای زید! تو فرزند رسول خدا هستی و فرزند موسی بن جعفر، لکن پدران ما به علت تقوایی که داشتند فظیلت و برتری یافتند و نه به خاطر فخر به پدران ماقبل خودشان. اکنون تو آیا اعمال و کرداری انجام می دهی که تو را نزد خدا گرامی کند و خدا از تو راضی باشد؟

 

با توجه به این روایت و البته روایات و آیات دیگر باید  گفت :چیزی جز تقوا ما را نزد خداوند ، عزیز و گرامی نمی دارد.

 

 

 

 حجت الاسلام موسوی: مدیریت آموزش و پرورش رومشکان توجه بیشتری به دانش آموزان یتیم داشته باشد/ آمریکا چون نتوانست با جنگ اسلام را نابود کند،داعش را درست کرده است.

 

خطبه دوم

 

در ابتدای خطبه دوم خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم. تقوا عمل به دستور خداوند است. تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.یکی از بهترین چیزهایی که ما را به تقوای الهی نزدیک می کند « نماز » است.

 

« وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ » ( عنکبوت /45)

 

« و نماز را برپا دار كه نماز از كار زشت و ناپسند باز مى‏دارد و قطعا ياد خدا بالاتر است و خدا مى‏داند چه مى‏كنيد.»

 

نماز باعث می شود انسان از فحشاء و منکر دوری کند.کسی که نماز بخواند، همیشه و همواره وقتی که در معرض گناه قرار می گیرد، این اثر نماز به او هشدار می دهد و تلنگر و زنگ خطری خواهد بود هنگام نزدیک شدن به گناه. بنابراین ترک نماز در هیچ جا و موقعیتی روا نیست و همیشه باید بپا داشته شود.

 

 

 

مناسبت ها

 

بازگشایی مدارس

 

آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش آموزان و معلمان و دانشجویان و اساتید تبریک می گویم. ان شاءالله که بتوانیم بچه های خوبی را از لحاظ ایمان و دانش تربیت کنیم. از همین جا هم به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رومشکان که می بینم در بین نماز گزاران هستند نکته ای را یادآور می شوم و آن اینکه در بین دانش آموزان کسانی هستند که یتیم هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند که ان شاءالله شما خدمت به آنها را نه تنها وظیفه خود بلکه سعادتی برای نزدیک شدن به خدا بدانید و به آنان توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

شهادت امام جواد (ع)

 

در هفته پیش رو شهادت امام جواد (ع) را خواهیم داشت.این روز را تسلیت می گوییم و ان شاءالله که توفیقی باشد تا مجالس روضه خوانی و سوگواری در شأن آن امام همام را داشته باشیم.امام جواد (ع) امامی است که هرکس مشکل دنیایی دارد به ایشان متوسل شود و ان شاءالله جواب خواهد گرفت. ایشان در 13 سالگی به امامت رسیدند و در 25 سالگی به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام موسوی: مدیریت آموزش و پرورش رومشکان توجه بیشتری به دانش آموزان یتیم داشته باشد/ آمریکا چون نتوانست با جنگ اسلام را نابود کند،داعش را درست کرده است.

 

هفته دفاع مقدس

 

31 شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس در سال 1359 است. یاد و خاطره امام خمینی کبیر و شهداء و رزمندگان و جانبازان و ایثارگران را گرامی می داریم.و از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران کمال تشکر را داریم.

 

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّئَةٌ يَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَفْقَهُونَ ﴿ انفال / 65﴾

 

«اى پيامبر مؤمنان را به جهاد برانگيز اگر از [ميان] شما بيست تن شكيبا باشند بر دويست تن چيره مى‏شوند و اگر از شما يكصد تن باشند بر هزار تن از كافران پيروز مى‏گردند چرا كه آنان قومى‏اند كه نمى‏فهمند»

 

اگر از [ميان] شما يكصد تن شكيبا باشند بر دويست تن پيروز گردند و اگر از شما هزار تن باشند به توفيق الهى بر دو هزار تن غلبه كنند و خدا با شكيبايان است (انفال /66)

 

فَإِن يَكُن مِّنكُم مِّئَةٌ صَابِرَةٌ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُمْ أَلْفٌ يَغْلِبُواْ أَلْفَيْنِ بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿66﴾

 

نمونه های عینی این آیات را ما در جنگ های 22 روزه و 33 روزه لبنان دیدیم و در جنگ نابربر مردم بی دفاع غزه « کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ» ( بقره 249 )– «بسا گروه اندکى که به توفیق خدا بر گروه بسیارى پیروز شدند، و خدا با صابران است».

 

 

 

اگر توجه کنید همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، الان دیگر مسئله شرق و غرب در دنیا مطرح نیست. الان دیگر جهان دو قطب است در یک قطب آمریکا و کشورهای استعماری و استکبار و در قطب دیگر اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران. و اگر چه از لحاظ کمیتی کشورها و مزدوران همراه با آمریکا زیاد هستند و تعداد ما و خصوصاً شیعیان نسبت به آنها کمتر؛ اما خداوند قول داده است که اگر مقاومت کنید شما را یاری خواهیم داد و پیروز خواهید شد( ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم )

 

 

 

داعش

 

داعش را ببینید. آمریکا داعش را درست کرده است. زیرا آمریکا نتوانست با جنگ اسلام را نابود کند. مدتهاست نقشه کشیده است تا اسلام را به نام اسلام و در کشورهای اسلامی نابود کند و مسلمانان را به جان هم بندازد.

 

امام خمینی (ره) فرمود: ما اسلام آمریکایی را قبول نداریم .

 

آمریکا یک روز طالبان را درست کرد به بدنام کردن اسلام و تضعیف اسلام همت گماشت و امروز داعش را درست کرده است و اکنون به بهانه جمع کردن داعش ائتلاف ضد داعش تشکیل داده و موذیانه تلاش می کند تا جمهوری اسلامی را به جنگ داعش بکشاند اما مردم ایران در سایه منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری مردمی با بصیرت هستند.

 

 

مقام معظم رهبری هنگام ترخیص از بیمارستان در مورد ائتلاف ضد داعش  فرمودند: تمام آزادیخواهان دنیا چشم امیدشان به ایران است و اگر ایران عضوی از گروه این ائتلاف شود مثل آنان خواهد شد. و گویی اینکه همراه و همفکر آنان بوده است و ما از چنین چیزی بیزاریم. ما در هر فعالیت و جنبشی که آمریکا در آن نقش داشته باشد شرکت نخواهیم کرد.

 

اسلام آمریکایی آن اسلامی است که می گوید ما خدای شارع و تکلیف گر را نمی خواهیم. ما خدایی را می خواهیم که به ما کاری نداشته باشد و ما هرکاری که خواستیم انجام دهیم. ما خدایی می خواهیم که فقط او را نیایش کنیم و او از ما چیزی نخواهد!

 

گروه داعش خدای احد و واحد را نمی خواهد. آنها حکومتی مثل جاهلیت را می خواخند تا خودشان تصمیم بگیرند و طبق میل خود با مردم رفتار کنند.

 

خداوند ان شاءالله داعش را به دست مردم عراق و ارتش عراق نابود بگرداند.