گروه : مروج دین
ساعت : ۱۳:۵۶
شناسه : 202
تاریخ : ۲۴ آذر ۱۳۹۲
آشنایی آیت الله مروجی (ره) با آیت الله کمالوند(ره)

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ زمانی که آقا در همدان مشغول به تحصیل بودند شرایط مدرسه علمیه همدان، به علت فشار مالی، رو به رکود می رود. همان زمان آیت الله کمالوند، از طرف آیت الله بروجردی، حوزه علمیه ای در خرم آباد تاسیس می کنند.[…] به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ زمانی که آقا در […]

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ زمانی که آقا در همدان مشغول به تحصیل بودند شرایط مدرسه علمیه همدان، به علت فشار مالی، رو به رکود می رود. همان زمان آیت الله کمالوند، از طرف آیت الله بروجردی، حوزه علمیه ای در خرم آباد تاسیس می کنند.[…]

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ زمانی که آقا در همدان مشغول به تحصیل بودند شرایط مدرسه علمیه همدان، به علت فشار مالی، رو به رکود می رود. همان زمان آیت الله کمالوند، از طرف آیت الله بروجردی، حوزه علمیه ای در خرم آباد تاسیس می کنند. آقا نزد آیت الله کمالوند می رود. آیت الله کمالوند به ایشان می گوید: اگر شما از طلبه های درس خوان و مجد از دوستانتان کسی را می شناسید با خود به اینجا بیاورد. آقا به همدان برمی گردد و چند نفر از طلاب همدان را به خرم آباد می آورد.

 در مدتی که آقا در خرم آباد است چنان از نظر اخلاقی مورد توجه و اعتماد همه قرار می گیرد که نه تنها طلاب؛ بلکه مومنین بیرون از حوزه نیز ایشان را به عنوان یک روحانی برجسته از لحاظ اخلاق می شناسند. 



ایشان به نزدیکترین شاگرد آیت الله کمالوند بدل می شوند و شاخص ترین فرد مورد توجه و اعتماد ایشان می گردند. هر زمان که آیت الله کمالوند به سفر می روند یا به علتی دیگر در نماز حاضر نمی شوند، با اینکه آقایان دیگر هم بودند، ایشان به جای آیت الله کمالوند نماز می خوانند   .

در سال 1339 جمعی از کوهدشت، و در راس آنها حاج سید علیرضا هاشمی که از تجار بسیار متدین و شدیدا اهل رعایت مسائل شرعی بوده است، نزد آیت الله کمالوند می روند و از نبود یک روحانی در این منطقه شکایت می کنند. 

از مرحوم آقای هاشمی نقل شده است: ما به آقای کمالوند گفتیم (منطقه طرهان که در آن زمان بخش 7 خرم آباد بود) متاسفانه یک روحانی ندارد و آقایانی هم که برای تبلیغ  میایند 6 ماه یا کمتر و بیشتر می مانند و می روند و طاقت ماندن ندارند. ما هم موفق نمی شویم آنها را نگه داریم. به یک روحانی نیاز داریم که بیاید و ماندگار باشد. آیت الله کمالوند می گویند: من کسی را برای شما پیدا کرده ام که می آید و می ماند. آقای هاشمی چرایی مسئله را جویا می شود. آیت الله کمالوند توضیح می دهند از آن جا که وی اهل دنیا نیست و لذتش تنها در تبلیغ دین و بیان احکام است در آن جا ماندگار می گردند. آیت الله کمالوند به مرحوم آقا می گویند: من علی رغم اینکه دوست دارم شما پیش ما بمانید اما پیشنهاد می کنم به کوهدشت بروید. 

ایشان هم طبق دستور استاد خود به این دیار رهسپار می گردد./منبع/سایت حجت الاسلام احمد مبلغی