گروه : کوهدشت » نماز جمعه رومشکان
ساعت : ۱۷:۳۳
شناسه : 2030
تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۳
حجت الاسلام جمیاری : نبود اداره پست از جمله مشکلات شهرستان رومشکان است./روز عرفه ، روز جدا شدن از از نفس و روز مناجات است.

 نماز جمعه  این هفته شهرستان رومشکان  به امامت امام جمعه محترم این شهرستان حضرت حجت الاسلام جمیاری اقامه شد. خطبه اول سفارش به تقوا رسول خدا (ص) فرمودند: « أَلاَ اِنَّ مَثَلَ هَذَا الدّينِ كَمَثَلِ شَجَرَة نَابِتَة ثابِتَة ، الاِيمَانُ اَصْلُهَا ، وَالزَّكَاةُ فَرْعُهَا ، وَالصَّلاَةُ مَاءُهَا ، وَالصِّيَامُ عُرُوقُهَا ، وَحُسْنُ الخُلْقِ وَرَقُهَا ، […]

 نماز جمعه  این هفته شهرستان رومشکان  به امامت امام جمعه محترم این شهرستان حضرت حجت الاسلام جمیاری اقامه شد.

حجت الاسلام جمیاری : نبود اداره پست از جمله مشکلات شهرستان رومشکان است./روز عرفه ، روز جدا شدن از از نفس و روز مناجات است.

خطبه اول

سفارش به تقوا

رسول خدا (ص) فرمودند: « أَلاَ اِنَّ مَثَلَ هَذَا الدّينِ كَمَثَلِ شَجَرَة نَابِتَة ثابِتَة ، الاِيمَانُ اَصْلُهَا ، وَالزَّكَاةُ فَرْعُهَا ، وَالصَّلاَةُ مَاءُهَا ، وَالصِّيَامُ عُرُوقُهَا ، وَحُسْنُ الخُلْقِ وَرَقُهَا ، وَالاِخَاءُ فِى الدِّينِ لِقَاحُهَا ، وَالحَياءُ لِحَاؤُهَا ، وَالكَفُّ عَن مَحَارِمِ اللهِ ثَمَرَتُهَا ; فَكَما لاَ تَكمُلُ الشَّجَرَةُ اِلاّ بِثَمَرَة طَيِّبَة، كَذَلِكَ لاَ يَكمُلُ الاِيمَانُ إِلاَّ بِالكَفِّ عَن مَحَارِمِ اللهِ »

 

آگاه باشيد وصف اين دين مانند وصف درخت روييده ثابت و پابرجاست ، ريشه اش ايمان ، شاخه اش زكات ، آبش نماز ، رگ هايش روزه ، برگ هايش حسن خلق ، عامل ثمردهى اش برادر بودن مسلمانان بر پايه ى دين ، جلد و پوستش حيا ، و ميوه اش خوددارى از حرام هاى خداست ; پس همانگونه كه درخت جز با ميوه ى پاكيزه كامل نمى شود ، هم چنين ايمان جز با خوددارى از حرام هاى خدا كامل نمى گردد . (مستدرك الوسائل : 11 / 279 ، باب 23 ، حديث 13013)

 

کسی که ایمان ندارد نمی تواند تقوا داشته باشد.ایمان یک مسئله درونی و قلبی است .همانگونه که درخت نیاز به آب و چیزعای دیگر دارد ، دین همه به چیزهایی نیاز دارد. اصل درخت دین ایمان است. انسان تا ایمان نداشته باشد چیزی به نام خمس و زکات و اینجور چیزها را قبول ندارد. زکات واجب (گندم, جو, خرما, کشمش, طلا, نقره, شتر, گاو, گوسفند ) و زکات مستحب ( مثل صیفیجات و باغات و … ). و فرمودند: وَالصَّلاَةُ مَاءُهَا و نماز آب درخت دین است . بنابراین آدم بی نماز درخت دینش خشک و بی طراوت و بی حاصل است. وَحُسْنُ الخُلْقِ وَرَقُهَا و خوش اخلاقی برگهای این درخت هستند. یکی از عواملی که باعث دین گریزی دیگران می شود بد اخلاقی و اخلاق خشک مؤمنین است. اگر می خواهید از دین لذت ببرید خود و دیگران، باید خوش اخلاق باشید. وَ‌لَو كُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لانْفَضوُا مِنْ حَولِكَ؛ ( سوره آل عمران، آیه 159.) اگر بد اخلاق بودی کسی در کنار تو نمی ماند.

 

حَسَّنْ خُلْقَكَ یُخَفِّفِ اللهُ حِسابَكَ؛( بحارالانوار، ج 77، ص 152) اخلاقت را نیكو كن تا خداوند حسابت را آسان كند .

 

خطبه دوم

سفارش به تقوای الهی

 

امام علی (ع) در نامه (26 نهج البلاغه ) خطاب به یکی از کارگزاران خود می فرماید:

 

اءَمُرُهُ بِتَقْوَى اللَّهِ فِي سَرائِرِ اءَمْرِهِ وَ خَفِيَّاتِ عَمَلِهِ، حَيْثُ لا شَهِيدَ غَيْرُهُ، وَ لا وَكِيلَ دُونَهُ.

 

وَ آمُرُهُ اءَنْ لا يَعْمَلَ بِشَيْءٍ مِنْ طاعَةِ اللَّهِ فِيما ظَهَرَ فَيُخالِفَ إِلَى غَيْرِهِ فِيما اءَسَرَّ، وَ مَنْ لَمْ يَخْتَلِفْ سِرُّهُ وَ عَلانِيَتُهُ وَ فِعْلُهُ وَ مَقالَتُهُ فَقَدْ اءَدَّى الْاءَمانَةَ وَ اءَخْلَصَ الْعِبادَةَ.

 

وَ اءَمَرَهُ اءَنْ لا يَجْبَهَهُمْ وَ لا يَعْضَهَهُمْ، وَ لا يَرْغَبَ عَنْهُمْ تَفَضُّلاً بِالْإِمارَةِ عَلَيْهِمْ، فَإِنَّهُمُ الْإِخْوانُ فِي الدِّينِ، وَالْاءَعْوانُ عَلَى اسْتِخْراجِ الْحُقُوقِ.

 

او را به ترس از خدا فرمان مى دهم ، چه در امور نهانى و چه اعمال پوشيده از نظرها. جايى كه جز خداى ناظر اعمال او نيست و جز خداى كارسازى نبود.

فرمانش مى دهم كه به آشكارا اطاعت خداوند نكند و در نهان كارى به خلاف آن . زيرا كسى كه نهان و آشكارش و گفتار و كردارش ‍ يكى باشد، امانت خدا را ادا كرده و در عبادتش اخلاص ورزيده . او را فرمان مى دهم كه مردم را نرنجاند و دروغگويشان نخواند و تهمت ننهد. و به اين دستاويز كه بر آنان امارت دارد، روى از ايشان برمتابد. زيرا آنها برادران دينى او و در گرفتن حقوق خداوند ياران او هستند.

 

گناه نکردن در تنهایی ها و خلوت ها مهم است و عین تقوا. عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید. مسؤلین ما در نهان و آشکار هردو خوب عمل کنید. بترسید از اینکه در بین مردم خوب باشید و در تنهایی ها گونه ای دیگر.این سفارش مولای متقیان است به مسؤلان و کارگزاران حکومتی. نامه 26 را نصب العین خود قرار دهید.

 

حجت الاسلام جمیاری : نبود اداره پست از جمله مشکلات شهرستان رومشکان است./روز عرفه ، روز جدا شدن از از نفس و روز مناجات است.

 

مناسبت ها

 

روز عرفه ، روز جدا شدن از از نفس. روز مناجات. در این روز آقا ابی عبدالله می فرماید: « خدایا آنکه تو را دارد چه ندارد و آنکه تو را ندارد چه دارد.» به امید خدا فردا عصر در خیابان آموزش و پرورش همه با هم دعای روز عرفه را زمزمه خواهیم کرد و از برکات این دعا خوشه هایی خواهیم چید.

 

عید سعید قربان ؛ عید قربان یعنی روز سر بریدن هوای نفس. یعنی بردن هر آنچه زیباییست به قربانگاه برای خدا. یعنی گذشتن از همه چیز برای خدا. خوب است در این روز قربانی کنید. ریختن یک قطره خون قربانی باعث ریختن تمام گناهان قربانی کننده خواهد شد. خوب است که از گوشت قربانی برای ایتام بفرستید و البته مستحب است که سهمی هم به همسایه ها داده شود.

 

ان شاءالله نماز عید سعید قربان را هم در روز یکشنبه در خیابان آموزش و پرورش اقامه خواهیم کرد.

روز نیروی انتظامی ؛ این روز را به همه عزیزان نیروی انتظامی تبریک می گویم. و از همین جا تقدیر و تشکر می کنم از زحمات شبانه روزی جناب سرهنگ سپهوند فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان که انصافاً از روزی که در این شهرستان مستقر شده اند نظم و امنیت را به وجود آورده اند.

روز دامپزشکی ؛ بخش عمده ای از مردم اینجا دامدار هستند و بنابراین از ادارات مربوطه خواستار این هستیم که به امور دامداری این مردم شریف رسیدگی بلیشتری بکنند.

روز روستا

از بحرانی ترین مشکلات روستاهای ما مشکل آب است که بنده بارها و بارها به مسؤولان رده های مختلف و به ویژه استانی تذکر داده ام و باز هم تکرار می کنم که باید هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنند.

روز کودک

در این شهرستان امکانات آموزشی برای کودکان کم است. پارک شهر و فضای بازی های کودکانه وجود ندارد. کودکان به شدت نیازمند به این چیزها هستند. مهد های قرآنی و تربیتی لازم است.

روز پست

از جمله مشکلات این شهرستان مشکل پست است. واقعاً اداره ی پست یک شهرستان با فقط و فقط یک کارمند می تواند بازدهی مطلوب داشته باشد؟ تقاضای ما از مسؤلان استانی این است که هرچه سریعتر اداره پست ما را به شهرستان تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام جمیاری : نبود اداره پست از جمله مشکلات شهرستان رومشکان است./روز عرفه ، روز جدا شدن از از نفس و روز مناجات است.

 

سخنی با نخست وزیر خوش مغز انگلیس

 

اخیراً دیوید کامرون نخست وزیر چابلوس و متملق و دروغگوی انگلیس ، ایران را به عنوان تروریست و مدافع تروریست معرفی کرده است در حالی که چند روز پیش در جلسه اش با رییس جمهور ایران، چاپلوسانه ایران از ایران تعریف کرده است.

 

من از همین تریبون به دیوید و دیویدیها هشدار می دهم که مواظب مواضع خود باشند و بدانند که مردم ما و مسؤلان ما همراه و هماهنگ با رهبری عزیز و تحت رهنمودهای روشنگرانه ایشان قوی و استوار ایستاده اند. و اگر رییس جمهور ما و دیگر مسؤلان ما در سازمان ملل از مواضع جمهوری اسلامی دفاع می کنند به جهت این است که موازین و رهنمودهای رهبری را به کار می برند. کشورهای استکباری و سران غرب بدانند که این ملت و مسؤلان این کشور مطیع ولایت بوده و همیشه و همواره ثابت قدم خواهند بود و آنها نمی توانند علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ غلطی بکنند.

 

وحشت غرب هم از این همراهی مردم و نظام است. البته هستند بعضی مهره های ضعیف که از پله های نظام و انقلاب سقوط می کنند و این بخاطر این است که استکبار آنها را سست کرده است. اما آحاد ملت ایران استوار و ثابت قدم خواهند بود.