گروه : یادداشت
ساعت : ۲۱:۵۸
شناسه : 20671
تاریخ : ۰۵ آذر ۱۳۹۴
همگی مدیونیم/ اسماعیل جمیاری همگی مدیونیم/ اسماعیل جمیاری

این روزها بسیاری از مردم در تب و تاب سفر هستند، یکی دنبال گرفتن پاسبورت و دیگری به فکر ویزا، گروهی با هم همسفرند و عده ایی هم تنهایی خودشان را به مرز رسانده اند.

به شهدا مدیونیمسرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/  اسماعیل جمیاری: این روزها بسیاری از مردم در تب و تاب سفر هستند، یکی دنبال گرفتن پاسبورت و دیگری به فکر ویزا، گروهی با هم همسفرند و عده ایی هم تنهایی خودشان را به مرز رسانده اند.
خلاصه خیلی ها ساده و بی تکلف مهیای سفر شده اند. سفری بدون تشریفات خاص و حتی بدون توشه و آذوقه و چمدان برای خرید و … از هیچ کدام اینها خبری نیست.
اینان فارغ از همه چیز، فارغ از مال و عیال، قدرت و شهرت و با شور و شعف عازم قبله دلهایند، کار و زندگی خود را به امان خدا سپرده و تصمیم به پرواز گرفته اند و نیک می دانیم که برای پرواز بایستی سبک بال بود یا بعبارتی سبک بار بود، چرا که پرواز با بار و بنه و فکر و خیال نشدنی است، بنابراین شرط اول قدم در این راه آن است که فرد باید تنها خود باشد و خدا و بس.
و اما حال که توفیق زیارت نصیب همگان شده و هر کسی می تواند با آسودگی خاطر و در کمال امنیت و آرامش به این سفر معنوی مشرف شود، مبادا از ولی نعمتان خود که این مسیر نورانی را به روی آنان گشوده، غافل باشند، زیرا این دروازه بهشت به راحتی باز نشده است.
یادمان باشد که ما خون داده ایم
یک بیابان مرد مجنون داده ایم
بلی، یادمان باشد که هشت سال تمام فرزندان این مرز و بوم با جان و دل به جهاد و مبارزه پرداخته و با خون خود دریایی را به راه انداخته و خصم زبون و متجاوز را از دست یافتن بر میهن الهی و اسلامی مایوس و نا امید ساخته و در امواج متلاطم غرق و نابود نمودند و اینک به برکت خون پاک آن عزیزان اقتدار و عزت همراه با امنیت و آرامش داخلی و خارجی هدیه و پیشکش امت اسلامی شده است.
آنان رفتند تا ما بمانیم و ما مانده ایم تا یاد و خاطره آنان همراه با مرام و راه نورانی شان تا همیشه تاریخ زنده بماند. بنابراین همه ایثارگران اعم از رزمندگان، آزادگان و خانواده های آنان خصوصا شهیدان همیشه شاهد بر ما حق دارند و ما همگی بدهکار و مدیون آنها هستیم. اگر امروز خیل میلیونی مشتاقان با عشق حسین(ع) عازم کربلا هستند و منادی، هر که دارد هوس کرببلا بسم الله را سر می دهد باید بدانیم که دیروز رزمندگان جان بر کف بارها و بارها این شعار را با خود زمزمه نموده اند و اینک پس از سالها خواسته خالصانه آنان به حقیقت پیوست و راه کربلا بر همگان هموار شد، پس مبادا فراموش کنیم.
جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم
کربلا منتظر ماست بیا تا برویم
ای کربلا رفته ها و کربلا نرفته ها، بدانید که همه و همه به شهدا مدیونیم و ادای این دین جز با اطاعت پذیری محض از ولایت مطلقه فقیه و سربازی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و نیز اتحاد و همدلی همراه با حفظ و حراست از دستاوردهای والای اسلامی ممکن نخواهد شد.