گروه : یادداشت
ساعت : ۱۱:۳۸
شناسه : 20799
تاریخ : ۰۸ آذر ۱۳۹۴
آه فقیران برای اربعین حسینی آه فقیران برای اربعین حسینی

سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق وفایی : ماه مبارک رمضان سال ۷۲ برای تبلیغ معارف دین به روستایی از کوهدشت رفتم.براثر تصادف یک نفر جان داده بود و طرف دیگر تصادف شخصی تهرانی بود برای حل و فصل مشکلات پرونده تصادف چند خانواده ای از تهران […]

تصاویر اختصاصی کانون سبحان از پیاده روی اربعین حسینی 94 (7)

سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق وفایی : ماه مبارک رمضان سال ۷۲ برای تبلیغ معارف دین به روستایی از کوهدشت رفتم.براثر تصادف یک نفر جان داده بود و طرف دیگر تصادف شخصی تهرانی بود برای حل و فصل مشکلات پرونده تصادف چند خانواده ای از تهران به آن روستا آمده بودند .وقتی بنده را دیدند گفتند حاج آقا چرا کوچه و خیابانهای اینجا آسفالت نشده اند؟! چرا به وضعیت مردم نمی رسند؟!

آری برای افرادی که در تهران متولد شده اند و به روستاهای کوهدشت سفر نکرده اند و هیچ خبری از فقر و درد و رنج مردم آن منطقه را ندارند بسیار تعجب آور است که روستایی را در حد یک شهرک ببینند که از هیچ گونه امکاناتی بهره ای نداشته باشد.به همین دلیل آن گرامیانی تهرانی سرشار از تعجب می گفتند چرا این روستا این همه فقیر است ؟چرا آسفالت ندارند و چرا…؟!

حال این روزها که صدای پای اربعین سرور سالار شهیدان به گوش می رسد میلیونها ایرانی مستاق زیارت و گرامیداشت اربعینند .در میان جامعه افراد زیادی مشتاق زیارتند ولی پول گذرنامه و ویزا را ندارند.این قشر از جامعه قسط های عقب مانده دارند و …اما ارادت به زیارت در وجودشان موج می زند.

برخی از این افراد بدون گذرنامه به مرز می روند شاید از لابه لای گذرنامه داران به بهشت زیارت وارد شوند و گاه با معطلی های فراوان و دهها سختی به مرادشان می رسند و گاه ناامیدانه و با دلی غمین ، چشمانی اشکی و سری سر به زیر به منزلشان بر می گردند و خیلی ها هم می گویند انسان دارای کرامت و جایگاه است وقتی که پول گذرنامه و ویزا نداریم چرا به مرز برویم .وقتی به مرز رفتن بدون گذرنامه همان و دست رد به سینه خوردن همان چرا خود را ذلیل دیگران کنیم؟

و امروز جوانی دیدم که آهی کشید و گفت ای کاش فلان بدهی ها را نداشتم تا من هم گذرنامه و ویزای را تهیه می کردم.

ای قانون نویسان ای مجریان و ای کارگزاران ! این گروه از کوخ نشینان جامعه را فراموش نکنید . فقط تهران را نبینید .کوخ نشینان به حدی ارزشمند هستند که امام خمینی«ره»یک موی آنها را با کاخ نشینان عوض نمی کرد .

به امام حسین (ع) این فقیران هم دل دارند و عاشق زیارت امام حسین(ع)هستند.این طایفه از کوخ نشینان درآمد ماهانه ای جز یارانه ندارند و این یارانه که هرروز به قطع شدن تهدید می شود توانای مقابله با پول برق وگاز و تلفن و ….و گذرنامه و ویزا را ندارد .

ای مسولین ! آیا می دانید میان برخی از کشورها چیزی به نام ویزا وجود ندارند؟روسیه و ترکیه هم ویزا را برداشته بودند چرا شماها برای زیارت و اربعین آن امام مظلوم و یارانش این همه سخت گیری می کنید؟!

آیا نمی توان قانونی تصویب کرد که این فقیران جامعه هم بهره ای از زیارت داشته باشند؟! امیدوارم برای راهپیمایی ۲۲بهمن هم نیاز به گذرنامه و …پیدا نکنیم!