گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۲:۴۹
شناسه : 20879
تاریخ : ۱۰ آذر ۱۳۹۴
نقدی بر اظهارات آقای اسفندیاری در همایش اصلاح طلبان کوهدشت نقدی بر اظهارات آقای اسفندیاری در همایش اصلاح طلبان کوهدشت

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان» / امیر هوشنگ رشیدیان : چندی پیش آقای اسفندیاری از فعالان سیاسی اصلاح طلب کوهدشت، در جمع اصلاح طلبان این شهرستان گفته: “مطمئن باشید اگر کسی به مجلس راه پیدا کند، آن فرد حتما اصلاح طلب خواهد بود”. پیرامون این اظهارات، ذکر نکاتی خالی از لطف نخواهد بود. در […]

photo_2015-12-01_11-06-32سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان» / امیر هوشنگ رشیدیان : چندی پیش آقای اسفندیاری از فعالان سیاسی اصلاح طلب کوهدشت، در جمع اصلاح طلبان این شهرستان گفته: “مطمئن باشید اگر کسی به مجلس راه پیدا کند، آن فرد حتما اصلاح طلب خواهد بود”.
پیرامون این اظهارات، ذکر نکاتی خالی از لطف نخواهد بود.
در عرصه ی سیاست، معمولا بازیگران این عرصه، نقش مهم و تعیین کننده ای را ایفا می کنند. رفتار و گفتار آنان، اثر مستقیمی در رفتار هواداران و حامیان آنها دارد. درواقع تاثیر رفتارها و گفته های سیاسیون یک جامعه می تواند چنان باشد که سیاست از ریل اصلی خود خارج شود و در فضای عمومی جامعه، احساسات و حرکت های بی مبنا و گاها مخرب، جایگزین عقلانیت، اعتدال و حرکات منطقی و دارای چارچوب را بگیرد.
با توجه به اینکه آقای اسفندیاری از فعالان سیاسی است، قطعا به آنچه در فوق ذکرش رفت آگاهی دارند. لذا بر مبنای همین اصول، جا دارد از ایشان سوال شود که اولا؛ مطابق کدام قاعده و چه منطقی به صراحت اعلام می فرمایند که در انتخابات پیش رو، جز اصلاح طلب کسی وارد مجلس نخواهد شد؟ مبنا و علت قطعیتی که ایشان اینگونه اظهارنظر می کنند چه چیزی است؟
سوال بعدی که باید از آقای اسفندیاری پرسید این است که با اظهارنظرهای احساسی؟ چنانچه همه ی بازیگران عرصه ی سیاست بخواهند اینگونه مشی کنند، آیا می توان تصور کرد که سنگ روی سنگ بند شود؟!
توقع می رود از همه کاندیدا و سیاسیون که برای کمک به واقعی سازی فضای سیاسی شهرستان و برگزاری انتخاباتی پرشور و آگاهانه در بستری سالم و برادرانه، از اظهاراتی اینچنین خودداری بفرمایند.

نوجوان فعال اصولگرا امیرهوشنگ رشیدیان.