گروه : عمومی » یادداشت
ساعت : ۱۹:۲۷
شناسه : 20906
تاریخ : ۱۱ آذر ۱۳۹۴
نقدی بر نقد امیرهوشنگ رشیدیان! نقدی بر نقد امیرهوشنگ رشیدیان!

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان» / حمید رضا سوری :زمانی که این سه راه مقابل ماست نباید راحتترین راه را انتخاب کنیم و کور کورانه و با توجه به انشایی که در گوش ما زمزمه میکنند بخواهیم کسی را زیر تیغ تیز نقد ببریم.

2015-12-02_075513سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان» / حمید رضا سوری :

با نام و یاد خدای قضای گردان

از سه راه خرد آموخته می شود؛
از طریق اندیشه که اصیل ترین راه است؛
از طریق تقلید که راحتترین راه است؛
و از طریق تجربه که تلخ ترین است
زمانی که این سه راه مقابل ماست نباید راحتترین راه را انتخاب کنیم و کور کورانه و با توجه به انشایی که در گوش ما زمزمه میکنند  بخواهیم کسی را زیر تیغ تیز نقد ببریم.
پس از خواندن دست نوشته ی آقای فعال نوجوان با عنوان نقد بر خود واجب دیدم که کوتاه پاسخی را من نیز در باب نقد بیان کنم.ابتدا باید متذکر شوم که نیکوست ما کسی را نقد کنیم که یا تجربه ای بیشتر از او داشته باشیم و یا علمی غالب بر او زیرا معقوله ی نقد به همین سادگی نیست که ما هر گاه خواه کسی را علیه خود دیدیم فوراَ بر او دشنه ی نقد بر آریم.ضمنا بگویم که این سخن جناب آقای اسفندیار پور را اگر از روی احساس نشنویم میتوان آن را شعاری برای دفاع از فکر خویش و همچنین کاندیدایی که انتخاب کرده اند تلقی کرد؛ همانطور که هر مقتدایی به یاران خود بشارت پیروزی میدهد و از نومیدی خویش در آن عرصه سخن نمیگوید؛ در ضمن باید متذکر شوم که در عرصه ی سیاست  بر خلاف هر امر احساسی نباید از روی احساس حرف زد و آن شخصی را که علیه ماست را در منگنه ی نقد بفشریم و از تفکر درست یا نا درست خود کور کورانه دفاع کنیم.
در کارنامه ی نمایندگان پیشین اصولگرا که راهی مجلس شدند ما فعل نیکی و یا قدمی که در راه آبادانی شهرمان  برداشته باشند نمیبینیم، لذا مردم باید بدانند «که این تو بمیری دیگه از اون تو بمیری ها نیست» و باید چشم بر روی انتخابات تعصبی و اقوامی و هم احساسی ببندند و با نگرشی باز و دیدی خاص به دور از تعصب ورزی شخصی را راهی مجلس کنند که حتا اگر گامی کوهدشت را به سمت پیشرفت و آبادانی سوق دهد و همینطور کاندیداها از شعار های عوام فریبانه و دروغین بپرهیزند و راستین هدفی را دنبال نموده و به فکر زیبایی باشند.
این دیگ سیاست که ملت در آن به جوش آمدند و آشپز هایی از هر رنگ آن ها را هم میزنند دیگر کهنه شده و امید که فرو میریزد؛حال که با تن و بدنی سوخته و سیل زده آزادانه ادعای حق میکنیم نباید خود را از چاله به چاه اندازیم.انتخابات امسال مهمترین انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی است و باید و باید آنرا نیکو تر از ادوار گذشته سازیم و کرسی بهارستان را به دست ناخلفان ندهیم.
پیرو گفته ی رهبر انقلاب(ره):«میزان رای ملت است» مطمئنن ملاک رای ملت خواهد بود پس آقای اسفندیار پور فرموده ی امام را نقض نکرده و شعاری از در حمایت و دلبستگی به همراهانش سر داده است و کاری در راستای ناسالم نمودن انتخابات نکرده اند. حال زیبنده نیست این پر شور حمایت ها را متشنج کنید و فکری غلط در ذهن مردم اندازید.همانطور که ایشان علیه کسی موضع نگرفته و راه خود را میرود شما هم باید از این تیراندازی های غیر مستقیم اجتناب کنید و صادقانه خود را نه بل دیگران را به چالش بکشید.
امیدوارم این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که میتواند دور مهم و سرنوشت سازی از لیگ انتخابات باشد سالم برگزار شود و البته به دور از تعصب و جانبداری های نادرست نیکو ترین فرزند این شهر به بهارستان راه یابد.
و امیدوارم این دوره کوهدشت سکوی پرش مردان از فرش به عرش نباشد و به امید گسترش فکری درست و روشن و دیدی باز و منطقی و عاری از احساسات اشتباه در میان جوانان ما
مانا باشید ومستدام

حمید رضا سوری
منتقدسیاسی واجتماعی  94/9/11