گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۵:۳۷
شناسه : 21036
تاریخ : ۱۴ آذر ۱۳۹۴
ضرورت وحدت اصولگرایان کوهدشت/استفاده از پتاسیل جوانان ضرورت وحدت اصولگرایان کوهدشت/استفاده از پتاسیل جوانان

با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی٬احزاب و جریان های مختلف سیاسی اعم از اینکه بر سر قدرت باشند یا نه٬ تلاش می کنند …

kanoonsobhan.ir

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان» / امیرهوشنگ رشیدیان :با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی٬احزاب و جریان های مختلف سیاسی اعم از اینکه بر سر قدرت باشند یا نه٬ تلاش می کنند بر روی یک کاندید  در حوزه های انتخابیه به وحدت برسند و نهایتا آن گزینه را وارد عرصه انتخابات کنند” کوهدشت و رومشگان نیز  به عنوان یکی از حوزه های انتخابیه حساس در لرستان که از اهمیت فراونی  برخوردار است.تابع این حرکت در جریان های سیاسی عمل  شده است.
با توجه به حساسیت انتخابات آینده که اصلاح طلبان سعی دارند مجلسی  همرنگ خود  تشکیل دهند ٬انتخابات دهم برای اصولگرایی مهم می باشد. با وحدت و همگرایی این جریان باید تلاش شود که اصولگرایی  صاحب کرسی های بیشتری در مجلس شوند.
در حوزه انتخابیه مجلس کوهدشت و رومشگان با توجه به اختلافات بین اصلاح طلب ها و( آقای اسفندیاری،آقای دوستی و اصلاح طلبان نواندیش )، فضا برای پیروزی اصولگرایان بیش از پیش مهیا است ولی برای قطعی شدن این پیروزی، باید روی یک گزینه ائتلاف شود.
از طرفی تجربه نشان داده است که وحدت بین اصولگراها و حضور یک کاندیدا در عرصه ی انتخابات، باعث پیروزی این طیف شده است.  به عنوان مثال برد حجت الاسلام شاهرخی قبادی در مقابل اردوگاه سوری در هشتمین دوره و علی امامی راد نیز در ادوار با وحدت و همگرایی این طیف موفق عمل کردند،و بر عکس در دوره قبل با حضور دو اصولگرا (شاهرخی قبادی و علی امامی راد)اصولگرایی دو شاخه شد و موجب شد که اصولگرایی پیروز انتخابات نشود.
دو راهکار برای اتلاف اصولگرایان و رفع اختلاف برای پیروزی در انتخابات آینده وجود دارد
الف)نظر سنجی در میان عامه مردم
نظر سنجی معتبر با حضور عامه مردم
ب)نظر جامعتین و اصولگرایان مرکز
نظر احزاب شاخص و اصولگرایان مطرح مرکز
امید است با بهره گیری از این راهکار ها موجب رفع اختلاف و از هم گسیختگی آرای اصولگرایان شود
انشاالله اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات مجلس بتوانند موفق عمل کنند.
و نکته آخر؛استفاده از جوانان در جمعیت و احزاب اصولگرایان
احزاب اصولگرا، وفادار به انقلاب و نظام اگر می خواهند اثرگذاری سیاسی خود را در لرستان و کوهدشت بیشتر کنند، باید  جوانان را نیز در فرآیند تصمیم گیری ها دخیل و سهیم کنند. واقعیت این است که امروزه حضور جوانان در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی انقلاب، حضوری غیرقابل انکار است. کافی است به سخنانی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی ) درخصوص ضرورت بها دادن به این قشر بیان فرموده اند نیم نگاهی بشود تا متوجه اهمیت این مسئله شد.
بنابراین، ضرورت حضور جوانان در متن تصمیم گیری ها امری اجتناب ناپذیر است که  بهتر است احزاب و جریانات محترم آن را مورد عنایت قرار دهند.

امیرهوشنگ رشیدیان