گروه : اخبار مهم » بین الملل » سیاسی
ساعت : ۱۱:۱۶
شناسه : 21658
تاریخ : ۲۴ آذر ۱۳۹۴
تصویر شیخ زکزاکی پس از دستگیری/احتمال کشته شدن 1000 نفر در این حادثه تصویر شیخ زکزاکی پس از دستگیری/احتمال کشته شدن 1000 نفر در این حادثه

رهبر شیعیان نیجریه که دو روز گذشته ارتش نیجریه به منزل او حمله و صدها هوادار و فدایی او را کشت، اکنون در بیمارستان نظامی ایالت کادوناست.

شیخ زکزاکیبه گزارش «کانون سبحان»؛ ، جدیدترین اخبار رسیده از نیجریه حاکی از این است که «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور مجروح شده و در بازداشت ارتش این کشور است.

یک منبع بیمارستانی در «بیمارستان نظامی ایالت کادونا» در نیجریه به گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت که «شیخ از ناحیه دست زخمی شده و در بیمارستان تحت کنترل است».

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، رهبر شیعیان نیجریه هدف اصابت چهار گلوله قرار گرفته اما اکنون نگرانی از سلامت او وجود ندارد.

انتشار عکسی منسوب به شیخ به هنگام بازداشت

همزمان با این تحولات، تصویری دردناک از شیخ زکزاکی به هنگام بازداشت منتشر شده و به دست گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس رسیده که نشان می‌دهد او مجروح شده است.

 

 

منابع گروه بین‌الملل فارس در نیجریه گفتند «ما این عکس را صد در صد تأیید نمی‌کنیم اما به احتمال 90 درصد تصویر متعلق به شیخ زکزاکی است».

«نصیر» فعال نیجریایی نیز در واکنش به این تصویر به فارس گفت: من این تصویر را دیدم. سوال اینجاست که چرا مقامات نیجریه چنین عکسی را از شیخ منتشر کردند؟

نصیر پاسخ داد: ما به خوبی می‌دانیم که آنها قصد دارند با این عکس احساسات ما را تحریک کنند تا بتوانند به بهانه آن کارهای شرورانه خود را پیش ببرند. ما تحریک نمی‌شویم و مهم است که آرامش خود را در این برهه سخت حفظ کنیم.

این فعال سیاسی نیجریایی با اشاره به مناسبتهای مذهبی محرم و صفر گفت: ما باید به یاد داشته باشیم که امام حسین علیه السلام نوه رسول خدا چه کرد وقتی باران تیرها بر او باریدن گرفت و بعد سر او را از تن جدا کردند آنگاه با ستورانشان بر پیکر ایشان تاختند و سرش را به نیزه کردند و شهری به شهری دیگر بردند.

نصیر افزود: این عکس نشان می‌دهد که شیخ (زکزاکی) حسینی است و در مسیر درست است. وقتی این تصویر او را دیدم علاقه‌ام به او بیش از پیش شد.

همسر شیخ زکزاکی زنده است/ احتمالا 1000 نفر کشته شده‌اند

دکتر «نصیبه ابراهیم زکزاکی» دختر شیخ ابراهیم زکزاکی در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که پدر و مادرش زخمی شده‌اند. او به «پرس‌تی‌وی» گفته است که ارتش خانه را محاصره کرده و به تمامی افرادی که در آنجا بوده‌اند شلیک کرده است.

 

زینت ابراهیم همسر شیخ ابراهیم زکزاکی

 

به گفته او ارتش درهای ورودی را آتش زده و تخریب کرده و وارد خانه شده است و علاوه بر آن به حسینیه «بقیة الله» که برخی مراسم‌های مذهبی شیعیان در آنجا برگزار می‌شود نیز حمله کرده است.

نصیبه در پاسخ به این سوال که چند نفر کشته شده‌اند، می‌گوید: شنیده‌ام 450 نفر کشته شده‌اند. در همین حال به من گفته‌اند که فقط 300 جنازه در بیمارستان است و حدس می‌زنند که مجموع کشته‌ها 1000 نفر باشد.

انتشار اطلاعات دروغ و تحریک‌آمیز از مقامات نیجریه علیه شیعیان این کشور

منابع نیجریایی می‌گویند که مقامات این کشور اخیرا در نامه‌ای به نیروهای پلیس، هشدار داده‌اند که مسلمانان شیعه قصد دارند با سلاح به آنان حمله کنند.

هارون بیناوی به فارس گفت: با خبر شدیم مقامات نیجریه نامه‌ای به اداره کل پلیس فرستاده‌اند مبنی بر اینکه مسلمانان شیعه قصد دارند به آنان حمله مسلحانه کنند. این دروغی دیگر است برای مخدوش کردن چهره پیروان مذهب شیعی .

بیناوی افزود: مسلمانان شیعه در نیجریه مسالمت‌جو هستند و با صلح به کار خود ادامه می‌دهند. اینکه نزاعی مسلحانه را بر نیجریایی‌هایی که عملا در رنج هستند، تحمیل شود، اصلا پذیرفتنی نیست.

او از دولت نیجریه خواست که به شیخ زکزاکی که میلون‌ها نفر در نیجریه، نیجر، چاد، کامرون، مالی، سنگان، غنا و دیگر کشورهای آفریقایی پیرو دارد، احترام بگذارد.

انتهای پیام/ص