گروه : بین الملل » سیاسی
ساعت : ۱۲:۲۱
شناسه : 21671
تاریخ : ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سه شرط روسیه برای بخشیدن ترکیه چه بود؟ سه شرط روسیه برای بخشیدن ترکیه چه بود؟

دولت روسیه برای چشم پوشی از اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده این کشور بر فراز سوریه، سه شرط تعیین کرد.

سه شرط روسیه برای بخشیدن ترکیه چیست؟به گزارش «کانون سبحان»؛  به نقل از شبکه العالم، سفیر روسیه در ترکیه اعلام کرد که عذر خواهی، شناسایی و مجازات عاملان ساقط شدن جنگنده سوخوی روسی و پرداخت غرامت، سه شرط روسیه برای بخشش ترکیه است.
“آندری کارلوف” سفیر روسیه در آنکارا در مصاحبه با روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه گفت: بهبود و عادی سازی روابط بین مسکو و آنکارا به اجرای این سه شرط منوط می باشد وگرنه اظهارات دیگر ترکیه، نتیجه ای نخواهد داشت.
سفیر روسیه در ترکیه ضمن ابراز تاسف از مجبور شدن مسکو به اعمال تحریم های تجاری، علمی و گردشگری علیه ترکیه گفت: مطالعات برای اعمال تحریم های دیگر علیه آنکارا ادامه دارد.
وی اضافه کرد: رسانه های حاضر در محل حادثه، تمام واقعه و نحوه هدف گرفتن خلبان روسی را با مسلسل و قتل وی ثبت و ضبط کرده اند.
سفیر روسیه در ترکیه افزود: سرکرده گروه تروریستی که مقابل دوربین ها و پس از هدف قرار دادن هواپیمای روسی صحبت می کرد، مشخص بود که شهروند ترکیه است زیرا جلوی دوربینها به راحتی با زبان ترکی استانبولی حرف می زد.
حدود 3 هفته پیش جنگنده های F16 ترکیه یک جنگنده بمب افکن سوخو 24 روسیه را در خاک سوریه هدف قرار داد که یک خلبان از دو خلبان روس آن کشته شد.

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1394/9/9/333419_344.jpg