گروه : عمومی » یادداشت
ساعت : ۱۹:۲۲
شناسه : 21684
تاریخ : ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سیره ژنرال مو خاکستری در میدان عبادت و انتخابات ها سیره ژنرال مو خاکستری در میدان عبادت و انتخابات ها

شخصی که بسیاری از عمرش به بحث­های سیاسی و مسائل باندی و جناحی می­گذشت گفت: خوش به حال خانواده­ های شهدا که حقوق و مزایا می گیرند؟!

حجت الاسلام سید صادق محمدی وفاییسرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی :شخصی که بسیاری از عمرش به بحث­های سیاسی و مسائل باندی و جناحی می­گذشت گفت: خوش به حال خانواده­ های شهدا که حقوق و مزایا می گیرند؟!

گفتم چرا حقوق بنیاد شهید را می بینید ولی افق­ های بالاتر را نمی بینید؟! شهید با جان دادن در ره خدا به رزق کریم«بهشت جاودان» می­رسد. حقوق و مزایای بنیاد شهید که چیزی نیست!

برادرم ! اکنون هم در باغ شهادت باز است اگر می­خواهید به رزق کریم برسید گزینه نبرد با داعشیان را در عراق یا سوریه انتخاب کن.به یقین اگر باطنی نورانی و متناسب با شهادت داشته باشید و به شهادت برسید بازماندگان شما نیز حقوق و مزایایی خواهند گرفت. او گفت جنگ در عراق و سوریه با دفاع هشت ساله ایران فرق می­کند.

گفتم چه فرقی می­کند آیا شما قبول نداری حریم دین و حرم اولیا الهی در عراق و سوریه به خطر داعشی ها مبتلا شده است.اگر در آن سرزمین به دفع کردن شر داعشیان اقدام نکنیم در آینده ای نه چندان دور باید در شهرهای خودمان به دفاع بپردازیم ؟

آن شخص جوابی نداد . اما او چه جوابی بدهد؟ و چگونه گزینه جان دادن را انتخاب کند در حالی که به حدی از جان دادن و جنگ ترس دارد اگر ماهی میلیاردها تومان هم به خانواده اش بدهند هرگز جبهه ای نمی شود.

او هرگز نمی دانست،شهادت سر اغاز زندگی جدیدی است و شهید شدن یعنی به خدا پیوستن و هرکسی لیاقت آن همه درخشندگی و الهی شدن را ندارد.او درد و درمان را فقط در داشتن حقوق و نداشتن ان خلاصه کرده بود و نمی دانست به مقام شهادت رسیدن ، لیاقت می خواهد و لیاقت هم خریدنی نیست بلکه کسب کردنی است .اکنون سه ویژگی از سردار اسلام حمید تقوی ذکر می کنم تا بیش از این متوجه و متذکر شویم که به شهادت رسیدن زیبنده هرکسی نیست. راستی این شهدا چه می کنند و چه همتی دارند و تا کجا با نفسشان جهاد می کنند که این گونه وسط بهشت را از آن خود می کنند؟!

شهید حاج حمید تقوی فر ملقب به «ژنرال موخاکستری» یکی از سرداران جبهه مبارزه با جنایتکاران تکفیری بود که در دی ماه سال گذشته در مناطق عملیاتی سامرا به شهادت رسید.او دارای درخشندگی های فراوانی بود از جمله:

یکم: “دائم الصيام” بودن

هدی (دختر سردار شهید حمید تقوی)می گوید: پدرم خصلت های عجیبی داشت. ۳۱ سال به جز روزهای حرام را روزه گرفت! و می گویند:«دوستان امیرالمومنین (ع) در این عالم همیشه روزه اند»

دوم: حق محور بودن

هدی می گوید: پدرم سعی می کرد حرف های تمام جریان های سیاسی را بشنود: «هر روز روزنامه می خرید و روزنامه تمام جریان های سیاسی با دقت می خواند. آنقدر که من گاهی تعجب می کردم. با خودم می گفتم بابای من نظامی است. قاعدتا باید روزنامه های جناح راستی بخواند پس این روزنامه ها را برای چی خریده؟ خودش همیشه می گفت باید همه حرف ها را شنید بعد تصمیم گرفت. همیشه هم رای های انتخاباتی اش مخفی بود. اصلا هم کار نداشت توی خانه کی به چه کسی رای می دهد. هیچ وقت هم از کسی چیزی نمی پرسید. خصلتش این بود برای رای گیری هم صبح زود و اول وقت رای بدهد.»

سوم :خوش اخلاق و مهربان بودن

خانم مرادی(همسر شهید)می گوید: « حاج حمید خیلی شوخ طبع بود. آنقدر که گاهی مرا کلافه می کرد.وقتی هم که این کلافگی را به او می گفتم بازهم با شوخی جوابم را می داد.»

هدی می گوید پدرم وقتی شبها می خواست بخوابد با شوخی می گفت: « من می روم به ملکوت اعلا بپیوندم. نامه ای چیزی دارید بدید برسانم.»

ازشهادت آن سردار ده ماه گذشته است اما شب های زیادی به خواب خانواده اش می آید و یک جمله را تکرار می کند:« من زنده ام و هوایتان را دارم.» http://shafaf.ir/fa/news/

پس ای برادرم هرکسی شهید نمی شود آنان که از معنویت تهی هستند و هستی را فقط در چشم مادیات و حقوق می بینند و غصه اجرایی نشدن دین را ندارند و از این که داعشیان هر حرم و بارگاهی را تخریب کنند آهی نمی کشند ، هرگز با شهادت، خدا را ملاقات نمی کنند.
شهادت پیش نیازی به نام نماز و روزه و اخلاق و اخلاص و دوری از غیبت و تهمتها و درد دین داشتن را دارد از اینرو چون به پیامبر اکرم(ص) خبردادند فلانی شهید شد؟ آن رسول الهی فرمودند او شهید نشد. بلکه قتیل الحمار است ؛ کشته شده را الاغ است ! زیرا او به جنگ آمده بود به نیت این که الاغ فلان دشمن را که الاغ خوبی بود ببرد ولی قبل از این که دستش به الاغ برسد کشته شد!