گروه : مروج دین
ساعت : ۲۲:۵۰
شناسه : 2185
تاریخ : ۰۲ آبان ۱۳۹۳
ارزش دنیا / آیت الله مروجی(ره)

آیت الله مروجی که خود از دام محبت دنیا وارسته بود ، همواره دیگران را از محبت آن بر حذر می داشت . این مسأله در سراسر نصایح وی مشهود بود.و یکی از نصایح همیشگی او همین نکته بود. کانون سبحان: آیت الله مروجی که خود از دام محبت دنیا وارسته بود ، همواره دیگران […]

آیت الله مروجی که خود از دام محبت دنیا وارسته بود ، همواره دیگران را از محبت آن بر حذر می داشت . این مسأله در سراسر نصایح وی مشهود بود.و یکی از نصایح همیشگی او همین نکته بود.

کانون سبحان: آیت الله مروجی که خود از دام محبت دنیا وارسته بود ، همواره دیگران را از محبت آن بر حذر می داشت . این مسأله در سراسر نصایح وی مشهود بود.و یکی از نصایح همیشگی او همین نکته بود.از اینرو سخنش بر جان می نشست چون سخن از جان برآید لاجرم بر دل نشیند.   به گفته حجة الاسلام سبحانی ، مرحوم آقا حکیم بود و بیماری مردم را در محبت ورزیدن به دنیا می دانست. از اینرو همواره نصیحت می کرد که به دنیا دل نبندید.

 

آنچه در زیر می آید جملاتی از آن عالم وارسته است :  

            

“دنیا مثل پرده سینماست آدم نادان که  به پرده سینِما نگاه می‌کند خیال می کنه این‌ها واقعی هستند؛ واقعاً آدم هستندآما انسان عاقل میداند که این‌ها غیر از عکس چیزی نیستند.”

“مَحبت خدا با دنیا در یک دل جمع نمی‌شود هردلی که مَحبت دنیا در آن دل باشد، دیگر مَحبت خدا در آن نمی‌آید”

     

  به دنیا دل نبندد هر که مرد است                     که دنیا سر به سر اندوه و درد است

 

” بنده خدایی می گفت : دنیا هیچ نیست تنها به رخ هم کشیدن است .” ( این جمله را مرحوم آقا از قول یک بنده خدایی نقل می کردند . اصل این جمله که گوینده با همان لهجه لری می گفته چنین است : ” دنیا هیچی نی ؛ هی وِ یَک دق دادنیه .” )

 

و گاهی هم  که  نزد ایشان صحبت از دنیا به میان می‌آمد این دعا را می خواندند : اللهم لا تجعل الدنیا اکبر همنا

گاهی می گفتند : هیچی مثل پول آدم رو بی تربیت نمی کنه یا می گفتند : پول آدم رو از پاشنه می کنه .