گروه : اخبار مهم » بین الملل » سیاسی » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۷:۱۰
شناسه : 22029
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
واکنش نماینده کوهدشت به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران واکنش نماینده کوهدشت به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با بیان اینکه قطعنامه‌های ساختگی سازمان ملل در حوزه بشر برای فشار بر کشورهای مستقل در جهان است٬ گفت: مقوله حقوق بشر به ابزار پوسیده‌ای برای کشورهای غربی علیه ایران تبدیل شده است.

الهیار ملکشاهیبه گزارش «کانون سبحان»؛ به نقل از  خانه ملت؛ الهیار ملکشاهی  ٬ در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در سازمان ملل٬ گفت: به‌طور حتم رویکرد دوگانه و سیاسی سازمان ملل بر علیه ایران برای تمام کشورها مشهود و اثبات شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: بر اساس اساسنامه سازمان ملل٬ این نهاد بین‌المللی باید دارای رویکردی مستقل باشد٬ اما موضع‌گیری‌های این نهاد نشان دهنده آن است که سازمان ملل همواره در تصمیم‌گیری‌هایش تحت تأثیر کشورهای استکباری و غربی است.

وی با بیان اینکه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در سازمان ملل فاقد اعتبار سیاسی و قانونی است٬ افزود:‌ این قطعنامه‌های تحمیلی تنها در جهت تأمین نظر مقامات آمریکایی و صهیونیستی تصویب می‌شود و جمهوری اسلامی هیچ اعتباری برای این مصوبات قائل نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تأکید بر اینکه قطعنامه‌های ساختگی سازمان ملل در حوزه بشر برای فشار بر کشورهای مستقل در جهان است٬ تصریح کرد: مقوله حقوق بشر به ابزار پوسیده‌ای برای کشورهای غربی علیه ایران تبدیل شده است.

ملکشاهی ادامه داد: متأسفانه سازمان ملل در چند سال اخیر نسبت به تمام فجایع و حوادث همچون کشتار مسلمانان در فلسطین و یمن سکوت کرده٬ این در حالی است که به طور مداوم علیه نقض حقوق بشر در ایران قطعنامه صادر می‌کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ تصریح کرد: این موضوع واضح و مبرهن است که غرب بعد از مسئله هسته‌ای، به‌دنبال فشار بر ایران از طریق مسائلی مانند حقوق بشر است.

همزمان با بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران، سازمان ملل قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کرد. این قطعنامه که پیشنهاد کانادا بود در خصوص موضوع حقوق بشر است. قطعنامه مذکور که  پنجشنبه 26 آذر به تصویب رسید، نخستین قطعنامه علیه ایران بعد از بسته شدن پرونه‌ هسته‌ای است که در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب می‌رسد.