گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۰:۳۶
شناسه : 22244
تاریخ : ۰۳ دی ۱۳۹۴
چند سوال از استاندار لرستان / ايوب كوشكي چند سوال از استاندار لرستان / ايوب كوشكي

دولت محترم تدبير و اميد در دوسال گذشته منبع اقدامات سازنده اي در عرصه سیاست بین الملل و حل مقتدرانه مسئله هسته اي ، مهار تورم و شكوفایي اقتصادي ، بهداشت ، رفاه و…

ایوب کوشکیباسمه تعالي

حضور محترم جناب آقای مهندس بازوند استاندار لرستان

با سلام و صلوات بر حضرت محمد و خاندان پاكش و تشکر از تلاش های خیرخواهانه شما در راه توسعه استان

دولت محترم تدبير و اميد در دوسال گذشته منبع اقدامات سازنده اي در عرصه سیاست بین الملل و حل مقتدرانه مسئله هسته اي ، مهار تورم و شكوفایي اقتصادي ، بهداشت ، رفاه و… در خدمت به ملت شريف بوده است ، همگان شاهدند دولت يازدهم با تدبیر خود جوانه های امید را در دل مردمان این مرز و بوم شکوفا کرد. هم استاني هاي عزيز من كه در دوسال گذشته شاهد خدمات شايسته ي كشوري بودند ، انتظار داشتند با همين سرعت نظاره گر جهش ، پيشرفت و توسعه ي سياسي ، اقتصاد ي و فرهنگي در سطح استان نيز باشند .

جناب آقاي مهندس بازوند ؛ بيش ازدو سال از حضور حضرت عالی در استان لرستان به عنوان استاندار مي گذرد ، اين در حالي است كه سهم استان ما از نسیم مدبرانه و امید بخش دولت محترم بسیار ناچیز بوده و چه بسا شاهد عدم تحقق وعده های داده شده و گاها تغییر مسیر در شعارها بوده ایم .

لذا به عنوان يك شهروند حامي و دلسوز دولت تدبير و اميد در محضر مردم شریف استان لرستان چند سوال براي تنوير افكار عمومي و همچنين وظيفه اي كه نسبت به سرنوشت راي خود در حماسه سياسي 24 خرداد 92 داشته از حضرت عالی پرسيده، اميد است پاسخي شايسته ارئه نمايید! ، باشد که گامی در جهت همدلی و همزبانی هر چه بیشتر مردم و دولت در تحقق رهنمود های مقام معظم رهبری(مد ظله العالي ) باشد .

1 –جناب آقای بازوند لطفا برنامه های عمرانی و اقتصادی که در زمان مديریت حضرت عالی به انجام رسیده است را اعلام فرمایید . طرح های بام لرستان ، كشت و صنعت و فرودگاه لرستان با تبلیغات وسیعی كه برای آنها انجام شد به كجا رسيد !؟ مصوبات سفر رياست محترم جمهور که در راس آن اجراي سد معشوره بود اکنون در چه مرحله اي از اجرا است ؟ جناب آقاي استاندار شایسته نیست اين شائبه در ذهن مردم ایجاد شود که برنامه هاي اقتصادي و عمراني شما قبل از آنكه عملي و اجرايي باشد، تقليدي از دكترين اقتصادي احمدي ن‍ژادي است و جنبه تبليغاتی و پروپاگندا دارد .

آيا اگر بخواهيد عملكرد هشصد روز حضور خود را در استان لرستان به مردم ارائه دهيد هزينه اين تبليغات به اندازه منفعت عملكردتان خواهد بود ؟

2 – انتصاب فعالين سياسي ستاد كانديدا هاي رقيب جناب آقاي روحاني در كليدي ترين پستها از مشاورين حضرت عالي گرفته تا مدير كل هاي مختلف ( با حضور شايستگان حامي دولت ) به چه معناست ؟ در حالي كه دلسوزان و حاميان دولت یازدهم از انبوه بي مهري هایی كه در سايه بي توجهي حضرت عالی به وجود آمده ، رنجیده خاطرند . شايسته سالاري جاي خود را به معاملات سياسي داده ، كه حتی شائبه فروش پست هاي دولتي را در اذهان عمومي تقويت كرده ، اميدوارم حداقل اين يك مطلب را با قدرت رد نماييد . جناب استاندار باتوجه به حضور فعال افرادي كه هيچ گونه اعتقادي به دولت تدبير اميد نداشته و ندارند در حوزه استانداري و روابط عمومي چه اقداماتي در راستاي تبليغ و حمايت از سياست هاي دولت تدبير اميد در استان لرستان صورت گرفته است ؟‌

3- رابطه شما با استاندار سابق دولت دهم جناب آقاي كرمرضا پيريايي از دوستان بسيار نزديك جناب آقاي رحيمي معاونت اول آن دولت چرا در حد مريد و مراد پيش رفته است ، جناب استاندار درجهت تنوير افكار عمومي قدري درمورد شايعات حلقه همدان ، و كوچ مديران احمدي نژادي به لرستان توضيح دهيد .

5 – جناب آقاي بازوند ناديده گرفتن خواست حاميان دولت و دلسوزان و نفوذ لابي هاي مختلف سياسي براي انتصاب فرمانداران و بخشداران به اذعان همگان چند دسته گي غريبي در بدنه هيات اجرايي استان به وجود آورده ،با اين وجود موفق به برگزاري انتخابات مد نظر مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) و دولت محترم خواهيد بود !؟

6 – جناب آقاي بازوند اقدامات عملي حضرت عالي در مورد برداشتن موانع توسعه استان و كاهش نرخ بيكاري در دوسال گذشته چه بوده است ؟

7 – جناب آقاي بازوند ، نقش مهم و سرنوشت ساز آموزش و پرورش بر كسي پوشيده نيست ، مديريت حاكم بر اين اداره كل را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ آيا نارضايتي هاي موجود و همچنين شايعات لابي چند هتلدار در تصميمات و عزل و نصب های آموزش و پرورش را شنيده ، اقدامات انجام شده حضرت عالي به عنوان رئيس شوراي آموزش و پرورش استان در اين حوزه چه بوده؟

جناب آقاي بازوند در يك سال گذشته اتفاقات عجيبي در بدنه آموزش و پرورش استان رخ داده است ؛ نبود امكانات سرمايشي و گرمايشي و استفاده دانش آموزان دختر مدارس کوهدشت از پتو سر کلاس ها ، غرق شدن معلم فداكار معمولاني در نبود امكانات ، ضربو شتم معلم توسط مدير دولتي در فضاي مدرسه و تنبيه وحشتناك دانش آموز بي پناه و … چرا باعث نشد حداقل براي التيام روحي جامعه دست از حمايت مدير كل كم تجربه استان بر داريد؟

8 – صندوق كار آفريني اميد (مهر ) با هدف حمايت از كسب و كار هاي خرد وكوچك كه بايد در خدمت جوانان استان باشد ؛ آيا همچون سنوات پيش در خدمت و پيشبرد اهداف سياسي همان دلبستگان و وابستگان دولت قبل نيست ؟

9 – منابع و سرمايه هاي ملي در آتش سوزي هاي تابستان گذشته آنهم در سطح بسيار وسيع به خاكستر تبديل شده اند ، اقدامات موثر شما در مهار آتش سوزی چه بوده است ؟ آيا مي توان خاموشي آتش بعد از آنكه چيزي براي سوختن نمانده بود را مهار آتش ناميد ؟ در ضمن مي شود پیرامون این قسمت از متن تقديرتان از فرماندار محترم كوهدشت كه: (( آتش سوزی در کوهدشت ۸ برابر وسیع تر از آتش سوزی در ایلام بود ، درحالیکه برای خاموش کردن آتش سوزی ایلام سه استان بسیج شده بودند)) را توضيح دهيد ؟

عملكرد مديريت بحران استان در جلوگيري از خسارات هاي سيل، قابل پيش بيني اخير چه بود؟ آيا اگر اقدامات موثر و كم هزينه اي قبل از بارندگي صورت مي گرفت خسارات جبران ناپذير جاني و 200 ميلياردي مالي پيش مي آمد ؟

این بهاری است که در پشت زمستان مانده !!!

ايوب كوشكي

مسئول وقت ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در شهرستان هاي كوهدشت و رومشگان

منبع : هفته نامه بلوطستان