گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۶:۵۱
شناسه : 22853
تاریخ : ۱۲ دی ۱۳۹۴
بیشترین افت آب های زیرزمینی را در حوزه کوهدشت و رومشکان داشته ایم. بیشترین افت آب های زیرزمینی را در حوزه کوهدشت و رومشکان داشته ایم.

کانون سبحان – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از برداشت ۱۱۷ میلیون متر مکعب آب از طریق موتورتلمبه های غیر مجاز این استان خبر داد.

کوهدشت آببه گرارش«کانون سبحان» به نقل از مهر؛ علی امید سیفی ظهر شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان اظهار داشت: ۶۲ نفر پلیس آب(نیروهای گشت آب) داریم که به صورت ماهانه گزارش برداشت های غیرمجاز را می دهند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۳ موتور تلمبه مجاز با حجم برداشت ۶۸۲ میلیون متر مکعب در استان وجود دارد، عنوان کرد: همچنین هزار و ۱۷۳ موتور تلمبه غیرمجاز با حجم برداشت حدود ۱۱۷ میلیون مترمکعب در استان موجود است که ۴۱۳ مورد آن شناسایی و با حکم قضایی جمع آوری شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه سالانه دو میلیارد و ۵۹۳ میلیون مترمکعب از منابع آب سطحی و زیرزمینی برداشت می کنیم، ادامه داد: ۷۱۷ میلیون مترمکعب از آب های زیرزمینی و هزار و ۸۷۶ میلیون مترمکعب آن از آب های سطحی است.

سیفی تصریح کرد: سال گذشته شش هزار هکتار کشت هندوانه در استان صورت گرفت که برای کشت آن از بیش از شش میلیون مترمکعب از آب های سطحی و زیرزمینی استان استفاده کردند

وی با اشاره به اینکه از طرف وزارت نیرو مجوز برداشت ۹۰۷ میلیون مترمکعب در حوزه کرخه داریم، افزود: بیشترین افت آب های زیرزمینی را در حوزه کوهدشت و رومشکان با ۱۴ متر و کمترین افت آب را در بیرانشهر با دو متر داشته ایم.

منبع:مهر