گروه : دسته‌بندی نشده
ساعت : ۱۴:۳۳
شناسه : 2397
تاریخ : ۰۲ آذر ۱۳۹۳
77

7  حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه کوهدشت در مراسم عزادرای شب آخر محرم  که در منزل حجت الاسلام سبحانی مدیر حوزه علمیه کوهدشت ،برگزار شد با اشاره به مسئله وجود فتنه در هر عصر و زمانی افزودند: در زمان صدر اسلام  با ظهور پیامبر (ص) فتنه نیز شروع شد. و پیامبر مکرم اسلام […]

7

 حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه کوهدشت در مراسم عزادرای شب آخر محرم  که در منزل حجت الاسلام سبحانی مدیر حوزه علمیه کوهدشت ،برگزار شد با اشاره به مسئله وجود فتنه در هر عصر و زمانی افزودند: در زمان صدر اسلام  با ظهور پیامبر (ص) فتنه نیز شروع شد. و پیامبر مکرم اسلام (ص)  تا سه سال اول بعثت خود برنامه ی ساده ای داشت و این بود که خطاب به مردم می فرمود که لفظ شریف «لا اله الا الله » را به زبان بیاوردند. حجت الاسلام طهماسبی ادامه دادند: این لفظِ بسیار مهمی است، روایت می گوید: کسی که «لا اله الا الله » را بگوید بدنش بر آتش جهنم حرام می شود.

برخی بیانات:

***اولین کسی که مومن را از فاسق جدا می کند خداوند متعال می باشد.

*** هرچیزی که که شما را دور کند از راه خداوند متعال آن فتنه می باشد.

***نماز روزه قرآن و …همه وسیله اند و اصل خداوند متعال می باشد. و هدف اوست. رچیزی که انسان را به خدا نزدیک کند  این یک وسیله است.

*** دین پیغمبر (ص) دو جنبه دارد :

جنبه اثباتی:جهاد،عبادت،تقوا،روزه،نماز و …

جنبه نفی:گناه نکردن،غیبت نکردن، ربانکردن، بی دینی، آبروی مردم را نبردن،.

*** اسلام دین صلح و زندگی مسالمت آمیز می باشد.

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه بیان داشتند: پیامبر از یک سو دعوت به عدالت و تقوا می کردند و از سوی دیگر مردم فوج فوج داخل در دین می شدند. اذا جاءنصر الله و الفتح و رأیت الناس یدخلوا   ولی دین در بعضی ها داخل نمی شد. زیرا برخی ایمانشان برای خداوند نبود برای منافع خودشان بود.

 

وی در بیان درجات اینمان تاکید کردند: ابوذر از ایمان 9 درجه داشت و  سلمان فارسی 10 درجه و حضرت امیر المومنین(ع) اصل ایمان است و از بالاتر از درجات. وی ملاک ایمان مومن و غیر مومن است.

ملاک مخلص و غیر مخلص می باشد.

 

امام جمعه کوهدشت به بیان نکاتی در مورد اعتراض برخی از افراد در ابتدای انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: در آن زمان عده ای با شروع انقلاب چون منافع شخصی خود را در خطر دیدند ، دست به اعتراض زدند و انقلاب را قول نداشتند. و در جامعه فتنه به راه انداختند.

 

آتش فتنه در مدینه روشن شد و  در خانه عل را سوزاندند و محبوبه پروردگار را آزردند این آتش فتنه تا این روزگاران نیز پابرجاست و دود آن بالاس مگر با ظهور امام زمان (عج) این آتش فرو نشیند.

حضرت امیر در  نهج البلاغه  نامه 154 هشدار فتنه را داد.