گروه : اخبار پیشنهادی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱:۳۵
شناسه : 24300
تاریخ : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
شجره سادات ابوالوفاء تلفیقی از گذشته و حال+ عکس شجره سادات ابوالوفاء تلفیقی از گذشته و حال+ عکس

این شجره به صورت ابتکاری شامل تنه درخت ( که همان شجره قدیم که مزین به مهر ٢٦ تن از علمای وقت نجف اشرف ازجمله : مرحوم شیخ محمدطه نجفی و مرحوم ملا آخوند خراسانی ) می باشد و شاخه های آن که بروز شده ی امروزی است با ذوق کم نظیر تلفیق شده است.

سید جلیل وفاییاختصاصی کانون سبحان/سید جلیل وفایی: سیدابوالوفاء بن زید بن علی بن حسین بن علی بن ابیطالب(علیه السلام) که حرم مطهرش در ٢٥ کیلومتری غرب شهرستان کوهدشت واقع است و زیارتگاه خاص و عام از ارادتمندان به آستان اهل بیت(علیه السلام) می باشد.
سادات ابوالوفاء که منتسب به امامزاده هستند در استان های لرستان ،همدان ،تهران ، البرز وکرمانشاه ساکن هستند.
به همت سیدجلیل وفایی از اولاد سیدابوالوفاء (ع) و از شاخه ملاها (ملابهرام) و از فرزندان حکیم و علامه لک زبان جناب سیدملانوشاد (روحانی برجسته و شاعر خوش ذوق که زبان از بیان وصف کمالاتش قاصر است) ، شجره جدیدی را با مرارت بسیار گردآورده که انصافا” کاری بزرگ و غیرقابل وصف از خود به یادگار گذاشته که در نوع خود بی نظیر است.
ایشان باصرف ٣٠ سال از عمر شریفشان حاصل دسترنج ها و یافته های خود را همواره به ذوق وهنر درآمیخته و بی درنگ در اختیار همه عزیزان قرار داده استکه مجال شرح نیست…
اما..انگیزه ایشان از طراحی و ابتکار شجره سادات ابوالوفاء ( که در ایران بی سابقه است) را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود:
? تکریم و تمجید از نیاکان و اجداد بزرگوارشان
? آگاهی عموم عزیزان از نسب و اولادسیدابوالوفاء(ع)
? سهولت در آشنایی سادات ابوالوفاء از نسبت شان با یکدیگر و ایجاد ارتباط بیشتر با هم که احتمالا” بعضا” بدلایل کوچ و…قطع گردیده است.
? برخی از مشخصات شجره سادات ابوالوفاء :
? مقاربه و مقابله شجره های برجامانده از سالهای بسیار دور و استخراج صحیح ترین آن با شجره جدید.
? این شجره به صورت ابتکاری شامل تنه درخت ( که همان شجره قدیم که مزین به مهر ٢٦ تن از علمای وقت نجف اشرف ازجمله : مرحوم شیخ محمدطه نجفی و مرحوم ملا آخوند خراسانی ) می باشد و شاخه های آن که بروز شده ی امروزی است  با ذوق کم نظیر تلفیق شده است.
? شجره های مزبور شامل  ١٠ صفحه با رنگ های مختلف (قهوه ای . زرد . آبی )است که هر رنگ متعلق به خاندانی از سادات ابوالوفاء بوده تا به سهولت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
? صرف زمان بسیار و مشقت فراوان و جستجو ، تحقیق و ثبت یافته ها و دیدار چهره به چهره با همه سادات ابوالوفاء با توجه به پراکندگی ایشان در شهرهای کوهدشت. خرم آباد. نورآباد. تهران. کرج. کرمانشاه. همدان و نهاوند ، هیچگاه سیدجلیل را از تلاش باز نداشت و سرانجام قسمت کوچکی از یافته هایش را در قالب …شجره سادات ابوالوفاء… به نگارش درآورد که تقدیم شما می شود.

شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (16)شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (15)

شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (1) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (2) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (3) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (4) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (5) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (6) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (7) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (8) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (9) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (10) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (11) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (12) شجره نامه سادات ابوالوفاء کوهدشت + عکس (13)

انتهای پیام/