گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۱:۲۴
شناسه : 24396
تاریخ : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
درمان کاندیدای قانون شکن! درمان کاندیدای قانون شکن!

در پنج شنبه شب گذشته امام جماعت در بین دو نماز مغرب و عشا فرمودند جناب فلانی(یکی از کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ) در مسجد تشریف دارند بعد از نماز عشا سخنرانی خواهند کرد لطفا تشریف داشته باشید.نماز خوانده شد جناب کاندیدای مجلس شورای اسلامی سخنرانیش را شروع کرد از دشمنی استکبار و اهمیت انتخابات فرمودند و سپس به تعریف و تمجید از کاندیدایی از مجلس خبرگان قم پرداختند و به صراحت و شفایت تام و تمام اصلح بودن آن بزرگ مرد را تبلیغ کردند!

2016-01-28_235137

سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی وفایی :

به نام خداوند جان و خرد
درمان کاندیدای قانون شکن
دل های بسیاری در حال سوختن هستند اما این سوختنها برای چیست و در چه درجه ای از سوختن ، قرار دارند بسیار با هم فرق می کنند.چند صباحی است دل غریب من نیز بسیار می سوزد چون از او می پرسم این هم سوز و گداز برای چیست؟!
می گوید کشورهای اسلامی با هم متحد نیستند . در این جهان هر روز قتل و کشتار اتفاق می افتد مسجد و مدرسه توسط وهابیان عربستان تخریب می شود! هزاران زن و دختر در دست داعشیان اسیرند ، تعرض به آنها قانون داعشیان شده است ،و گاه در قفس های آهنی قرار می گیرند و خرید و فروش می شوند !
مادری به جرم علوی بودن به دست فرزند داعشیش اعدام می شود ، اسیران فلسطینی در بند رژیمی جعلی قرار دارند و جهان اسلام آنها را به فراموشی سپرده اند! و…
در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران نیز هر چند درخشندگی های فراوانی وجود دارد و باید شکر گزار خدای بزرگ بود اما برای انتقاد کردن موارد فراوانی وجود دارد که یکی از این دردها، قانون شکنی آنهم توسط برخی از کاندیدهاست!
ذذذ
افرادی به بنده مراجعه کردند و گفتند تبلیغ برای کاندیدا خلاف است چرا این جناب در مسجد و در محضر مومنین و مومنات قانون را لگد مال می کند؟!
این آقا که خود سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارد و از قانون انتخاباتها و جایگاه قانون در نظام مقدس اسلامی ایران کاملا آگاه است چکونه به خود اجازه می دهد این گونه قانون را پرپر بکند؟!
این جناب بناست اگر رای بیاورد و در مجلس قرار بگیرد قانون تصویب کند تا در پرتو قانون جامعه را قانونمندتر و به شکوفایی بیشتر برسد . وقتی که خود او حرمت قانون را حفظ نمی کند چگونه می تواند دیگران را به قانون مندی تشویق کند؟!
آیا این جناب نمی داند اطلاعات مردم در این حد هست که تبلیغ کاندیدا از چه تاریخی شروع می شود؟! چرا مردم را این همه جاهل به حساب می آورد؟!
این مردم می دانند که خود این شخص کاندیدای مجلس شورای اسلامی است سخنرانی او در این مسجد و تعریف از فلان کاندیدای خبرگان رهبری به این معناست که اولا رای دادن به بتده را فراموش نکیند و ثانیا فلانی هم که کاندیدای مجلس خبرگان است اصلح از دیگران است؟!
سخنرانی او تمام شد تعدادی از نمازگزاران دور او حلقه زدند. بنده هم به یکی از عالی جنابان همراه او گفتم جناب تبلیغ کردن که خلاف قانون است چرا در مسجد خلاف قانون مرتکب می شوید؟!
او فرمودند: فلانی از تشویق و ترغیب به اصل انتخابات گفتند این که خلاف نیست!!
گفتم جناب با گوش خودمان شنیدیم از فلان کاندیدای مجلس خبرگان تعریف و تمجید کردند و گفتند اصلح است. آیا تبلیغ غیر از این است؟!
فرمودند از خودش بپرسید.به جناب کاندیدا گفتم حضرت آقا این مردم از ما می پرسند تبلیغ انتخاباتی فعلا ممنوع است چرا در مسجد به صراحت از اصلح بودن فلانی سخن گفتید و قانون شکنی کردید؟!
او فرمودند تبلیغ برای خبرگان اشکالی ندارد از اینرو همگان از جمله فلانی به فلان شهر رفته اند!
برادری دیگر به او گفت جناب فعلا تبلیغ کردن خلاف قانون است و بین تبلیغ برای خبرگان و مجلس هم هیچ فرقی ندارد.
سخنران مجلس که با امربه معروف و نهی از منکر نمازگزاران و توجه دادن او به حرمت قانون و جایگاه آن مواجهه شد بر ماشینش سوار شد و رفت ولی تبلیغ او اثری تخریبی به جا گذاشت.
از سویی اصول ۷۱ تا۹۹ قانون اساسی به صراحت حیطه اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی راتعیین و مشخص کرده که مهمترین وظیفه نمایندگان بحث قانونگذاری در راستای تسهیل امور و سپس نظارت برحسن اجرای قانون براساس ابزارهای قانونی که قانون پیش بینی کرده است.
اصل۹۰ قانون اساسی نیزبحث نظارت وتفحص رامطرح کرده که درپارلمان باعنوان کمیسیون اصل ۹۰ شناخته شده است.
برای پارلمان براساس اصول قانون اساسی و همانطور آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های تخصصی پیش بینی شده که هر یک از نمایندگانی که به بهارستان راه می‌یابند با توجه به تخصص و توانایی که دارند عضو کمیسیون‌ها می‌شوند.
بنابراین داوطلبان نمایندگی مجلس در دوره تبلیغات انتخاباتی باید با توجه به حطیه اختیارات و وظایفی که قانون تعیین کرده به مردم وعده بدهند و مراقبت کنند که وعده‌های فراقانونی ندهند.فردی که می‌خواهد در کسوت قانونگذار در پارلمان فعالیت کند اگر اقدامی فراقانونی کند چگونه می‌تواند قانونگذار خوبی باشد؟
حرف آخر بنده این است اگر کاندیدایی قانون شکنی کرد و سپس رای بیاورد و نماینده مجلس شود،با نماینده شدن که قانونمند نمی شود از اینرو گاه خبردار شدیم سیلی نماینده ای بر گوش پلیسی وظیفه شناس و قانونمند قرار گرفت و گاه …!
به نظر می رسد اگر در تدوین و تصویب قانون نهایت دقت اعمال شود و در اجرای آن همه قانونی بیندیشیم،و همگان پاسدار قانون باشیم ، شکوفایی جامعه اسلامی بسیار بیش از این خواهد بود.اگر کاندیدای هم به عوام فریبی روی آورد و حرمت قانون را حفظ نکرد درمانش آن است هر گز به او رای ندهیم.