گروه : اخبار آیت الله احمد مبلغی (مروجی) » اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۳:۴۵
شناسه : 26552
تاریخ : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
آیت الله مبلغی:مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان بخش نظام است. آیت الله مبلغی:مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان بخش نظام است.

منتخب مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگان تنها مجلسی است که همه اعضای آن واجد اجتهاد – متجزی یا مطلق- هستند؛ طبيعتا نگاه آنها نیز از اجتهاد بر می خیزد

آيت الله احمد مبلغي نماينده مردم لرستان در مجلس خبرگانبه گزارش اختصاصی «کانون سبحان»؛ منتخب مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد مجلس خبرگان رهبری گفت:  خبرگان تنها مجلسی است که همه اعضای آن واجد اجتهاد – متجزی یا مطلق-  هستند؛ طبيعتا نگاه آنها نیز از اجتهاد بر می خیزد.

آیت الله احمد مبلغی در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادهای اساسی از جمله مجلس خبرگان رهبری تعبیه شده که هرچه زمان به جلوتر می رود احساس ضرورت و اطمینان بحشی آن نهادها برای نظام جمهوری اسلامی بیشتر روشن می شود.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان نقطه آرامش بخشی برای انقلاب و نظام است، در کارزار سیاست هر جایی ممکن است به نوعی تحت تاثیر قرار بگیرد ولی مجلس خبرگان رهبری فراتر از جناح ها، نقطه آرامش و امید دهنده به جامعه و لنگرگاه حرکت است وباید قدر آن را بدانیم.

آیت الله مبلغی با اشاره به اینکه از نگاه جامعه شناختی هر چه زمان به جلوتر می رود حضور دین در جامعه و نقش آفرینی آن نیز رو به تزاید است، گفت: با پیش تاختن جامعه به سمت جلو و ظهور تحولات اجتماعی، رجوع به فطرت انسانی حجم عمیق تری پیدا می کند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه آموزه های دینی با فطرت ارتباط تناتنگی دارند، گفت: اگر فطرت انسان قوی شده باشد  فهم وشناخت او نیز نسبت به دین و آموزه های دینی بیشتر خواهد شد.

آیت الله مبلغی گفت: ” ذلك الدين القيم” نشانگر این است که دین و فطرت به همدیگر به شدت گره خورده اند و شواهد این مساله،  یکی آن است که هر چه زمان به جلو می رود رجوع به دین نیز  بیشتر می شود.

وی ادامه داد: امروز پرسش اصلی جوان حاضر در فضای مجازی و مواجهه با مفاهیم، ایده ها و نیازهای جدید، دیگر این نیست که آیا خدا هست یا نیست، بلکه سوال اصلی آنها این است که دین خداوند را چگونه می توان با زندگی مردم مرتبط ساخت.

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: جوانان امروز با نگاه گسترده خود، خداوند را می یابند و ایمان آنها به پروردگار عالم نیز بیشتر شده است، ولی هنر این است که ما رابطه دین و خداوند را که ثبوتا یک رابطه تنگاتنگی است را با توجه به نیازهای جامعه امروز به صورت منطقی،  دقیق و واقع بینانه معرفی کنیم.

منتخب مردم لرستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی در غرب که نوعی دین ستیزی حاکم بود امروز نوعی بازگشت به دین در حال شکل گیری است، اگر چه آنها بازگشت به دین را از این باب می پذیریند که دین هویت انسان را تشکیل می دهد و حذف دین، به هویت ها ضربه می زند.

وی ادامه داد: اینکه براساس نگاه دینی، هر چه زمان به جلوتر می رود فضا و مجال برای استیلا و حضوربخشی دین در جوامع بیشتر خواهد شد و ریشه آن نیز عمیق تر شدن فهم و آگاهی انسان ها می باشد، در نتیجه توجه به دین بیشتر خواهد شد.

آیت الله مبلغی با اشاره به اینکه  دین با رشد و آگاهی عجین شده است، گفت: مثلت دین، فطرت و آگاهی امروز به هم گره خورده است ونگاه بی پیرایه به فطرت و افزایش آگاهی نیز به تقویت ضلع سوم یعنی دین منجرمی شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی یادآورشد: وظیفه ما این است که دین را آنچنان که هست بشناسیم و مطابق با فطرت انسان ها، آن را معرفی کنیم و نیازهای انسان را که در حال شکل گیری است از خاستگاه دین پاسخی درخور بگوییم.

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: این کار را  هر چه با تاخیر شروع کنیم ضررهای آن بیشتر خواهد بود، خدمتگزار دین کسی است که امروز این را بفهمد و از این خاستگاه به سمت دین برود.