گروه : عمومی
ساعت : ۱:۱۰
شناسه : 2662
تاریخ : ۱۰ دی ۱۳۹۳
حجت السلام قبادی:مردم در روز 9 دی دشمنان را مایوس کردند./ اگر اصولگرایان به وحدت برسند قطعا پیروز انتخابات خواهند بود./من تابع نظر مردم هستم.

مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۹ دی حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی شاهرخی قبادی از خبرنگاران دعوت به عمل آوردند و به سوالات آنها پاسخ دادند. در ابتدای این دیدار حاج آقای شاهرخی به خبرنگاران خیر مقدم گفتند و گزارشی کوتاه از حوادث سال ۸۸ ارائه نمودند و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. متن […]

مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۹ دی حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی شاهرخی قبادی از خبرنگاران دعوت به عمل آوردند و به سوالات آنها پاسخ دادند. در ابتدای این دیدار حاج آقای شاهرخی به خبرنگاران خیر مقدم گفتند و گزارشی کوتاه از حوادث سال ۸۸ ارائه نمودند و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. متن کامل این گزارش تفصیلی به شرح ذیل می باشد.

به گزارش کانون سبحان به نقل از “ارجانیوز”؛  به  مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۹ دی حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی شاهرخی قبادی از خبرنگاران دعوت به عمل آوردند و به سوالات آنها پاسخ دادند. در ابتدای این دیدار حاج آقای شاهرخی به خبرنگاران خیر مقدم گفتند و گزارشی کوتاه از حوادث سال ۸۸ ارائه نمودند و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. متن کامل این گزارش تفصیلی به شرح ذیل می باشد.

یوم الله ۹ دی را خدمت همه عزیزان و اهل رسانه محلی تبریک عرض می کنم و خیر مقدم عرض می کنم. ابتدا در مورد ۹ دی توضیحاتی را عرض می کنم سپس در خدمت شما هستم و به سوال هایتان پاسخ میدهم. ۹ دی روز بزرگی است روز بصیرت است. پس از انتخابات سال ۸۸ به دنبال پیروزی یکی از کاندیداها ، شاهد بد اخلاقی رقیب بودیم و پس از آن تجمعاتی صورت گرفت اعتراضاتی انجام شد و ناهنجاری هایی به عمل آمد. کشور تخریب شدو کشورهای بیگانه امیدوار به براندازی نظام بودند. کم کم این ناهنجاری ها منجر به سر دادن شعارهایی علیه نظام اسلامی شد و در ایام عزاداری امام حسین (ع) به خیمه های امام حسین (ع) تعرض شد به عکس امام تعرض شد به مساجد حمله کردند. شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند مگر ولایت فقیه رقیب بود مگر اصل نظام رقیب بود. این فتنه ای بود که جای نگرانی برای نظام داشت و جای امیدواری برای دشمنان. بالاخره حرکت خودجوشی در امت اسلامی ایجاد شد و مردم به میدان آمدند. روز ۹ دی روز به میدان آمدن مردم در مقابل فتنه گران است. مردم در این روز دشمنان را مایوس کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی شاهرخی قبادی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

هومیان نیوز : حاج آقا قصد ورود به انتخابات را دارید؟

من ابتدا راجع به انتخابات یک نظری دارم. کوهدشت نیز مانند سایر حوزه های انتخابیه کشوری از دو طیف اصولگرا و اطلاح طلب تشکیل شده است و در واقع رقابت بین این دو جریان است هر جریانی که عقلانیت به خرج دهد پیروز انتخابات است. طبق شنیده ها جریان اصلاح طلب به دنبال انتخاب نامزد واحد است و متقابلا جریان اصولگرایی نیز با انجام نشست هایی به دنبال ایجاد وحدت هستند. هر جریانی که به وحدت برسد به نظر بنده موفق تر است. دوستان اصلاح طلب فرموده اند که ما در این دور بایستی به دنبال نامزد واحد باشیم و در این دور نامزد اجاره ای نخواهیم داشت. اما اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان به وحدت برسند قطعا رقابت تنگاتنگی به وجود خواهد آمد. اما به نظر من تعداد اصولگراهای کوهدشت بیشتر است و اگر اصولگرایان به وحدت برسند قطعا پیروز انتخابات خواهند بود. و اما در جواب سوال آقای آزادبخت بایستی عرض کنم که من تابع نظر مردم هستم و فکر می کنم که نظر مردم روی هر کسی باشد بایستی آن شخص نامزد انتخابات شود.

ارجا نیوز : آیا ممکن است اصولگرایان بر سر یک نامزد به تفاهم برسند؟

جریان اصولگرایی از جانب بنده و آقای امامی انشعابی شده است . اختلاف بین ما عمیق نیست و در اصول اختلاف نداریم. اختلاف بین ما کوچک است.البته دست های ناپاکی هم وجود دارد که نمی خواهند بین اصولگرایان وحدت ایجاد شود. از دوستان دو طرف ( هم بنده و هم آقای امامی ) می خواهم که به فکر وحدت باشند. به نظر بنده امکان تحقق وحدت وجود دارد و این وحدت یک نیاز است.

 

 

 

 

کشکان : به نظر شما صرف ایجاد وحدت در طیف های سیاسی کوهدشت میتواند نتیجه بخش باشد؟

اگر بنا بر وحدت باشد این وحدت را شاخصین دو طرف ، کسانیکه مسئولیتی در دو طرف دارند بایستی ایجاد کنند.

کشکان: پس با توجه به صحبت های شما در کاندیدا بودن شما شکی نیست.

به نظر من مردم باید بگویند کدام کاندیدا و مردم بایستی درخواست بدهند.

ارجا نیوز : اگر مردم بگویند آقای امامی شما بازهم وارد عرصه انتخابات خواهید شد ؟

بازهم می گویم من تابع نظر مردم هستم

کشکان:حاج آقا چه کسانی و بر چه مبنایی کاندیدای مورد نظر تعیین می شود؟

افراد شاخص ، عقلا و احزاب

 

 

 

میرملاس : اصلاح طلبان برای رسیدن به یک نامزد واحد به میدان آمده اند آیا در اصولگرایان هم صحبتی شده است؟

بله. همایش و جلساتی برگزار گردیده است و در خیلی از جاها صحبت هایی انجام شده است و پیگیر انجام جلسات هم هستیم. امیدواریم که توفیقی حاصل شود.

هومیان نیوز : حاج آقا احتمال برد شما در انتخابات چند درصد است؟

با تجربه ای که دارم و هوش سیاسی و درک عمبق مردم تصورم بر این است که ان شاءالله شانس توفیق در انتخابات را داشته باشم.

میرملاس: با توجه به اینکه ۳ سال از اتمام نمایندگی شما می گذرد مصوبه های خوبی در دوره شما به تصویب رسید اما هیچ کدام از آنها اجرایی نشده است.

من تصور می کنم که نیاز به توضیح نباشه که بنده به عنوان نماینده شهرستان کوهدشت مصوبه های زیادی برای عمران و آبادانی شهرستان گرفته ام که اگر مرور کنید در نوع خود بی سابقه است . مهمترین آنها بحث سد معشوره است که کار این سد شروع شد و امیدی در دل مردم ایجاد شد . کار به قرار خاتم الانبیاء(ص) سپرده شد و ۵۰ میلیارد تومان هم هزینه شد. خودروسازی ، راه آهن و پتروشیمی هم جز مصوبه ها بود اما با بی توجهی این فرصت ها از مردم گرفته شد که مایه تاسف است.

ارجا نیوز : پیرو فرمایشات جنابعالی ، شما می فرمایید که مصوبه سد را گرفتم پتروشیمی ، خودروسازی و … مطمئنا هر کدام از نمایندگان سابق شهرستان نیز بر این قضییه پا فشاری می کنند که آنها نیز طرح ها یی را برای کوهدشت تصویب کرده اند. سوال بنده این است پس دلیل عقب ماندگی شهر کوهدشت چیست؟

دوستان، شما که نباید هر آنچه را که می شنوید باور کنید . وقتی من می گویم آورده ام حرف من نیست سند و مدرک وجود دارد . شما سخن بدون مدرک و سند را قبول نکنید مگر می شود که هر کسی هر چیزی را بیان کرد بپذیریم از پذیرفتن ادعای بی دلیل خود داری کنیم . اگر بنده گفتم مصوبه دارم این مصوبه موجود است و شماره دارد و قابل پیگیری است.پذیرفتن ادعای بدون مستندات کار غلطی است.

هومیان : خارج از بحث نمایندگی ، آن چه که باعث عقب ماندگی شهرستان شده است عزل و نصب های جناحی است. شما چقدر به شایسته سالاری در عزل و نصب مدیران اعتقاد دارید؟

کسی نمی تواند بگوید اعتقاد ندارم. اگر من الان حرفی بزنم و با گذشته ام مطابقت نکند ارزشی ندارد. شما گذشته بنده را مرور کنید و قضاوت با خود شما. در دوره نمایندگی بنده در سطح ادارات از هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب استفاده کرده ام. از افرادی که با آقای امامی همکاری کرده اند ۵ نفر را در سطح مدیر اداره استفاده کرده ام. اینطور نبوده است که فقط مختص جریان و گروه خاصی باشم.

کشکان: در دوره نمایندگی شما ۱۷ نفر از کارگران شریف کوهدشتی در زیر آوار در تهران جان باختند. نماینده قزوین برای تعطیلی یک کارخانه مجلس را به هم ریخت عملکرد شما در آن برهه چه بود؟

بلافاصله پس از اطلاع از آن حادثه تلخ در آن محل حاضر شدم وقتی بنده به آنجا رسیدیم خدا می داند اشک هایم جاری شد. بنده به هم ریختن مجلس و به آشوب کشیدن آن را بلد نیستم اما رایزنی هایی انجام شد که منافع این عزیزان تامین شود آقای اژه ای وزیر وقت اطلاعات را برای ادای تسلیت به خانواه های آن عزیزان به کوهدشت آوردیم که خود یک نوع حمایت بود و در نهایت برای هر کدام از آن عزیزان یک و نیم برابر دیه کامل پرداخت شد. رضایت کامل خانواده های این عزیزان از بنده نشان دهنده عملکرد خوب بنده در این حادثه بوده است.

تهیه گزارش : علیرضا رحمتی – احمد صفری راد