گروه : کوهدشت » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۱:۱۴
شناسه : 2676
تاریخ : ۱۲ دی ۱۳۹۳
گزارش تصویری از اجرای حکم تخریب دو طبقه از پاساژ علاءالدین +جزئیات

عملیات اجرای حکم قانونی تخریب طبقه منفی 3 و طبقه هفتم پاساژ علاءالدین ساعت 1:45 بامداد روز جمعه انجام شد. عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه نیمه شب گذشته طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تخریب شد، گفت: طبقه منفی سه نیز تخریب و به زودی به پارکینگ تبدیل می شود. به گزارش “کانون […]

عملیات اجرای حکم قانونی تخریب طبقه منفی 3 و طبقه هفتم پاساژ علاءالدین ساعت 1:45 بامداد روز جمعه انجام شد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه نیمه شب گذشته طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تخریب شد، گفت: طبقه منفی سه نیز تخریب و به زودی به پارکینگ تبدیل می شود.

به گزارشکانون سبحان“؛ ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ساعت یک بامداد روز جمعه، تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین آغاز شد، گفت: خسارت مغازه‌داران این طبقه بر عهده فرد متخلف یعنی علاءالدین است.

وی باید تمامی خسارت های ایجاد شده را بپردازد، زیرا ملکی را فروخته که قانونا متعلق به وی نبوده و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سایر تخلفات این پاساژ از جمله ناایمن بودن آن به مرور زمان برطرف می شود، گفت: با شیب ملایم مشکلات این پاساژ را برطرف می کنیم.

قناعتی در پاسخ به اینکه چرا برخوردی که با پاساژ علاءالدین شد، با سایر پرونده های کلان کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی شود، تصریح کرد: همه در برابر قانون یکسان هستند و اگر ما متوجه موضوعی مانند علاءالدین شویم، به آن ورود پیدا کرده و نمی گذاریم متخلفان به کار خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران اضافه کرد: به جز تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی باید با عوامل شهرداری که به راحتی از کنار چنین ساخت و سازهایی غیرقانونی گذشته و آن را نادیده گرفته‌اند، برخورد شود. اگر شهردار ناحیه یا منطقه در زمان ساخت این طبقه اضافه با آن برخورد می‌کردند ما مجبور نبودیم نیمه شب تیم اجرایی را برای تخریب ببریم و مجلس شورای اسلامی، شورای شهر تهران و دیوان عدالت اداری را درگیر چنین موضوعاتی کرده و چنین هزینه ای را بپردازیم. به اعتقاد من، شهردار تهران باید چنین مدیرانی را که در رده های میانی قرار دارند در صورت مشخص شدن تخلف تا ابد از مسئولیت در شهرداری برکنار کند.

وی ادامه داد: اگر از همان ابتدا به راحتی از کنار این موضوع نمی گذشتیم و اجازه تخلف نمی دادیم، این نگاه که ما به مغازه‌داران این طبقه ظلم کرده ایم، در جامعه بوجود نمی آمد و گمان نمی کردند ما که اجرای حکم قانونی کرده ایم، ظالم هستیم و آنها که اجازه تخلف داده اند، انسان دوست هستند.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که به نظر می آید شهرداری پس از کاهش منابع درآمدی اش از محل صدور پروانه ساخت، تمایل به کسب درآمد از محل تخلفات دارد، گفت: نمی توان چنین پیشگویی کرد، اما ما در مدیریت شهری با هر قانون‌شکنی برخورد جدی خواهیم کرد.

ساعت یک بامداد روز جمعه عوامل اجرایی منطقه ۱۱ به پاساژ علاءالدین رفته و حکم تخریب طبقه  هفت و منفی سه این پاساژ را اجرایی کرده‌اند.