گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱:۳۵
شناسه : 26871
تاریخ : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام رضا مبلغی : بین زن و مرد از نظر انسانیت و ارزش‌های انسانی، هیچ تفاوتی نیست. حجت‌الاسلام رضا مبلغی : بین زن و مرد از نظر انسانیت و ارزش‌های انسانی، هیچ تفاوتی نیست.

به گزارش «کانون سبحان»؛ شامگاه پنجشنبه 20 اسفندماه هم‌زمان با ایام فاطمیه آیین سوگواری در منزل معاون سیاسی استاندار، سیدسعید شاهرخی برگزار شد و علاوه بر استاندار لرستان و برخی مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی، کنش‌گران اصلاح‌طلب و اصول گرا شناخته‌شده ای،هنرمندان و برخی خبرنگاران استان نیز در این آیین سوگواری حضور یافتند. هم‌چنین مدیر […]

2016-03-11_135742

به گزارش «کانون سبحان»؛ شامگاه پنجشنبه 20 اسفندماه هم‌زمان با ایام فاطمیه آیین سوگواری در منزل معاون سیاسی استاندار، سیدسعید شاهرخی برگزار شد و علاوه بر استاندار لرستان و برخی مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی، کنش‌گران اصلاح‌طلب و اصول گرا شناخته‌شده ای،هنرمندان و برخی خبرنگاران استان نیز در این آیین سوگواری حضور یافتند. هم‌چنین مدیر حوزه علمیه استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مبلغی در این آیین به سخنرانی برای حاضران پرداخت و بیان داشت:«یکی از دلایل مهم توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) به حضرت فاطمه(س) این بود که در آن زمان زن به‌عنوان یک موجود تابع مرد تعریف می‌شد و خودش به صورت مستقل اصالت انسانی نداشت و این بود که پیامبرگرامی اسلام(ص) با توجه ویژه به فاطمه(س) می‌خواست به جامعه‌ی آن زمان بگوید و نشان دهد که زن از نظر مقام انسانی و ارزشهای انسانی، کاملاً برابر با مرد است و تفاوتی از این لحاظ بین این دو نیست».

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا مبلغی تشریح کرد:«متأسفانه هنوز بقایای آن فرهنگ عصر جاهلیت در زمان ما هم باقی است و نباید فراموش کنیم که پیامبر گرامی اسلام(ص) دست دخترش را می‌بوسید آن هم در جامعه‌ای که فرهنگ جاهلیت و عدم توجه به زن کاملاً حاکم بود». مبلغی توضیح داد:« پیامبر گرامی اسلام (ص) فرزند پسر نداشت منتها بیش از هر شخص دیگری به دخترش یعنی حضرت فاطمه (س) توجه ویژه می‌کرد که اینها همگی برای ما درس است». وی افزود:«از نظر اسلام فقط تقوا ملاک است نه زن یا مرد بودن؛ اسلام می‌گوید هر شخصی چه زن چه مرد تقوای بالاتری داشته باشد نظر خداوند گرامی‌تر است و پیامبر گرامی اسلام(ص) در آن زمان جاهلیت می‌خواست این پیام مهم را به جامعه‌ی خویش برساند». مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:«توجه ویژه‌ی پیامبرگرامی اسلام (ص) به حضرت فاطمه(س) نشان می‌دهد که معیار راه حق چیست و بی‌تردید ملاک راه حق همان مسیر حق‌طلبی حضرت فاطمه (س) است».