گروه : یادداشت
ساعت : ۱۶:۰۳
شناسه : 2704
تاریخ : ۱۶ دی ۱۳۹۳
یادداشتی پدیده ای/حجت الاسلام سید صادق محمدی وفایی

سالها بود در پرتو تبلیغات سرسام آور صدا وسیما ،پدیده ی شاندیزدر فضای منازل میلیون ها ایرانی طنین انداز می شد امکانات عالیی که تلوزیون از آن پدیده به نمایش می گذاشت نه تنها دل بچه ها و نوجوانان را می ربود بلکه بزرگترها را نیز به وجد می آورد . به نام خداوند و […]

سالها بود در پرتو تبلیغات سرسام آور صدا وسیما ،پدیده ی شاندیزدر فضای منازل میلیون ها ایرانی طنین انداز می شد امکانات عالیی که تلوزیون از آن پدیده به نمایش می گذاشت نه تنها دل بچه ها و نوجوانان را می ربود بلکه بزرگترها را نیز به وجد می آورد .

به نام خداوند و جان خرد

 

کانون سبحان/حجت الاسلام سید صادق محمدی وفایی:اعتماد مردم به حکومت اسلامی بزرگترین سرمایه ی نظام است و نظام متشکل از ارکان و نهادها و سازمانهاو ادرات موجود است یکی از سازمان هایی که باید با هزاران دقت از اعتماد مردم پاسداری کند سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و چون ریاست او از جانب مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) معین می شود، ضریب دقت ها باید مضاعف گردد تا بداندیشان در سوژه یابی ناکام بمانند.
سالها بود در پرتو تبلیغات سرسام آور صدا وسیما ،پدیده ی شاندیزدر فضای منازل میلیون ها ایرانی طنین انداز می شد امکانات عالیی که تلوزیون از آن پدیده به نمایش می گذاشت نه تنها دل بچه ها و نوجوانان را می ربود بلکه بزرگترها را نیز به وجد می آورد .
هر چه گذشت کلاس پدیده بالا رفت تا این که در لیست جاهای تفریحی مسافرین آن دیار قرار گرفت.اما خانواده هایی که نداشتند شاندیزی شوند نمی دانستند چه جواب دهند.
بگویند پدیده ای وجود ندارد و صدا و سیما دروغ می گوید!
بگویند پدیده وجود دارد ولی موج سواری پدیده بد است!
بگویند به مشهد مقدس نمی رویم!
و چون پولی پدیده ای هم نداشتند، تقاضاهای پدیده ای بچه¬های معصوم خویش را بحرین وار سرکوب می¬کردند.
به هر حال هر چند کسی باور نمی کرد، روزی اخباری قضایی در مورد پدیده ی شاندیز( با آن موج های آبی) بشنوند، ولی چند صباحی است، اخباری رسانه ای شده است که برخی از آن اخبار عبارتند از:
1-رییس سازمان امور اراضی از اعلام تخلفات پدیده شاندیز و شهرداری شهر شاندیز در شورای عالی شهرسازی خبر داد و گفت:
مجموعه پدیده شاندیز تغییر کاربری غیر مجاز اراضی خود را در حدود 50 هکتار انجام داده که در این میان تغییر کاربری در سطح 41.5 هکتار از این اراضی خارج از محدوده و در حریم شهر شاندیز قرار داشته و غیر قانونی است.
او گفت: مجموعه پدیده شاندیز هم از نظر تخلفات ارضی و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زیر سوال هستند هم تخلفات مالی دیگری نیز داشته‌اند. چرا که در گزارش شورای عالی شهرسازی آمده است که پدیده شاندیز از نظر تغییر غیر مجاز کاربری اراضی مورد نیاز و هم از نظر رعایت کردن ضوابط شهرسازی، زیست محیطی و سرمایه‌گذاری فروش سهام دچار تخلف شده است
2- سخنگوی قوه قضاییه جناب محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده پدیده شاندیز، پلمپ شرکت‌های زیرمجموعه آن و میزان بدهی‌های این شرکت، گفت: طبیعی است که شرکت‌ها سهامدارانی دارند و نگرانی قوه قضاییه عمدتا از پیشامدهای احتمالی است که برای مردم به وجود می‌آید. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از اینکه یک شرکت سهامی خاص اینگونه تبلیغ کند و سهام را با قیمت‌های بالا به افرادی بفروشد نگران هستیم که مشکلاتی برای مردم ایجاد شود. وی با بیان اینکه برخی از وزارتخانه‌ها و مراجع نیز شکایاتی در این زمینه داشتند، گفت: این موارد در جای خود قابل تعقیب است، اما عمده نگرانی‌های قوه قضاییه ایجاد مشکلات احتمالی برای مردم است.محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که این شرکت مجموعا 94 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و مرتکب کلاهبرداری شده است یا خیر؟ گفت: من قائل به این نیستم که این مبلغ وجود دارد ولی مسائل مطرح شده قابل بررسی است.»
با این شرایط باید منتظر ماند تا کلاهبردار بودن یا نبودن روشن شود ، ولی اگر خدای نخواسته، زبانم لال آن پدیده آفرینان نیز اختلاس و کلاهبر دار تشریف داشتند ، جواب سازمان صدا و سیما به مخاطبینش که به آن اعتماد کردند چه خواهد بود؟
اگر از ما بپرسند ای مبلغ دین ای دلداده ی جمهوری اسلامی! این ملت به صدا وسیما اعتماد بکند یا نه ؟ صدا و سیما که هزاران بار از پدیده گفت و پدیده ، پدیده ای دیگر شد ! چه جواب دهیم؟
بگوییم حساب تبلیغات صدا و سیما با اخبار ودیگر برنامه ها متفاوت است.کشور در حال تحریم است و آن تبلیغات فقط برای پول جمع کردن است از هر طریقی باشد.حال می خواهد تبلیغات پدیده شاندیز باشد یا پفک و چیپس و نوشابه های مضر و مهم پول است نه چیزهای دیگر. این که خردپسند نیست.
آیا اگر پدیده متخلف شناسایی شود آیا قصه و قضیه ی او نمی تواند بهانه ای باشد تا معاندان و مخالفان نظام ، از طریق ماهواره و سایت ها به جان اعتماد مردم بیفتند؟
آیا در فرض داشتن تخلفات،انتقادی به صدا و سیما وارد نخواهد شد که چرا صدا و سیما آن همه تبلیغات را در مورد پدیده ی شاندیز متخلف تقدیم ملت کرد و …؟
آیا نباید صدا و سیما در امور تبیلغاتیش به آسیب شناسی روی بیاورد؟
با قطع نظر از قضیه ی پدیده ی شاندیز ، به نظر می رسد مردم دوست دارند تبلیغات صدا و سیما در مورد کالاها و خوراکی های با کیفیت باشد و به پدیده هایی بپردازد که مردم اطمینان کامل برای سرمایه گذاری را داشته باشند.