گروه : عمومی » کوهدشت » گزارش تصویری » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۱:۱۱
شناسه : 27272
تاریخ : ۰۳ فروردین ۱۳۹۵
شیرِز کوهدشت لرستان دره ای رویایی در دل طبیعت + تصاویر شیرِز کوهدشت لرستان دره ای رویایی در دل طبیعت + تصاویر

در ایام نوروز دره رؤیایی «شیرز» پذیرای طبیعت گردانی است که کوهدشت را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند و از دیدن این جاذبه طبیعی شگفت‌زده می‌شوند.

2016-03-21_233521
به گزارش«کانون سبحان»؛ دره باستانی «شیرِز» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره قرار دارد.
این دره حیرت‌انگیز با جاذبه‌های گردشگری بکر و شگفت‌انگیز و سرچشمه‌ها و آبشارها و درختان وحشی پر میوه‌اش یکی از گردشگاه‌های زیبای غرب کشور است.
 این جاذبه طبیعی در بخش زردلان و در منطقه‌ای به نام اولاد قباد قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تندوتیز و میوه‌های وحشی فراوان است.
آب این چشمه به رودخانه سیمره که شاخه اصلی کرخه است می‌ریزد. زیبایی و بکربودن منطقه شیرز برای هر بازدیدکننده‌ای ابتدا عظمت و شوکت و ابهت این کوه‌های سر به فلک کشیده را مجسم می‌کند و آهنگ خوش ترنم شرشر آب خستگی را از تن بیرون می‌کند.
 طول این تنگه چند کیلومتر است و رود کوچکی از میان آن عبور می‌کند. رودی با سراب‌ها و چشمه‌های زلال که در مسیر خود آبشارهای زیبایی را به وجود آورده است و می‌رود تا در دهانه ورودی شیرز به رودخانه خروشان سیمره ملحق شود.
این تنگه که پر است از درخت‌های کوهی میوه ازجمله انگور، انجیر و گلابی، درمیان دو کوه شگفت‌انگیز قرارگرفته است؛ بر سینه و کمرکش این دو کوه غارهایی زیبا جا گرفته که گویای سکونت بشر غارنشین در این منطقه است.
 این منطقه بکر که همواره حس شگفتی بازدیدکنندگان را برانگیخته، محل بازدید و تفریح تابستان مردم لرستان و گردشگران است و طبیعت گردان زیادی روزهای تعطیل می‌روند تا خستگی‌های روزمره‌شان را کنار آبشارها و سایه وسیع چتر درختانش جا بگذارند.

 

 

 

 

 خبرگزاری صداسیما