گروه : عمومی
ساعت : ۲:۲۵
شناسه : 2752
تاریخ : ۲۵ دی ۱۳۹۳
حجت الاسلام سید علی موسوی:مسجد محور فعالیت های عبادی سیاسی است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، مساجد را محور فعالیت های عبادی سیاسی خواند و گفت: امروز مسجد باید مکان بصیرت افزایی نسل جوان جهت مقابله با دسیسه های دشمنان باشد.   به گزارش “کانون سبحان“؛  مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، صبح امروز(23 دی)در گفت و گو خبرگزاری […]

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، مساجد را محور فعالیت های عبادی سیاسی خواند و گفت: امروز مسجد باید مکان بصیرت افزایی نسل جوان جهت مقابله با دسیسه های دشمنان باشد.

 

به گزارش کانون سبحان“؛  مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، صبح امروز(23 دی)در گفت و گو خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی و برخاسته از مسجد است.

 

 

 

وی، با بیان اینکه نقش تربیتی مسجد در انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ است، افزود: مردم در دوران انقلاب با حضور در مساجد و گوش دادن به سخنان و رهنمودهای علما و روحانیون اصول انقلاب و مبارزه با استکبار را فرا گرفتند.

 

 

 

حجت الاسلام موسوی، تصریح کرد: در دروان انقلاب اسلامی مساجد محور فعالیت های عبادی و سیاسی بود.

 

 

 

وی، با بیان اینکه مساجد خانه های خداوند بر روی زمین هستند، خاطرنشان کرد: خداوند مساجد را بهترین مکان برای اجتماعات مسلمین قرار داده است.

 

 

 

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به اینکه مساجد خانه های خدا بر روی زمین هستند، ادامه داد: مساجد محل تصمیم گیری و تصمیم سازی و آموزش های اصول دین و سیاست های اسلام هستند.

 

 

 

این مقام مسئول، ادامه داد: نقش تربیتی و انقلابی مساجد بر می گردد به زمان پیامبر اکرم (ص) که برای آغاز رسالتش در مسجد الحرام نماز اقامه نمود و در مدینه به عنوان اولین فعالیت خود مسجد را بنا کرد.

 

 

 

مساجد در دوران انقلاب پایگاه هدایت مردم بود

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در دوران انقلاب، ابراز کرد: در دروان انقلاب مساجد پایگاه هدایت و رهبری مردم بود.

 

 

حجت الاسلام موسوی، افزود: در دروان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز مساجد نقش محوری داشتند.

 

 

وی، با بیان اینکه دشمنان امروز در میدان جنگ نرم در حال جنگیدن با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: امروز نیز مسجد مکانی است که می تواند در مقابله با دسیسه های دشمنان نقش آفرینی کند.

 

 

 

حجت الاسلام موسوی، تصریح کرد: تقویت مساجد می تواند موجب نجات جوانان و نوجوانان از شبهه افکنی دشمنان شود.

 

 

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، خاطرنشان کرد: اصول و سیاست های اسلام و فرآگیری آن امروز ضامن پیروزی ملت ایران در برابر دسیسه های دشمنان در جنگ نرم است.