گروه : عمومی
ساعت : ۲۳:۵۲
شناسه : 2754
تاریخ : ۲۵ دی ۱۳۹۳
منطق شارلی اِبدوها؟!

شارلی اِبدو  یا همان «هفته‌نامه شارلی» مجله ی فکاهی چپ گرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود. این مجله لحنی هتاک دارد و در سال هاي 2006 و 2012 به انتشار کاریکاتورهای پیامبر(ص)  پرداخت  كه در نتيجه اين كار با بمب آتش زا هدف حمله قرار گرفت.   بسم الله الرحمن الرحیم کانون سبحان/ حجت […]

شارلی اِبدو  یا همان «هفته‌نامه شارلی» مجله ی فکاهی چپ گرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود. این مجله لحنی هتاک دارد و در سال هاي 2006 و 2012 به انتشار کاریکاتورهای پیامبر(ص)  پرداخت  كه در نتيجه اين كار با بمب آتش زا هدف حمله قرار گرفت.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

کانون سبحان/ حجت الاسلام سید صادق محمدی وفایی : شارلی اِبدو  یا همان «هفته‌نامه شارلی» مجله ی فکاهی چپ گرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود. این مجله لحنی هتاک دارد و در سال هاي 2006 و 2012 به انتشار کاریکاتورهای پیامبر(ص)  پرداخت  كه در نتيجه اين كار با بمب آتش زا هدف حمله قرار گرفت.
نشریه شارلی ابدو، به بهانه استهزا تکفیری ها، چندین بار کاریکاتورهای موهن علیه مسلمانان منتشر کرده بود، اما این بار مستقیما به سراغ خلیفه رفت .این مجله 15 دقیقه قبل از وقوع این عملیات تروریستی اقدام به چاپ کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی، رهبر داعش کرده بود. 
در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۵ نیزحمله‌ای مسلحانه و مرگ‌بار به دفتر این مجله رخ داد و سه فرد مسلح از جمله دو برادر فرانسوی الجزایری تبار به نامهای شریف و سعید کوآشی، به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس حمله کرده و ۱۲ نفر از جمله دو پلیس و چهار کاریکاتوریست را کشته و حدود ۱۰ زخمی بر جای گذاشت. این دو برادر صبح جمعه در درگیری با نیروهای ویژه کشته شدند.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق فرموده اند  عاملان حمله به مجله فکاهی «شارلی ابدو» آنگونه که خود ادعا کردند، این حمله را برای گرفتن انتقام به دلیل اهانت به پیامبر(ص) انجام ندادند.
وی افزود: اهانت به پیامبر (ص) نخستین خصومت آشکار میان ملت‌های مسلمان شرق با ملت‌ها مسیحی در غرب است اما مساله شگفت این است که حمله به این روزنامه فرانسوی پس از دشنام و بدگویی به پیامبر (ص) و توصیف ایشان با صفات اهانت‌بار صورت نگرفته است بلکه این حمله به دلیل اهانتی بود که علیه ابوبکر بغدادی، رهبر داعش صورت گرفت. و آنها به خاطر بغدادی و نه پیامبر (ص) به این نشریه حمله کردند. همان‌طور که صدها سال قبل علیه نوه پیامبر(ص) ایستادند تا سرش را ببرند.

عکس العمل اروپاییان

1-برگزاری راهپیمایی بزرگ با حضور رؤسای چهل کشور و نتانیاهوی کودک کش!

2- حمله به مسجدها و  مسلمانان به ویژه شیعیان .

با این  که نمایندگان جامعه مسلمان فرانسه حمله افراد مسلح ناشناس به ساختمان هفته نامه ‘شارلی ابدو’ را محکوم کرده اند، ولی مسلمانان این کشور هدف چندین حمله قرار گرفتند. همچنین مراکز دینی و مذهبی مسلمانان در شهرهای ‘ لومان’، ‘پورت – لا – نوول ‘ و ‘ ویل فرانچ – سوق – سائون’  نیز هدف حمله قرار گرفت

3- منتشر کردن کاریکاتور بر ضد پیامبر(ص)

پاتریک پلوکس یکی از نویسندگان شارلی ابدو، گفته است: «همکارانم خشم درون خود را در شماره آینده مجله بیرون خواهند ریخت»از اینرو کاریکاتور تازه‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) در روی جلد منتشر کرده است.در صفحه نخست این نشریه کاریکاتوری از پیامبر(ص) طراحی و به او توهین کرده است.

«ژرارد بیارد» سردبیر این نشریه به خبرنگاران گفت: خوشحالیم که مجله درآمده و خوشحالیم که توانسته‌ایم چنین کنیم، و به این هدف برسیم. سخت بود. چیدن صفحه اول مشکل بود چون باید چیز تازه‌ای را بیان می‌کرد، حوادثی که پشت سر گذاشته‌ایم را منعکس می‌کرد.تیراژ این شماره مجله سه میلیون است درحالی که معمولا در ۶۰ هزار نسخه چاپ می‌شود.

چند سوال از اروپای و امریکای متمدن!

1- هزاران نفر در عراق و سوریه به دست همین داعش به فجیع ترین صورتها کشته شدند . فقط در چند دقیقه قریب به دوهزار جوان عرا قی تیرباران شدند.  تصاویر بسیاری از جنازه های بی سر و سرهای بریده در فضای مجازی درج شد .داعشی ها با سرهای بریده فوتبال کردند.کشورهای اروپایی وغربی نه تنها راهپیمایی نکردید بلکه گاه بدون هیچ گونه شرم و حیایی به کمک آنها شتافتید! آیا از منظر کشورهای غربی و اتحادیه اروپا ،حقوق بشر فقط  به امریکا و اروپا اختصاص دارد؟!

2-اسلام ترور را در قبال همه افراد(دوست و دشمن) محکوم کرده است.در مصر و سوریه و ایران علمای اسلام کنگره ها تشکیل دادند و فرمودند داعشی ها نسبتی با اسلام ندارند.چرا به بهانه ی یک عملیات تروریستی به همه ی مسلمانان و مقدسات آنها حمله می کنید؟!

داعش روز دوشنبه، یعنی دو روز پیش از آنکه اروه گوردل، گروگان فرانسوی به دست یک گروه جهادی در الجزایر اعدام شود، از مسلمانان خواسته بود « کافران » و به ویژه « فرانسوی های بدجنس و کثیف » را بکشند. مسلمانان فرانسه روز جمعه با انتشار مطلبی در روزنامه لوفیگارو ضمن ابراز همبستگی با قربانیان داعش، به تهدیدهای این گروه تروریستی  پاسخ دادند : «ما هم فرانسوی کثیف» هستیم. با این منطق روشن مسلمانان چرا مزاحم مسلمانان می شوید؟آیا محکوم کردن اقدام تروریست‌ها عاقلانه است؟ یا اسلام هراسی و حمله ی به همه ی مسلمانان؟!

 البته کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس با تقویت داعش، النصره، طالبان، القائده و بوکو حرام تلاش کردند تا چهره رحمانی اسلام را خشه دار کنند اما شاید نمی دانستند این اقدام آنها شمشیر دو لبه است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:« مشخص است این دو برادری که به نشریه شارلی ابدو در پاریس حمله کردند فن تروریسم را در سوریه آموخته اند و در کنار کسانی که مجری ماموریت مورد حمایت شرکای غربی ما یعنی سرنگون سازی بشار اسد بوده اند جنگیده اند»

3-بر اساس آمار اعلام شده از دومرکز عربی، بیش از ۶ هزار نفر از اعضای داعش، شهروندان سرگردان و بی مسئولیت کشورهای عربی هستند که حتی آشنایی اولیه با مسائل ابتدایی دینی نیز ندارند و اغلب آنها سابقه بزهکاری در جوامع خود را دارند.و تعداد زیادی از داعشی ها  پرورش یافته ی  انگلیس، فرانسه، بلژیک، هلند و اسپانیا و استرالیا و امریکا هستند. وقتی مسلمانان داعش را مسلمان نمی دانند و کشورهای غربی سهم بزرگی از داعشی ها را دارند و آنها پرورش یافته ی کشورهای اروپایی و غربی هستند ، چرا اقدام های تروریستی را فقط به مسلمانان اختصاص می دهید؟!

4- این کشورهای به اصطلاح مترقی و متمدن و آگاهان به ضایع شدن حقوق بشر و آزادی بیان که خود را محق به همه چیز حتی محکومیت اعتقادات و ارزشهای سایر مردم می دانند ، چرا در داخل کشورهای آنها اینگونه محلهای عبادت مردم به آتش کشیده می شود؟آیا این به آتش کشیدنها بدون اطلاع دولت و مسئولین امنیتی این کشورها صورت می گیرد؟!

5- خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از یک مقام قضایی پاریس از دستگیری ‘دیودونه’ کمدین فرانسوی به بهانه انتقاد از ‘شارلی ابدو’ خبر داد. با وجود آنکه دولت فرانسه همچون دیگر دولت های غربی مدعی آزادی بیان علاوه بر ابراز همدردی با کارکنان کشته شده و زنده نشریه فکاهی شارلی ابدو است،درعین حال نتوانست اظهارات طنز آمیز یک شهروند کمدین فرانسوی برتابد و لذا بلافاصله او را دستگیر و روانه زندان کرد.

6- خودکرده را تدبیر نیست

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تصاویری را از لابلای اوراق تاریخ (پدران فرانسوی اولاند ) در الجزائر و مغرب بیرون کشیده؛ آن زمان که برای به وحشت انداختن مردم؛ سر می‌بریدند؛

 

 


 

 

 

امروز هم جوانان مغرب و تونس و الجزائر سرهای عراقی‌ها و سوری‌ها را می‌برند؛ همان گونه که فرانسوی‌ها سرهای اجداد آنان را می‌بریدند.و از این به بعد باید منظر بریده شدن سر فرانسوی ها و…بود.

از مكافات عمل غافل مشو….گندم از گندم بروید جو ز جو