گروه : عمومی
ساعت : ۲۲:۰۳
شناسه : 2774
تاریخ : ۲۷ دی ۱۳۹۳
معاون درمان وزارت بهداشت: به ازای هر زایمان طبیعی 306 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود

آقاجانی گفت:بیش از 281 هزار زایمان طبیعی رایگان در 7 ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سراسر کشور انجام شده است که حدود 306 هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه ها پرداخت شده است.   به گزارش “کانون سبحان“؛ دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و […]

آقاجانی گفت:بیش از 281 هزار زایمان طبیعی رایگان در 7 ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سراسر کشور انجام شده است که حدود 306 هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه ها پرداخت شده است.

 

به گزارش کانون سبحان“؛ دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:در هفت ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت بیش از 281 هزار زایمان طبیعی در 360 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان صورت گرفته است که حدود 306 هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه ها پرداخت شده است.
وی ادامه داد: برنامه های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستان های دولتی جهت ارتقاء شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده است که می توان به بهينه سازی فضای فيزيكی اتاق های زايمان جهت حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه بسته های تشویقی به ارائه دهندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.
آقاجانی تاکید کرد:همچنین در این بسته خدمتی، کلاس های آموزش بهداشت باروری و زایمان به صورت رایگان برای مادران باردار در 8 جلسه برگزار می گردد. هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، توانمند سازی مادران جهت انتخاب زایمان طبیعی است که از ابتدای برنامه تاکنون 50 هزار مادر باردار در این کلاس ها شرکت کرده اند. همچنین در این هفت ماه با افزایش اقبال مادران به زایمان طبیعی از طریق فراهم کردن امکان زایمان بی درد داروئی مواجه شده ایم که 5600 مورد زایمان بی درد رایگان در سراسر کشور انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد:برنامه جدید وزارت بهداشت بهینه‌سازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان است که اعتبار آن تأمین شده و تخصیص پیدا کرده است به طوری که بسیاری از بلوک های زایمانی بیمارستان‌ها نوسازی شده و در موارد مورد نیاز توسعه یافته است. در مناطق محروم بلوک‌های زایمان از نظر فضای فیزیکی نامناسب بوده است که در برنامه‌ی ترویج زایمان طبیعی اولویت اختصاص اعتبار به بلوک‌های زایمان مناطق محروم بوده است.