گروه : عمومی » کوهدشت » گزارش تصویری » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۳:۴۲
شناسه : 28213
تاریخ : ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
تصاویر ستاد پيشگيري و مقابله با آتش سوزي جنگل ها و مراتع كوهدشت تصاویر ستاد پيشگيري و مقابله با آتش سوزي جنگل ها و مراتع كوهدشت

ستاد پيشگيري و مقابله با آتش سوزي جنگل ها و مراتع شهرستان كوهدشت برگزار شد.

به گزارش «کانون سبحان»؛ جلسه ستاد پيشگيري و مقابله با آتش سوزي جنگل ها و مراتع شهرستان كوهدشت با حضور سرپرست فرمانداري كوهدشت ، اعضاي ستاد بحران ، بخشداران و شهرداران بخشهاي تابعه ، برخي مديران ادارات و … در محل سالن كنفرانس فرمانداري برگزار گرديد .

احسان جهانيان سرپرست فرمانداري كوهدشت گفت : تقريباً ۴۰ تا ۵۰ درصد كل آتش سوزي هاي جنگل ها و مراتع استان لرستان در سال ۹۴ در شهرستان كوهدشت اتفاق افتاده است ، جا دارد تمام تلاش و همت خود را معطوف به اين كنيم كه به همين مقدار از اعتبارات منابع طبيعي استان را در كوهدشت جذب كنيم و به شهرستان سوق بدهيم .

جهانيان گفت : دو رويكرد كلي وجود دارد ، اينكه در بحران مديريت كنيم يا بر بحران ، مديريت در بحران رادر سال گذشته تجربه كرديم ، نگاه ديگر اين است كه خودمان در دل بحران نبوده و بر بحران مديريت كنيم .

وي با اشاره به برخي برنامه هاي ستاد پيشگيري و مقابله با آتش سوزي جنگل ها و مراتع گفت : منابع طبيعي بايد يك نقشه كاملي را از وضعيت مراتع و جنگل هاي شهرستان تهيه و نقاط بحراني را مشخص و همچنين مسير هاي دسترسي به اين مناطق را مشخص و در اختيار ستاد قرار بدهد .

جهانيان تصريح كرد : ذيل اين ستاد بايد ۵ كميته تعريف گردد كه به نوعي تفكيك وظايف صورت مي گيرد ، اين كميته ها رسميت پيدا مي كنند و مي توانند جلسات خود را برگزار نمايند ضمن اينكه دبيرخانه ستاد نيز در فرمانداري و فرماندار شهرستان مسئول ستاد مي باشد ، كميته هاي ستاد ستاد پيشگيري و مقابله با آتش سوزي جنگل ها و مراتع به شرح ذيل هستند.

– كميته مقابله با مسئوليت منابع طبيعي شهرستان

-كميته اطلاع رساني با مسئوليت آموزش و پرورش

-كميته پشتيباني با مسئوليت صنعت معدن تجارت

-كميته امداد و نجات با مسئوليت هلا احمر

-كميته حمل و نقل با مسئوليت شهرداري

فرماندار شهرستان كوهدشت گفت : در زمينه تهيه تجهيزات نيز بايد تلاش شود كه بتوانيم تجهيزاتي را براي مقابله با آتش فراهم كنيم ، از ظرفيت دهياران و بسيج مي توان به خوبي استفاده كرد ، شناسايي امكانات و تجهيزات موجود در سطح ادارت شهرستان بايد صورت بگيرد و به طور كلي يك پايگاه داده براي مقابله بايد موجود باشد .