گروه : اخبار مهم » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۸:۲۴
شناسه : 28355
تاریخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
خلق حماسه ای دیگر از لرستان پای صندوق های  رأی/ رقابت ۱۰ کاندیدا برای ۵ کرسی باقی مانده مجلس خلق حماسه ای دیگر از لرستان پای صندوق های رأی/ رقابت ۱۰ کاندیدا برای ۵ کرسی باقی مانده مجلس

مردم استان لرستان باز هم با حضور با شکوه خود در دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حماسه‌ای دیگر ساختند.

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از تسنیم  امروز مردم استان لرستان با آغاز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر آمدند تا با حضور خود حماسه هفتم اسفندماه را تکمیل کنند.

مردم حماسه‌ساز استان لرستان از ساعات ابتدایی رأی‌گیری در محل شعب اخذ رأی حضور یافته تا آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند که این حضور پرشور مردم در ساعات آغازین بازهم نشان داد که ملت ایران همواره بر اصول و محورهای ولایت‌فقیه حرکت کرده و بیانات ولی‌فقیه را همچون چراغ راه می‌داند.

رقابت 10کاندیدا در 3 حوزه انتخابیه استان لرستان

جمعیت کثیری از مردم شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی، بروجرد، دو رود و ازنا بار دیگر به صحنه آمده‌اند تا در سرنوشت شهر خود سهیم باشند.

در شعب‌های مختلف اخذ رأی افراد زیادی در صف اخذ رأی ایستاده‌اند و هر لحظه نیز بر انبوه این جمعیت که می‌خواهند در سرنوشت خود سهیم باشند افزوده می‌شود.

حضور پررنگ مردم در شعب مختلف رأی‌گیری نشانه‌ای بر همراهی و همدلی مردم در حفظ آرمان‌های انقلابی است تا با رأی و حضور خود حماسه‌ای دیگر را برای کشورمان رقم بزنند.

حضور پر شور مردم لرستان پای صندوق های اخذ رأی

حضور پرشور و زودهنگام رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی به چشم می‌خورد که با اشتیاق آمده‌اند تا خود را در این حماسه بزرگ و حمایت از عزت و استقلال کشور خود سهیم بدانند.

انتخابات استان لرستان با حضور 10 کاندیدا  برای کسب پنج کرسی از مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

در دور اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان لرستان نمایندگان حوزه‌های انتخابیه شهرستان الیگودرز، پلدختر، سلسله و دلفان، کوهدشت و رومشکان مشخص شدند و در سه حوزه انتخابیه دیگر، چهار نفر از کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی، چهار نفر از کاندیدای بروجرد و دو نفر از کاندیدای دورود و ازنا به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی محمد بیرانوندی، محمدرضا ملکشاهی راد، مرتضی محمودند و اعظم محمدی نیا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

در حوزه انتخابیه بروجرد علاءالدین بروجردی، فاطمه مقصودی، هادی مقدسی و عباس گودرزی و در حوزه انتخابیه دو رود وازنا حسین گودرزی و مجید کیانپورنیز به رقابت می‌پردازند.

در سه حوزه انتخابیه استان لرستان 769  شعبه اخذ رأی وجود دارد که در شهرستان خرم‌آباد 289 شعبه، شهرستان چگنی 54 شعبه بروجرد 238 شعبه، دو رود 113 شعبه و در شهرستان ازنا 75 شعبه اخذ رأی مستقرشده است.

وجود 902 هزار و 229 لرستانی واجد شرایط اخذ رأی

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 902 هزار و 229 لرستانی واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد چهار هزار و 740 نفر رأی اولی است.

در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان لرستان 15 هزار و 380 نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند و در بحث نظارت نیز در هر شعبه شش ناظر بر روند کار انتخابات نظارت می‌کنند.

در این دوره از  انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی حدود 430 هزار نفر، در حوزه انتخابیه دورود و ازنا 180 هزار نفر و در حوزه انتخابیه بروجرد حدود 255 هزار نفر واجد شرایط اخذ رأی دادن هستند.

انتهای پیام/