گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » گزارش تصویری » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۲:۲۲
شناسه : 28647
تاریخ : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
افتخار آفرینی تیم کشتی روح الله دل انگیز در مسابقات جهانی/ دل انگیز: نایب قهرمانی جهان پیشرفت بزرگی است.+تصاویر افتخار آفرینی تیم کشتی روح الله دل انگیز در مسابقات جهانی/ دل انگیز: نایب قهرمانی جهان پیشرفت بزرگی است.+تصاویر

درباره نایب‌قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان در مسابقات ناشنوایان جهان گفت:‌ متأسفانه تنها با اختلاف 4 امتیاز با روسیه قهرمان نشدیم. البته از ابتدا هم جدال اصلی ما با تیم‌های روسیه و ترکیه بود که موفق به رفتن روی سکوی قهرمانی نشدیم.

به گزارش «کانون سبحان»روح‌الله دل‌انگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نایب‌قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان در مسابقات ناشنوایان جهان گفت:‌ متأسفانه تنها با اختلاف 4 امتیاز با روسیه قهرمان نشدیم. البته از ابتدا هم جدال اصلی ما با تیم‌های روسیه و ترکیه بود که موفق به رفتن روی سکوی قهرمانی نشدیم.

وی ادامه داد: در وزن 50 کیلو کشتی‌گیر ما در حالی‌که حریف اصلی‌اش یعنی روسیه را 10 بر صفر بُرده بود، اما به ارمنستان باخت و امتیاز زیادی از دست داد. با توجه به اینکه سال قبل در ارمنستان 3 برنز و یک نقره گرفته بودیم امسال موفق به کسب یک طلا، 5 نقره و 2 برنز شدیم و در مجموع از نتایج راضی هستم. البته از نظر فنی هم فاصله ما با روس‌ها خیلی کم شده بود و حتی توان قهرمانی هم داشتیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان ناشنوا تصریح کرد: از نظر فنی بچه‌ها رقابت خوبی با روس‌ها داشتند به طوری که در سنگین وزن تا ثانیه‌های پایانی کشتی‌گیر ما با نتیجه 2 بر یک از حریف روسش جلو بود، اما در آخرین لحظه شکست خورد. به هر حال شرایط ورزشکاران ناشنوا خاص است و روی تشک نمی‌توان کمکی به آنها کرد و هر کشتی‌گیری که از نظر ذهنی آماده‌تر باشد نتیجه خواهد گرفت. دانشیار حتی در مسابقات افراد سالم هم دارای عنوان است و از بهترین‌های مسابقات بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسب تنها یک مدال طلا نتیجه ضعیفی نیست، گفت: هنوز هم از این موضوع ناراحت هستم چرا که انتظار کسب 3 تا 4 مدال طلا را داشتیم. در اوزان 50، 74 و 120 کیلوگرم هم باید قهرمان می‌شدیم، اما نتوانستیم.

دل‌انگیز درباره انتقاداتی که به استفاده از کشتی‌گیران شنوا در اوزان 74 و 96 کیلوگرم می‌شود، گفت:‌ متأسفانه برخی به دنبال نادیده گرفتن حقیقت هستند. صدری کاملا کر و لال است و متأسفم که چنین مسائلی مطرح می‌شود. البته میرعالی جزو افراد کم شنوا است و بر اساس معاینات پزشکی و سنجش سطح شنوایی که انجام می‌شود با تأیید فدراسیون جهانی این افراد اجازه حضور در مسابقات را پیدا می‌کنند.

وی افزود: ما تابع قوانین و مقررات فدراسیون داخلی و جهانی هستیم چرا که با استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات، شنوایی ورزشکاران مورد سنجش قرار می‌گیرد و ممکن نیست اشتباهی صورت گیرد. از نظر اخلاقی هم به هیچ عنوان حاضر نیستم حق دیگران نادیده گرفته شود. حالا که نایب‌قهرمان شده‌ایم مگر چیزی به من می‌دهند که بخواهم حق را نادیده بگیرم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان ناشنوا تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایط تیم را آماده کردیم به طوری که علیمرادی و فدراسیون کاملا تنها بودند. هیچ کدام از اعضای کادر فنی و کشتی‌گیران یک ریال هم حقوق نگرفتند به طوری که علیمرادی به خاطر این عدم حمایت‌ها استعفا کرد. او بدون هیچ کمکی ریسک برگزاری چنین مسابقاتی را پذیرفت که قابل تقدیر است. البته اگر حمایت‌های رسول خادم،‌ حمید بنی‌تمیم و بچه‌های فدراسیون کشتی نبود برگزاری این مسابقات در این سطح مقدور نبود.

»کانون سبحان:

این افتخار آفرینی را خدمت جامعه ورزشی ایران که با هدایت های سرمربی ارزنده کوهدشتی جناب آقای دل انگیز  صورت گرفت را تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیقات روز افزون را مسئلت می نمائی.

افتخار آفرینی تیم کشتی روح الله دل انگیز در مسابقات جهانی (1) افتخار آفرینی تیم کشتی روح الله دل انگیز در مسابقات جهانی (2) افتخار آفرینی تیم کشتی روح الله دل انگیز در مسابقات جهانی (3)