گروه : عمومی
ساعت : ۱۵:۲۴
شناسه : 2919
تاریخ : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
حجت الاسلام میرعمادی: ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود.

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق استان لرستان که در شهرستان دورود برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب سلامی  به گزارش“کانون سبحان“؛ ، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه […]

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق استان لرستان که در شهرستان دورود برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب سلامی

 به گزارشکانون سبحان“؛ ، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق استان لرستان که در شهرستان دورود برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب سلامی و جنگ تحمیلی بزرگترین وظیفه ما است، اظهار داشت: عظمت، امنیت و آرامش امروز کشور ما به خاطر ایثارگری رزمندگان کشور بوده است.

 

وی با بیان اینکه در بین شهدا نقش شهدای روحانی در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بسیار برجسته است، گفت: روحانیت در دوران جنگ تحمیلی به شکل‌های مختلف اثرگذار بوده‌اند و یکی از این نقش‌ها این است که حفظ معنویت جبهه‌های جنگ را برعهده داشته‌اند.

 

این مسئول با بیان اینکه نقش ذاتی روحانیت هدایت و رهبری مردم است، عنوان کرد: در جبهه‌های جنگ مسئولیت حفاظت از سلامت معنوی جبهه‌ها بر عهده روحانیت بود و علاوه بر آن روحانیت در نقش رزمی نیز حظور داشت به نحوی که روحانیت لباس رزم بر تن کرده و در خطوط مقدم و عملیات ها حاضر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از نظر آماری میزان شهیدان روحانی نسبت به سایر اقشار جامعه بالاتر است، تأکید کرد: در استان لرستان 55 شهید روحانی والامقام وجود دارد و این در شرایطی است که در آن ایام کمتر از 500 روحانی در این استان وجود داشته است.

 

میرعمادی با اشاره به جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه‌های علمیه و بوده است و چراغ انقلاب از حوزه‌های علمیه و روحانیت روشن شده است و روحانیت نیز به خوبی در این مدت توانسته است، نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه امروز ما باید نگهبان فرهنگ ایثار و شهادت باشیم، یادآور شد: اولین درسی که از حضرت امام خمینی(ره) آموخته‌ایم این است که قیام، انقلاب و حرکت باید در راه خدا باشد.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: انقلاب اسلامی ما جاوادنه است، چراکه دین و اسلام جودانه بوده و مردم ما در راه اسلام و دین انقلاب کرده‌اند و هیچ رزمنده‌ای برای مادیات به جنگ نرفته است و همگی انگیزه خود را ادای تکلیف شرعی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی از یک روز دوران 8 ساله جنگ تحمیلی پشیمان نیستیم، تصریح کرد: چراکه ما با تفکر یا پیروزی یا شهادت در این جنگ شرکت کرده و مکتب شهدای ما مکتب اسلام است.