گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۲:۵۲
شناسه : 29194
تاریخ : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
اقدام و عمل در ترازوی نقد! اقدام و عمل در ترازوی نقد!

بعضی دیگر از مسئولین گویا بنا دارند در سمینار،جلسات و مصاحبه­ ها ، از اقدام و عمل بگویند ولی در عمل،اقدام و عمل را عملیاتی نکنند!

سيد صادق محمدي وفايي

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق محمدی وفایی؛

به نام خداوند جان و خرد

نوجوان بودم به بازی فوتبال نگاه می کردم. در هربازی، با تمام وجود به توپ و ساق پای بازیکنان نگاه می کردم. از هر گلی که ملی پوشانمان می زدند سرشار از شادی می شدم و از دریافت گلی متاسف.
در همین فوتبال ها گل هایی به ناحق پژمرده می شد و گاه بازیکنی خطایی می کرد، خطایی که عمدی بودنش آفتابی بود ولی دستهایش را بالا می برد و به کلی خطاکردنش را انکار می کرد!
این خطاکردن و سپس انکار کردن ها پرسشی جدی برایم ایجاد می کرد، که فوتبالیست های خطاکار، چگونه این همه تمارض می کنند!
چگونه در دید میلیون ها بیننده (بدون هیچ حادثه ای جدی) ، این همه وقت تلف می کنند و چون به بیرون از زمین برده می شوند، فوری برای بازی کردن ، اجازه ورود به بازی را خواستار می شوند! و گویا یکی از قانونهای نانوشته ی فوتبال خطا کردن و سپس انکار کردن آن بود.
از این تضاد و تعارض گفتار و کردار،ناراحت می شدم ، غافل از این که خطاهای بزرگ تر و تصمیم های متضاد در عالم سیاست بیش از هر فوتبالی اتفاق می افتد.

رهبر عزیزمان با رصدکردن شرایط و نیازهای کشور نام هر سال را انتخاب می کند تا دیگر ارکان و نهادهای نظام سمت و سوی حرکت کشور را دریابند و به گره گشایی از مشکلات مردم بپردازند.دریغا تجربه و حال می گویند در لایه هایی از مسولین گاه شعار زیاد داده می شود ولی از عملکرد خبری نیست و یا ضد آن دیده می شود.

آن امام امت سالی را به همدلی و هم زبانی نام نهادند ولی بعضی از مخاطبان او در گفتار از همدلی و همزبانی گفتند اما در عمل به باندبازی و جناح پروری و…مشغول شدند!

همگان می­دانند اقتصاد مقاومتی راهی برای نجات کشور است و آن رهبر فرزانه نام سال ۹۵را اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نهادند، اما هم اکنون برخی از افراد و نهادها در گفتار از اقدام و عمل می گویند ولی در عمل، واردات را بر تولید و شکوفایی صنعت داخل ترجیح می دهند و…!

بعضی دیگر از مسئولین گویا بنا دارند در سمینار،جلسات و مصاحبه­ ها ، از اقدام و عمل بگویند ولی در عمل،اقدام و عمل را عملیاتی نکنند!

البته سیاه نمایی است اگر بگوییم عملی دیده نمی شود چون گاهی دیدیم عالی جنابی از دیار بیمه به علت پرداخت حقوقهای چند ده میلیونی و سپس موج انتقادهای مردمی استعفا داد و با استعفایش هم موافقت شد و سپس فربه حقوقی را ، جایگزین پرداخت کننده آن کردند!

یادش به خیردر قالب هدفمندی آب و برق و گاز و بنزین و…را گران کردند تا عدالت را بیش از پیش اجرایی کنند ولی در عمل به همه­ ی اقشار جامعه (و گاه حتی به بیش از جمعیت زنده کشور) یارانه ای یکسان(۴۵هزارتومان) دادند!

اکنون هم که رکودی بی رحم بر کشور حاکم شده است و بحث فیش و حقوق­ های نجومی دلها را می آزارد و نقل و نبات محافل و مجالس است ، زمزمه ی قطع شدن یارانه ­ها و گران شدن چندباره بنزین به گوش می­ رسد!

آن رهبر گرانمایه بارها بر مبارزه با فساد و زمین و کوه خواری تاکید کردند ، ولی هرچه از عمر انقلاب گذشت نه ریشه ی فساد خشکانده شد و نه از زمین خوردنها دست برداشته شد! راستی با همت مسولین چند درصد فساد ریشه کن شده است و چند درصد مفسدان به سزای عملشان رسیده اند و این کارگزاران محترم کی می توانند فساد را ریشه کن کنند؟

ای عزیزان دردمند! وقتی فائزه هاشمی عملا با بهایی­ های ضد دین دوستانه دیدار می کند و عکس یادگاری می گیرد و تمام قد در مقابل نصیحت پدر می ایستد و می گوید اشتباهی مرتکب نشده ام و پشیمان هم نیستم و… ! چرا انقلابیون و دین مداران بیش از این به اقدام و عمل،عمل نمی­ کنند؟! وقتی اهل باطل بر گرد باطل جمع و متحد می شوند،چرا ارادتمندان به انقلاب اسلامی همه­ ی توان و دلسوزی هایشان را نثار انقلاب اسلامی نمی کنند؟