گروه : عمومی
ساعت : ۰:۰۸
شناسه : 2923
تاریخ : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
مایلی کهن:ایران پُر از استعداد است اما مقابل بحرین، امارات و قطر کاملا دفاعی بودیم/روش کی‌روش به فوتبال ما نمی‌خورد.

مدیرفنی تیم ملی امید گفت: کی‌روش مربی بزرگی است، اما سبکی که او در فوتبال ارائه می‌دهد به فوتبال ما نمی‌خورد. به گزارش “کانون سبحان“؛ ، محمد مایلی‌کهن پس از حضور در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس خانه ما بوده، هست و خواهد بود. مسئولان باشگاه زحمت می‌کشند و امیدواریم که موفق باشند.   […]

مدیرفنی تیم ملی امید گفت: کی‌روش مربی بزرگی است، اما سبکی که او در فوتبال ارائه می‌دهد به فوتبال ما نمی‌خورد.

به گزارش کانون سبحان“؛ ، محمد مایلی‌کهن پس از حضور در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس خانه ما بوده، هست و خواهد بود. مسئولان باشگاه زحمت می‌کشند و امیدواریم که موفق باشند.

 

وی درباره اردویی که قرار است تیم امید برگزار کند و مصادف با هفته بیست و سوم لیگ برتر شده است و اینکه آیا صحبتی با باشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن بازیکنان شده است،‌گفت: سرمربی تیم خاکپور است و وی باید در این خصوص صحبت کند. خوشبختانه تعامل خوبی بین تیم امید و باشگاه‌ها وجود دارد و سعی می‌شود به هیچ کدام لطمه‌ای وارد نشود.

 

مایلی‌کهن در خصوص اینکه به نظر می‌رسد روند خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت روی عملکرد این دو تیم تاثیر منفی گذاشته است، گفت: این موضوع حتما اثرگذار است اما کاری است که باید انجام شود. البته اینکه فکر کنیم با خصوصی‌سازی فیل هوا می‌شود این طور نیست بلکه در حقیقت باید این دو باشگاه به معنای واقعی باشگاه شوند و ساختار باشگاهی شکل بگیرد.

 

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد باشگاه‌های ما بیشتر تمایل به استفاده از بازیکنان با تجربه دارند تا جوانگرایی،‌گفت: در تیم ملی هم شاهد این موضوع بودیم. با وجود اینکه گفته می‌شود جوانگرایی انجام شده اما چنین اتفاقی نیفتاد. اگر منتظری مصدوم نمی‌شد شاید مجبور به استفاده از بازیکنان جوان نمی‌شدیم. می‌گویند لیگ بی‌کیفیت است پس پورعلی‌گنجی از کجا آمده است. در ایران استعداد فراوان داریم و باید استعداد یابی شود. زمانی که با تیم امید در ترکیه بودیم فاتح تریم بازی تیم‌های زیر 16 سال را تماشا می‌کرد اما سرمربی تیم ملی ما تا به حال به چند استان رفته است؟

 

مدیرفنی تیم ملی امید گفت: خود همین آقایان که طرفدار کی‌روش هستند، نشان دادند در ورزشگاه چرت می‌زنند مشکلی با کی‌روش ندارند و بیشترین کلاس‌ها را شرکت کردند که مدرسانش هم خارجی بودند. وقتی این همه هزینه می‌کنیم باید با کیفیت‌ترین را بیاوریم. کی‌روش مربی خوبی است اما سبک بازی‌اش به فوتبال ما نمی‌خورد. ما در دیدار مقابل امارات، قطر و بحرین کاملا دفاعی بازی کردیم. در حالی که در کشور ما استعداد فراوان است.

 

وی ادامه داد: تنها کاری که می‌توانیم در تیم امید انجام دهیم این است که کمتر اشتباه کنیم. 120-130 بازیکن را به دقت بررسی کردیم اما زمان نداریم.

 

مایلی‌کهن در مورد عدم حضور در جلسات پیشکسوتان پرسپولیس گفت: یقین بدانید که از این جلسات چیزی به پیشکسوتان نمی‌رسد. آنهایی که می‌گویند ما ضرر کردیم دنبال کار خودشان هستند. من هم جایی نمی‌روم که چنین فضایی حاکم باشد. من که پیشکسوت نیستم و تنها 14 سال در پرسپولیس حضور داشتم.

 

مدیرفنی تیم ملی امید در خصوص اینکه آیا مشورتی هم به حمید درخشان در دیدار امروزش ارائه داد، گفت: درخشان را خیلی دوست دارم و به نظرم از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس است. ما سال‌ها کنار یکدیگر بوده‌ایم و زمانی که شنیدم گفته است شماها پشت من را خالی نکنید خیلی ناراحت شدم و وظیفه خود دانستم به تمرین پرسپولیس بیایم. اگر هم چیزی به نظرم بیاید به درخشان کمک خواهم کرد چون وظیفه من است.

 

مایلی‌کهن در خصوص اینکه به نظر می‌رسد پرسپولیس در جذب بازیکن خوب عمل نکرده است، گفت: هم در ابتدای فصل هم در نیم‌فصل هم گفتم به خاطر مشکلات مالی بازیکنان خوبی جذب نشده است. یکی از اشتباهات محرز حضور دو دروازه‌بان سطح بالا در تیم بود که به پرسپولیس ضربه زد. بنگر امسال خیلی خوب بازی کرده است و محمد نوری هم همین طور.

 

وی درباره عدم برخورد قاطع درخشان با بازیکنان متخلف گفت: شاید درخشان بیش از حد محجوب است. ما هم در دوران فوتبالی‌مان جوانی کرده‌ایم اما این باشگاه است که باید از بازیکنان مراقبت کند. وقتی بازیکنی پول می‌گیرد باید در اختیار باشگاه باشد. حتی صادقیان در صورت مصدومیت هم باید در تمرینات حضور داشته باشد. تمام اینها منتهی به بازیکن نمی‌شود بلکه باشگاه باید مراقبت کند.

 

وی در مورد رفتار پیام صادقیان با درخشان تاکید کرد: پیام صادقیان هم بازیکن خوبی است اما شاید اگر باشگاه 50 میلیون هزینه کند و مادرش را بیاورند تا در کنارش باشد کمک کند.همه اینها که از درخشان بزرگ تر نیستند، نه از نظر فنی و نه از نظر سنی و اهرم های زیادی می توان در این زمینه استفاده کرد که یکی از آنها جریمه مالی است.

فارس